scooter loopt zwaar

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#21 » 31 jan 2014, 07:40

Kijk uit met de combi van rollers welkje je nu hebt gemaakt. Het gewichtverschil is te groot waardoor er onbelans kan komen wat weer andere gevolgen geeft..
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#22 » 31 jan 2014, 07:55

@Eric,

Daarom dat ik ook schreef dat dit slechts een voorlopige oplossing is he, de juiste rolletjes zijn besteld ;)
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#23 » 04 feb 2014, 20:15

En we zijn weer bij af. Na een week probleemloos te hebben gereden met de huidige setup en afstelling, viel de scooter in het naar huis rijden van het werk uit bij het gas geven. Wanneer je gas geeft dreigt de motor uit te vallen, wat hij dan ook doet wanneer je toch nog meer gas probeert te geven. Opvallend is dat hij telkens wel van de eerste keer start en mooi blijft draaien zolang je geen gas geeft. Doe je dat toch dan gaat hij eerst heel even wat hoger in toeren (je ziet zowel de vario naar voor komen als de koppeling mooi open gaan) waarna hij dus gewoon dood valt.
Even met Ben overlegt en hij vermoed dus dat de scooter het niet aan kan om met sproeiertje groter en zwaardere rollen te rijden en dat ik hem best weer origineel zet. Maar begrijp niet dat hij dan wel eerst een week echt perfect heeft gereden, was de hele week de fijnste scooter waar ik ooit mee gereden heb. En nu dit weer.... zou het bijvoorbeeld een vuiltje in de carburator kunnen zijn? Of iets anders waar we nu niet aan denken? Het probleem is heel plots opgetreden, ene moment was alles nog perfect, andere moment liep hij niet meer. Ook wanneer hij op de middenstandaard staat ondervind ik net hetzelfde. Rijden gaat dus niet meer, zelfs niet heel traag, maar starten en stationair lopen doet hij wel goed.
Laatst gewijzigd door the riding man op 04 feb 2014, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Stephan

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#24 » 04 feb 2014, 20:18

Danny....

Ik kan maar 1 advies geven....Breng je scooter 1 x naar de zaak waar Alwin werkt, ik heb het idee dat dit een zeer goede zaak is met een hoop goede monteurs....
Het is een operatie om dit te organiseren, maar denk wel dat je er vrolijk van gaat worden ;)
0 x

Eric L

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#25 » 04 feb 2014, 20:47

Danny,

Wat jij vermoed daar denk ik ook aan.
Sproeiertje iets vervuild o.i.d.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#26 » 05 feb 2014, 14:27

Stephan schreef:Danny....

Ik kan maar 1 advies geven....Breng je scooter 1 x naar de zaak waar Alwin werkt, ik heb het idee dat dit een zeer goede zaak is met een hoop goede monteurs....
Het is een operatie om dit te organiseren, maar denk wel dat je er vrolijk van gaat worden ;)


Ik heb je raad ter harte genomen en afgesproken voor zaterdag ;)
0 x

Gebruikersavatar
the riding man
Berichten: 287

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#27 » 09 feb 2014, 02:06

Probleem is volledig verholpen. Je kan verder lezen in volgend topic: viewtopic.php?f=38&t=2509
0 x

René K

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#28 » 09 feb 2014, 08:56

Grandioos Danny, ik heb ook de foto's en het verslag gelezen het ziet
er allemaal heel professioneel uit en zag ook wie nu Alwin is. :D
Ik kan alleen maar voor m'n eigen spreken maar mijn tig tal jaren
sleutel ervaring maakt mij nog géén gekwalificeerde (scooter) Monteur.
Gelukkig zijn er wel echte monteurs al is het maar op één hand te tellen
en ook moeilijk de juiste te vinden indien nodig.

Gr. René
0 x

Gebruikersavatar
MeGeertOk
Berichten: 14

Re: scooter loopt zwaar

Bericht#29 » 27 aug 2020, 22:46

Delight schreef:Denk dat de boel bij de vario inderdaad aan de droge kant is...
Ff loshalen en licht invetten en je probleem zal weg zijn...


Mijn aprillia habana trok slecht in het middengebied. Vlot naar de 20 km/h en dan trok hij traag door naar de 40/45 km/h. Na een kilometer te rijden (met wind mee) kwam hij bij de 50 km/h en vanaf daar tot 70 trok de scooter weer vlot op. Na een tijdje zoeken hier terecht gekomen en dus de vario losgehaald en de rolletjes ingevet, evenals de 3 glijgoten. De hele boel weer gemonteerd en de scooter trekt zoals het hoort. Dankjewel
1 x
Huidige scooter:
Aprillia Habana Custom 50CC

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer