pech en het uevel gevonden.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

pech en het uevel gevonden.

Bericht#1 » 04 aug 2013, 22:05

hoi mensen
zo even bijgekomen vadaag van gisteren, de prachtige meetings dag
wat een geweldige dag was dit.
goed nu even een ander verhaal mijn grand dink starte de hele dag beroerd.
dan weer vlot dan weer lang moeten door starten of hij was meteen weer uit ppfff
goed de dag is verder prima verlopen en ls hij het eenmaal deed was het prima.
dus now problem toch?
op de terug weg over de afsluitdijk begon me de resterende reistijd wat te kriebelen en nam ik afscheid van flyer met zijn rappe 4 takt yamaha dat ding loop zeker voor een orginele viertakt als vergif!
ook een prima topsnelheid hoor.
goed de mijne ligt net even hoger :D en daar heb ik op die lange dijk even gebruik van gemaakt
en de dubbele koplampen van flyer verdwenen langzaam maar zeker uit beeld.
zo door zurich en richting harlingen
daar stond plotseling een motorpolitie en die dirigeerde mij de andere kant op??
een praatje maken was overbodig en bazig vertelde hij mij dat ik gewoon die kant op moest rijden punt
nou ja doen we dat dan maar
en toen gebeurde het als ik half gas ging rjden ging hij uit stationair bleef hij net lopen volgas prima...
een stukje bij die motormuis vandaan gereden en toen de bougi er maar eens uitgedraaid...
geen verschil de carberateur er af geen dingen ontdekt behalve een lucht schroef die bijna helemaal was uitgedraaid ?
oh vandaar het rengedengedeng als ik het gas dicht draai...was me al opgevallen
dus maar weer een stukje gereden ondertussen helemaal niet op de weg lettend en magistraal verkeerd gereden :oops:
en toen begon het me te dagen :idea: en heb ik het flesje water uit de stn koelbox gehaald even bij de bobine sprenkelen ....niks toen de kabel en ja hoor scooter uit...
laat ik nu altijd een rol tape bij me hebben de kabel ingetapt en daar ging het weer prima mee .
dus probleem gevonden ,de kabel was namelijk door zand en slijtage tegen de kabelhouder door gesleten.
oh ja ik was ondertussen in winsum friesland aanbeland en was uit eindelijk 4 km van sneek vewijderd haha
toen vlot de weg naar niekerk aangevangen en gek genoeg nèt op tijd thuis
kusje in deuropening en klaziena was weg :D

vanmorgen thuis de reserve bobine gemonteerd en klaar
ik heb de oude bobine voorzien van een nieuwe bougikabel en we gaan weer vrolijk verder.

waar ik nog even op wil wijzen en voor mij een les is geworden ,die ik ter harte neem is dat als je een jong gebruikte scooter koopt zoals ik met deze heb gedaan
je nooit helemal zeker weet wat je tegenkomt.
de mijne is dealer onderhouden vervolgens heeft de eigenaresse er geen biet aan gedaan volgens mij maar dit doen de meeste scooteraars denk ik.
en nu is het absoluut geen roestbak maar toch meer vuil overal ,
draden die onder het zand zitten mvliegroest op plekken waar ik nog nooit geen roest heb gezien.
heb het vandaag in de loop van de dag allemaal verholpen.
maar ga toch eens kijken voor en nieuwe grand dink of new dink.
ik weet zeker dat ik dat weer tevreden zal zijn dit stoord mij namelijk mateloos!
ik ben nu eenmaal een poetsfreak en kan me aan een roestig schroefje al enorm ergeren
ook de erg vlotte uitlaat vind ik teveel van het goede
een orginele grand dink met alleen een glad busje loopt zo zijde zacht...
dus dat is mijn doel of een goud kleurige new dink...

maar ik ben bang dat ik dan weer elende krijg ,geen vertrouwen zeg maar ondanks de goede berichten
de g dink is wat zitten betrefd prima alleen tja die budy daar krijg je volgens mij een zere ree ..van ik wel na een testritje.
dus blijft het of de grand dink of de new dink..

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: pech en het uevel gevonden.

Bericht#2 » 05 aug 2013, 10:22

Mooie dat je het zo snel hebt gevonden altijd kloten dat het je onderweg gebeurt.

ik doe uit voor zorg altijd een laag tape om die kabel ook voor de vocht.

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: pech en het uevel gevonden.

Bericht#3 » 05 aug 2013, 10:26

goede morgen jan
ja dat had ik ook al in gedachten..
zal het zeker gaan doen weet jij hoever die kruiskop lucht schroef uitgedraaid moet staan toch tussen 1 1/4 en 2 1/4 de?
groet roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Bud

Re: pech en het uevel gevonden.

Bericht#4 » 05 aug 2013, 13:59

Ja klopt, 2 takt = 1,5 slag open als basis, bij 4 takt 2,5 slag als basis.
gr Bud
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer