Band aan flarden

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Band aan flarden

Bericht#1 » 10 jun 2014, 18:37

Vandaag een mooie tour gemaakt, helaas liep alles anders dan gepland.
Inmiddels een kilometertje of 60 van de camping en dan merk je dat je een lekke band hebt.
Ja ja, dan sta je in Vice (B) met een achterband zo heet dat deze bijna blauw begint te worden.
Hè ja, even een stukje terug lopen met 130 kg heuvel op, want daar zit een VW dealer. Dus zo gezegd en zo gedaan. Op mijn beste Frans gevraagd of de wat lucht hebben voor mijn Pneu van de scooter.
Ja dat hadden ze wel, maar toen we erachter kwamen dat deze lek was werd het wat lastiger.
Omdat ik niet begrijp hoe de proppenset werkt, gevraagd of zij de prop wilde plaatsen.
Het antwoord luide: neen.
Naar het waarom werd mij niet duidelijk, want Frans......ja...ja...

Er werd mij uitgelegd waar een bandenboer zat. Ongeveer 2 km terug.
Ja ja over de A2 over de Maas, brig op brug af. En een lekke koppakking van het transpireerden.
Bandenboer, nee willen niet helpen het is een motor en daar mogen wij niks aan doen.....
Gloeiende ....... Gloeiende en nu.
500 meter rechts het straatje in en daar zit een scooterbedrijf.
Bea lopen en ik weer met de ND.
Ja ja en het scooterbedrijf gevonden en zo ja ze wilde mij helpen.
Een prop plaatsen dat wilde ze wel, maar een nieuwe band, toch wel heel veel gevraagd, en zelfs al ik de boel zou demonteren en na het omdraaien van de band weer zou monteren.
Ach je met een prop was ik ook al geholpen.
Band opgepompt en gaan met die banaan.

Uhm, route inkorten en op naar de camping.
Band bijna zacht, achteraf toch aan vlokken en een nieuwe gekocht.
Nu dan een Michelin Bober achter.
In ieder geval we kunnen weer verder.

Even wat tips:
- let er op met dit warme weer is een lekke band sneller en verder stuk dan je kan zien
- word een band naast het loopvlak blauw, of zo warm dat je deze niet meer kan aanraken is dit eigenlijk het begin van het einde.
- bij het zetten van een prop is dat altijd een tijdelijke oplossing.
- de band moet na een noodreparatie altijd van de velg af om in de band te kijken. Zitten er allemaal rubberen balletjes of pulp in is de band kapot, dus einde oefening.
Ga dan zo snel mogelijk over tot vervanging.

O ja het aller belangrijkste is voor de city grip banden dat je deze rustig 0,25 tot 0,50 bar harder mag oppompen dan voorgeschreven. Dan slijten de banden niet verkeert af.
En de ND wordt vaak aangezien als motor.

Doe er je voordeel mee.

Een oplossing is misschien een spuitbus met een een of ander goedje, ook dit is een noodoplossing en de band zal op hele korte termijn moeten worden vervangen.

Groet Eric

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kymcopeoples op 10 jun 2014, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Blurayfreak

Re: Band aan flarden

Bericht#2 » 10 jun 2014, 18:42

Dat is zeker pech hebben gelukkig ben je geholpen,ik heb er nieuwe banden opzitten maar ik check ze elke keer dat ik ga rijden
0 x

Gebruikersavatar
mustafa11b
Berichten: 141

Re: Band aan flarden

Bericht#3 » 10 jun 2014, 18:48

dat is niet zo leuk de band aan flarden ik heb zelf achter om de michelin bopper perfecte band merk je gelijk aan het rijden gr mustafa
0 x

Tineke

Re: Band aan flarden

Bericht#4 » 10 jun 2014, 18:51

JIJ heb pech met je banden terwijl je er altijd zo op let? Dat verbaast me echt. Maar goed. Heel vervelend dat dit gebeurd is. Hopen dat de rest van de vakantie goed verloopt.
0 x

Gaaspertje

Re: Band aan flarden

Bericht#5 » 10 jun 2014, 18:56

Dat is even knap balen maar gelukkig ben je met de noodreparatie terug op de camping gekomen, en waarschijnlijk 2 kilo lichter door het zweet wat je bent kwijt geraakt.
0 x

Eric L

Re: Band aan flarden

Bericht#6 » 10 jun 2014, 20:00

Ai, ai, ai wat een pech
Wat jammer van de band.
Deze was toch nog pas nieuw??
Dit is zeker balen en vooral met dit mooie weer.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Band aan flarden

Bericht#7 » 10 jun 2014, 20:10

Jammer Eric dat je dit hebt mee gemaakt op vakantie dat gun je niemand, maar je opmerking van een "lekke koppakking" (was het echt zo warm?) van het transpireren daar moest ik toch wel even om lachen :D .

Ik wens je een prettige vakantie verder (zonder lekke banden ;) )
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Band aan flarden

Bericht#8 » 10 jun 2014, 20:12

oef das echt balen eric
maar eh, tja, zal ik dit wel ...oke! ja maar hoe dit vragen/ omschrijven eh nou misschien zo..
ik vraag het jullie maar op de man af maar ik had toevallig nog een boekje van een new dink liggen en daar stond een totaal draag gewicht in van 168 kg...
en dit weer verdeeld over voor en achter band en nu ga ik natuurlijk niet vragen of jullie aan dit gewicht toekomen echter wat ik wil zeggen is dat was het draaggewicht van de band wel voldoende?
en is het ook niet zo dat een standaard motor dat gewicht zou moeten kunnen vervoeren aangezien jee een aangepaste andrijflijn hebt
omdat dat niet of nauwelijks het geval was.
tja dan blijf ik nog steeds met de vraag zitten hoe een organizatie die new dink uberhaupt met droge ogen kan verkopen als je niet genoeg vermogen hebt en dus niet zoals de reclame slogan op hun website zegt geen doel te ver nou ja zolang dit doel dan maar vlak is en de berijder (s) slank ..
snap je wat ik bedoel en dan de band als die onvoldoende draag vermogen heeft zal hij ook erg warm worden en kapot lopen
groet en gelukkig rijden jullie weer
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Band aan flarden

Bericht#9 » 10 jun 2014, 20:13

Das pech hebben. Wellicht had meneer de fransman geen verstand van zaken. Wie zal het zeggen.

Het vergt wel enige conditie om je scoot zover vooruit te duwen. Knap gedaan. Hopelijk gebeurt het niet nog een keer.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Band aan flarden

Bericht#10 » 10 jun 2014, 22:20

Tineke schreef:JIJ heb pech met je banden terwijl je er altijd zo op let? Dat verbaast me echt. Maar goed. Heel vervelend dat dit gebeurd is. Hopen dat de rest van de vakantie goed verloopt.


Ja Tineke,

Sommige dingen kan je niet voorzien
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer