Plastic repareren.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Plastic repareren.

Bericht#21 » 24 mar 2014, 23:28

Bij ons hiero, zit een verfspeciaalzaak die ook alle kleuren metalic autolakken in spuitbussen propt en dan ook nog een spuitbus met blanke lak
om het af te maken. Ik heb er al eens mee gewerkt en met een mooi resultaat.
Kunststof lassen, Arno, dat heb ik voor het eerst gedaan al in 1966. Dus da bestaat al efkes.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#22 » 25 mar 2014, 18:44

SHIT!!!!

Ik heb een probleem.

We komen niet achter de juiste kleurcode!
En zolang die niet met zekerheid bekent is begint de reparateur er niet aan.

Wie ooooo wie?

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#23 » 25 mar 2014, 19:17

Jo&Marian schreef:SHIT!!!!

Ik heb een probleem.

We komen niet achter de juiste kleurcode!
En zolang die niet met zekerheid bekent is begint de reparateur er niet aan.

Wie ooooo wie?

Groetjes, Jo

Stuur een mail nasr de fabrikant

Mtvrgrt kees
0 x

Robert

Re: Plastic repareren.

Bericht#24 » 25 mar 2014, 19:38

Uw Suzuki dealer kan u informeren over de originele kleurcode van uw motorfiets. Ook wordt de kleurcode van uw motorfiets vermeld in het onderhoudsboekje. Deze kleurcode kunt u niet gebruiken voor het bestellen of het laten maken van lak.

Jo dit vond ik op de site van Suzuki over de kleurcode.

In tegenstelling tot de kleurcodes voor autolakken zijn de kleurcodes van motorfietsen alleen bedoeld voor de Suzuki dealer om bepaalde onderdelen in de juiste kleur en kleurenschema te bestellen.

Wij adviseren u om naar een vakkundige motorfiets- of autospuiterij te gaan en deze te verzoeken de kleur handmatig na te maken aan de hand van een bestaand kleurdeel van de motorfiets.

Een andere optie is om met een stuk van je tupperware naar de verfhandel of de spuiterij te gaan en daar de kleur te laten meten.
Ik heb dat ook een keer gedaan met een auto van mij waar iets bijgespoten moest worden. Had wel de juiste kleurnummers, maar door veroudering was de lak wat doffer geworden dus kreeg kleurverschil. Na meten van de juiste lakkleur is toen de juiste voor mij gemengd.

Succes met de reparatie.
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#25 » 27 mar 2014, 21:18

Slot: scheur affaire.

Na van Motorhuis Bakker waar ik de Burgman gekocht heb een kleurcode gekregen te hebben met de mededeling dat een spuiter hier niets aan heeft omdat het een Suzuki code is, ben ik naar Motoshop Margraten getogen waar men na enig speurwerk aan de hand van het kenteken met een andere code op de proppen kwam.
In verwarring gebracht ben ik thuis zelf maar eens gaan Googlen, en je snapt het al....weer een andere code.
De reparateur waar ik een prijsafspraak van € 150.00 mee gemaakt had zei dat als hij een referentie onderdeel (klein kapje in kleur) zou opsturen om de kleur te laten analyseren en de lak dan zou laten maken er nog eens € 50.00 meerkosten zijn, dus € 200.00 voor een scheur van 5 cm. ( nieuw deel in kleur € 339.00)
Een beetje pissig van het gedoe met de kleurcode en dat Suzuki die niet prijs geeft besloot ik om er niet zoveel geld aan uit te geven.
In een automaterialenzaak een polyester reparatie set voor € 15.00 gekocht, de scheur met secondelijm geplakt en de achterkant met een glasvezelmatje versterkt.
De scheur is niet weg, maar scheurt niet meer verder en alhoewel ik niet van stickers hou heb ik aan beide kanten een zwart/wit geblokte vlag geplakt. 8-)
Nu lijkt het net of dit zo moet. :lol:
De Burgman is nu weer operationeel en we gaan weer vol goede moed het weekend tegemoet dus....even de buienradar raadplegen...de pc aan...hey mail van Motorhuis Bakker, nu van een andere medewerker die zich in mijn probleem verdiept had en de kleurcode gevonden had en.....je raad het al....weer een andere code. :x

Zo...en wat die scheur betreft.... EINDE VERHAAL!
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Plastic repareren.

Bericht#26 » 27 mar 2014, 21:27

Jo,

Al is het wat laat, maar heb je wel aan allebei de uiteinden van het schuurtje gaatjes geboord van ten minste 1 mm. Hiermee voorkom je dat, ondanks de lijm en het glasvezelmatje, verder schuurt.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Plastic repareren.

Bericht#27 » 27 mar 2014, 22:12

a bah jo het is en blijf vervelend zo'n scheur in je voor kap van de motor en voor al als je zuinig op zo'n motorfiets of scooter ook ben dit zijn geen leuke ontdekkingen en vooral als je niet weet hoe het is ontstaan ik wens je veel succes met de oplossing voor de reparatie maar mijn inzien lijkt de las methode de beste oplossing succes.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#28 » 28 mar 2014, 01:22

Lastig allemaal. Men koopt voor een kapitaal een schitterende motor en als men dan hulp nodig bij een kleur code .... wordt men in de steek gelaten. Maar goed.

Myvrgrt kees
0 x

Robert

Re: Plastic repareren.

Bericht#29 » 28 mar 2014, 09:14

kuya schreef:a bah jo het is en blijf vervelend zo'n scheur in je voor kap van de motor en voor al als je zuinig op zo'n motorfiets of scooter ook ben dit zijn geen leuke ontdekkingen en vooral als je niet weet hoe het is ontstaan ik wens je veel succes met de oplossing voor de reparatie maar mijn inzien lijkt de las methode de beste oplossing succes.


Dat weet Jo inmiddels waarschijnlijk wel. Door een verkeerde montage bij het onderhoud. Maar goed wie dat precies op zijn geweten heeft is toch niet meer te achterhalen.

Het is niet anders, je hebt het nu toch wel opgelost Jo. Misschien niet helemaal zo als je gewild had, maar toch voorlopig rij je er weer netjes bij.
En om de blits te maken heb je nog altijd de BMW!
Daar is de burgman niet voor. Hoewel die wel mooi is daar niet van.

Grtjs
Robert
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#30 » 28 mar 2014, 11:05

Toen ik de Burgman in oktober 2012 kocht had hij 6000 km op de teller staan.
Hij had een afleverings-beurt en een 6000 km. beurt gehad.
In oktober vorig jaar heb ik kort voordat hij op winterstalling ging bij 13000 km een grote beurt laten doen.
Alle oliën en filters vervangen evenals de rem - en koelvloeistof en twee bougies.
Niet zozeer vanwege de kilometers maar meer vanwege de leeftijd (2007)

Na demontage van de tupperware t.b.v. de reparatie van de scheur ontdekte ik dat 'n "lipje" dat in een ander kuipdeel moet grijpen was afgebroken en dat was nou net op de plek waar de scheur zat.

M.i.z. duidt dit op een verkeerde demontage of montage.
Maar bij welke van de drie beurten het is mis gegaan zal ik nooit te weten komen.

Linker gedeelte met de lipjes zoals dat hoort.
Afbeelding
Rechter gedeelte met de bovenste afgebroken lip.
Afbeelding

Wat ik onverteerbaar vind van zo´n wereldmerk is dat ze geen gegevens prijs geven en zo de consument dwingen dure kant en klare producten te kopen.
Ook de onduidelijkheid waar ze de doe het zelver mee opschepen vind ik...%g$v#=k"#&... :evil: :evil: :evil:
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer