Plastic repareren.

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Plastic repareren.

Bericht#11 » 22 mar 2014, 20:32

Dit is ook een mooie manier van repareren. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/265140
0 x

TK E

Re: Plastic repareren.

Bericht#12 » 22 mar 2014, 22:50

Dat is zonde......succes met de reparatie ervan.......zo te zien is er genoeg reparatie materialen...
TK E
0 x

Arold

Re: Plastic repareren.

Bericht#13 » 23 mar 2014, 05:07

motormuis schreef:Mooi gereedschap

Mtvrgrt kees

ohoh hoor het hier kriebelen bij jouw :lol: :lol: :lol: :lol:
heb hier nog een gereedschap wagen staan dus als je gaat uitbreiden geen probleem :lol: :lol: :lol: :lol:
Jo succes ermee en als je hulp nodig hebt kom ik wel samen met Kees heb ik ook weer een uitje :mrgreen:
grt Arold
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#14 » 23 mar 2014, 09:33

Arold schreef:
motormuis schreef:Mooi gereedschap

Mtvrgrt kees

ohoh hoor het hier kriebelen bij jouw :lol: :lol: :lol: :lol:
heb hier nog een gereedschap wagen staan dus als je gaat uitbreiden geen probleem :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb nog 2 koffers die uitgeladen en opgeborgen moeten worden. Dus als je hem kwijt moet ik heb plaats genoeg... :mrgreen:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#15 » 23 mar 2014, 17:16

Bedankt allemaal voor de tips en voor het "medeleven"

Ik heb me een digitaal werkplaatshandboek geregeld waar ik mee aan de slag kan gaan.

Ik zal er waarschijnlijk niet onderuit komen om de nodige tupperware te demonteren en dan is het belangrijk dat dit in de juiste volgorde gebeurd.

Als de scheur dan "bloot" ligt kijk ik welke reparatie methode de beste is, waarschijnlijk gaat dat aan de binnenkant een glasveselmatje worden.
De scheur blijft dan wel zichtbaar maar wordt niet erger.
Bij lassen is opnieuw spuiten noodzakelijk hetgeen de kostten drastisch verhoogd.

Ik hou jullie op de hoogte van dit "lente project"

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#16 » 24 mar 2014, 15:34

Hier de eerste update over de "scheur affaire "

Na het digitale werkplaats handboek en alles wat YouTube aan info heeft te vertellen m.b.t. het demonteren van de tupperware doorgespit te hebben ben ik vanmorgen begonnen om de Burgman te "ontbladeren".

Na 'n half uurtje sleutelen heb ik besloten om alles wat ik erover gelezen heb te vergeten en het naar eigen inzicht te doen om zo te vermijden dat ik veel onderdelen onnodig zou demonteren.
Na anderhalf uur had ik het kuipdeel met de scheur erin "ontzet" en nog steeds was er geen spoor of reden te zien die de scheur veroorzaakt kon hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wist inmiddels dat de enige juiste manier om te repareren zou zijn om op het einde van de scheur een gaatje te boren om verder scheuren te voorkomen vervolgens een V-tje in de scheur slijpen dan lijmen en aan de achterkant met een matje verstevigen, voorkant plamuren en spuiten.

Met het kuipdeel in de auto naar een autoschade herstel bedrijf waar ik laatst een schade aan mijn auto die door de verzekering van de schuldige partij werd betaald naar grote tevredenheid heb laten uitvoeren. Dit is een zeer vakkundig bedrijf echter..........€ 350.00 :evil: Ik geloofde m'n oren niet...dus....eeehhh daaaaaag!

Toen schoot me het bedrijf te binnen waar ik in 2003 mijn gecrashte BMW heb laten spuiten, deze deed de reparatie zoals boven beschreven voor € 150.00
Ook niet voor niks maarja metallic lak kun je niet met een spuitbusje spuiten, en als ik het zelf zou doen en me zou beperken tot het verstevigen van de achterkant van de scheur dan weet ik dat het me toch zou gaan storen dat het zichtbaar blijft.

Met 'n beetje mazzel kan ik het kuipdeel zaterdag 29-03 ophalen.

Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Jo&Marian op 24 mar 2014, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#17 » 24 mar 2014, 15:42

Foto's foto's foto's :mrgreen:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Plastic repareren.

Bericht#18 » 24 mar 2014, 16:15

Op de plaats RUST Kees 8-) .

Gun Jo even de tijd om op adem te komen :D

Dat gaat goed Jo :mrgreen: , mooie opgeruimde garage trouwens.

gr,Cor
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#19 » 24 mar 2014, 16:50

motormuis schreef:Foto's foto's foto's :mrgreen:

Mtvrgrt kees


Foto's foto's foto's....dat zijn er drie.....ik zie er maar twee!
Wel goed tellen hé Kees! :mrgreen:

En Cor,
Bedankt voor de bijval.
Wij senioren moeten vooral goed samen werken om die jeugd 'n beetje in het gareel te houden hé! ;)

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#20 » 24 mar 2014, 17:38

Jo&Marian schreef:
motormuis schreef:Foto's foto's foto's :mrgreen:

Mtvrgrt kees


Foto's foto's foto's....dat zijn er drie.....ik zie er maar twee!
Wel goed tellen hé Kees! :mrgreen:

En Cor,
Bedankt voor de bijval.
Wij senioren moeten vooral goed samen werken om die jeugd 'n beetje in het gareel te houden hé! ;)

Groetjes, Jo


Nee hoor... ik mis een foto :lol:

Ik moet je toch stimuleren Jo !! Kun je weer lekker oefenen met meerdere foto's plaatsen :mrgreen: ff anders.... zo leer je wel je eigen motor beter kennen. Geeft wel meer zelfvertrouwen.

Ziet er goed uit Jo

@Cor

Ah... de 2 oudjes pakken zich samen hahahaha het wordt hier toch geen benidorm basterd hè... want die gasten zijn best wel goed hahahaha

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer