Plastic repareren.

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#31 » 28 mar 2014, 21:44

Die onverteerbaarheid kan ik mij goed voorstellen. De verkoper wil verkopen / verdienen dus... heeft men als klant weinig inbreng. Het is keihard maar helaas de realiteit.

Daarom doe ik nu zoveel mogelijk zelf.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Plastic repareren.

Bericht#32 » 28 mar 2014, 23:07

motormuis schreef:Die onverteerbaarheid kan ik mij goed voorstellen. De verkoper wil verkopen / verdienen dus... heeft men als klant weinig inbreng. Het is keihard maar helaas de realiteit.

Daarom doe ik nu zoveel mogelijk zelf.

Mtvrgrt kees


Sorry hoor maar dit moet me even van het hart.
Ik wordt daar zo moe van van dat gezeur dat dit of dat te veel kost of dat bedrijven alleen maar willen verdienen. Waar denk je dat de economie om draait? We willen wel allemaal auto/motor/scooter rijden maar zo gauw er wat aan gerepareerd moet worden dan is alles te duur.
En 350 euro voor reparatie en spuiten van een kunststof deel is misschien veel geld maar als je het uit gaat splitsen in alle handelingen die het bedrijf moet verrichten om jouw goed werk te leveren en hoe zo'n prijs is opgebouwd dan kijk je daar heel anders tegen aan.
Uurloon - Het pand, gereedschappen, verzekeringen, salaris van de hersteller/spuiter, elektriciteit, gas, belastingen, afvalstoffen heffingen, etc, etc
Materialen - Lijm of polyester om de scheur te repareren, plamuur voor het strak maken, schuur papier, grondverf, metalic verf, blanke lak

Respect voor de man die dit voor 150 euro kan, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij er ook maar 1 cent aan overhoud.

En ik begrijp best dat mensen dit geld er niet aan uit willen geven en het zelf gaan doen (doe ik ook), maar ga dit dan niet zitten afgeven op de bedrijven die hier hun werk van hebben gemaakt.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Plastic repareren.

Bericht#33 » 29 mar 2014, 01:58

Hey Bjorn

Mijn schrijven was niet negatief bedoeld ;)

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#34 » 29 mar 2014, 07:58

Och ja, eind goed...al goed en laten we er verder maar over ophouden.

De Burgman staat er weer netjes bij.

En aan de zwart/wit geblokte vlag heb ik behalve als camouflage voor de scheur ook een symbolische lading gegeven n.m: What Ever...aankomen is het devies!

Afbeelding

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Plastic repareren.

Bericht#35 » 29 mar 2014, 08:08

Bjorn schreef:
En ik begrijp best dat mensen dit geld er niet aan uit willen geven en het zelf gaan doen (doe ik ook), maar ga dit dan niet zitten afgeven op de bedrijven die hier hun werk van hebben gemaakt.


Beste Bjorn,

Niet iedereen zit zoals jij in de auto schade herstel branche of heeft de kennis en/of handigheid om het zelf te doen.

Het waren niet zozeer de prijskaartjes waar ik me pissig over gemaakt heb maar meer het feit dat je de mogelijkheid om het zelf te doen bemoeilijkt wordt doordat er geen specificaties prijs gegeven worden.

Groetjes, Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Robert

Re: Plastic repareren.

Bericht#36 » 01 apr 2014, 12:24

Nou valt best wel mee zo op de foto Jo. Goede idee die stickers.

Grtjs Robert
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer