Sleutels kwijt.........

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Sleutels kwijt.........

Bericht#1 » 29 sep 2013, 10:20

Waarde STN-ners,

Het ergste wat je tijdens een tour kan overkomen is je sleutels kwijt raken, of je seat valt dicht met je sleutels erin.
Omdat het gisteren bij een clublid is gebeurt, heeft het mij wel aan het denken gezet.
Als je op loopafstand bent is het niet zo'n probleem, maar wat moet je nu in een tour zit.
Ik heb wel een idee, maar de ANWB is in dit geval geen optie als je geen WW-scooter/brommer hebt.

Verneem graag van jullie.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Stephan

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#2 » 29 sep 2013, 10:50

Dat is inderdaad vervelend....
Ik weet dat je een scootersleutel kunt laten namaken, kost een paar euro.

Zorg er dan voor dat je deze standaard in je jas/portomonee hebt.
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#3 » 29 sep 2013, 13:39

Ik heb dit zelf een keer gehad toen ik bij centraal station was om op de trein te stappen. Windvlaag en ineens klapt de buddyseat dicht.

Op dat moment gelukkig niet zo'n probleem om nog met de scoot naar huis te gaan, al stond hij niet met sloten vast want daar was ik nog niet aan toe gekomen. Bij langere tochten heb ik wel bijna altijd de reservesleutels bij me van sloten en de scooter zelf in een ander vakje van mijn jas.

Bij mijn vorige tweedehands scooters zat altijd maar 1 sleutel, en die is makkelijk na te maken door de slotenmaker. Vaak is het meer een probleem dat het op een onhandig tijdstip gebeurd en op een onhandige plaats. Ik vraag me af of de anwb iets zou kunnen doen om je op weg te helpen zonder de scoot te beschadigen.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#4 » 29 sep 2013, 16:49

Sleutel bijmaken is handig, maar ook de moderne scooters hebben reeds een chip in de sleutel!
Ik heb het zelf ooit al gehad dat ik heel handig even de jas in de koffer deed en toen de koffer dicht deed...oeps sleutels in de jaszak!
Gelukkig was ik redelijk in de buurt en kon mijn vrouw de reservesleutel brengen.
Kon ik wel naar huis rijden, maar bleek ik geen reservesleutel vd koffer te hebben.
Die kon ik thuis gelukkig redelijk handig openbreken zonder al teveel schade!
Op lange ritten dus gewoon reservesleutels mee!
0 x

Gaaspertje

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#5 » 29 sep 2013, 21:05

Tegenwoordig kan je sleutels met een chip bij laten maken bij de slotenboer, zie hier bij verschillende winkels de reclame bordjes hangen.
Maar het is knap klote als je een sleutel kwijt bent, heb zelf een reserve in mijn knip zitten.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#6 » 30 sep 2013, 09:36

hoi ik heb altijd reserve sleutels in de motorjas..
en thuis een stel extra
alhoewle ik die bij deze scooter nog moet laten maken.


roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#7 » 30 sep 2013, 18:12

Ik heb het als volgende opgelost:

1 sleutel in mijn jaszak van mijn motorjas
1 sleutel onder de buddyzit (buddyzit is te openen zonder sleutel bij een People S).
1 sleutel in het contactslot.
Thuis laat ik de originele sleutel en die wordt dan zeg maar de Moedersleutel...
In totaal heb ik nu 4 sleutels.

Als ik dus weg ben met de scooter dan heb ik minimaal altijd 2 sleutels bij me...

Afbeelding
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#8 » 30 sep 2013, 18:35

Gelukkig sleutels genoeg.
Nu nog een keycoord van je contact tot aan je nek, of wel een keycoord XXXL, en het komt helemaal goed. (Hahahahaha)
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Tineke

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#9 » 30 sep 2013, 18:36

Sleutel onder de buddyseat zou ik niet doen. Als hij zonder sleutel te openen is, ook al het met behulp van een trucje, lijkt me dat niet heel erg veilig.
0 x

Robert

Re: Sleutels kwijt.........

Bericht#10 » 30 sep 2013, 18:40

Dat zijn geen halve maatregelen Eric. Maar net wat Tineke zegt. Sleutel onder de buddyseat als die zonder sleutel te openen is, is geen goed idee.
In het geval van diefstal heb je dan helemaal geen poot meer om op te staan. Geef dan een reserve sleutel aan je bijrijder of aan je een van je tourmaten bij een ritje.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer