Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Gebruikersavatar
Paganiproductions
Berichten: 150
Contacteer:

Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#1 » 01 sep 2014, 21:15

Ja mensen heb gister een vrij serieus probleem gehad in belgie ben daar zonder benzine komen in Aubel bijna geen enkel tank station in de buurt.
Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste extra benzine meenemen op mijn scooter voor nood gevallen als ik weer zonder benzine kom te staan.
En als bijvoorbeeld mijn film spullen bij mij heb en heb ik niet erg veel plaats op de scooter voor extra benzine wel ook niet teveel aan zwaartepunt veranderen.
0 x

Flevolander58

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#2 » 01 sep 2014, 21:29

Zijn speciaal voor dat doel tankjes te koop van 1 liter of 1,5 liter in een motorzaak kan je makkelijk onder je buddy kwijt
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#3 » 01 sep 2014, 21:31

ik heb bij sommigen die bij een tour hun buddy open deden (van een granddink dan wel) een literfles (oude olieflacon) benzine zien staan naast de andere halve werkplaats die daar onder past :d
hij moet olie en brandstof bestendig zijn en goed afsluiten da's alles. en je moet er een plekje voor hebben (rechtop)

groet herman
0 x

Tineke

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#4 » 01 sep 2014, 21:33

Gerhard en ik hebben bij een camping winkel speciale brandstofflesjes gekocht. Niet heel goedkoop maar wel een goede manier om wat extra brandstof mee te nemen in je buddy. Die ik heb past 400 ml en die van Ger past 800 ml. in. Deze flesjes hoeven niet rechtop te staan zoals in het berichtje hierboven gemeld wordt.
0 x

Gaaspertje

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#5 » 01 sep 2014, 22:03

Bij motozoom

Fuelfriend® Plus
bestelnummer: 70003054
even nummer bij zoeken intikken en je ziet deze
Heb deze zelf ook onder de buddy liggen en is al verschillende keren van pas gekomen, vooral voor anderen :mrgreen: :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#6 » 01 sep 2014, 22:25

Heb sinds jaar en dag altijd bij langere ritten een fles met 0,93 L benzine bij mij.
Dus voor nood heb je altijd wat bij je.
Voor een idee hoe de brandstoffles eruit ziet klik op bijgevoegde link.

viewtopic.php?f=31&t=96&hilit=Benzinefles

Misschien heb je er wat aan.

O ja volgens mij is deze verkrijgbaar bij Beversport of een goede kampeershop.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Eric L

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#7 » 01 sep 2014, 22:29

Een beetje lullig antwoord maar op tijd tanken kan een hoop problemen voorkomen.
Als je je tank helemaal leegrijd komt de laatste resten(verontreinigingen) in je carburateur met alle gevolgen van dien. (verstopte sproeiers e.d.)
(Als je een benzinefilter er tussen hebt valt het nogal mee.)

Reken eens uit hoeveel je scooter verbruikt.
Hoeveel liter kan er in de tank.
Trek dan 1 liter daarvan af zodat ze op zeker rijd.
Vermenigvuldig dat met de gemiddelde kilometers per liter en tada je weet hoever je met je tankje kan rijden.
Zoek dan op tijd een tankstation op.
Succes verzekerd. :D

Groet Eric

ps
We zitten gelukkig niet in noord Scandinavië waar eens in de honderdvijftig kilometer een tankstation zit.
En ik kan dat weten want wij zijn daar in 1990 met een camper geweest. :D
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#8 » 02 sep 2014, 09:58

Grensgeval schreef:Ik heb bij sommigen die bij een tour hun buddy open deden (van een GrandDink dan wel) een literfles (oude olieflacon) benzine zien staan naast de andere halve werkplaats die daar onder past :D
Hij moet olie en brandstof bestendig zijn en goed afsluiten da's alles. En je moet er een plekje voor hebben (rechtop)

Groet Herman


Yep, dat werkt prima. Ik heb al jaren twee oude olieflessen gevuld met benzine bij me onder de buddy. Het komt niet vaak voor maar ook ik heb sporadisch last van meer damp dan vloeistof in m'n tank en dan is het een veilig gevoel om te weten dat ik wat extra's bij me heb om nog net de volgende pomp te kunnen halen.....

Dan wel, zodra of nog voor de motor gaat sputteren, meteen je reserve in je tank gooien. Anders, als de tank echt leeg is, kun je een half uur gaan staan kickstarten voordat je brandstofpomp de benzine weer door je slangen heeft gezogen....
0 x

Gebruikersavatar
Paganiproductions
Berichten: 150
Contacteer:

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#9 » 02 sep 2014, 20:09

Amendoim schreef:
Grensgeval schreef:Ik heb bij sommigen die bij een tour hun buddy open deden (van een GrandDink dan wel) een literfles (oude olieflacon) benzine zien staan naast de andere halve werkplaats die daar onder past :D
Hij moet olie en brandstof bestendig zijn en goed afsluiten da's alles. En je moet er een plekje voor hebben (rechtop)

Groet Herman


Yep, dat werkt prima. Ik heb al jaren twee oude olieflessen gevuld met benzine bij me onder de buddy. Het komt niet vaak voor maar ook ik heb sporadisch last van meer damp dan vloeistof in m'n tank en dan is het een veilig gevoel om te weten dat ik wat extra's bij me heb om nog net de volgende pomp te kunnen halen.....

Dan wel, zodra of nog voor de motor gaat sputteren, meteen je reserve in je tank gooien. Anders, als de tank echt leeg is, kun je een half uur gaan staan kickstarten voordat je brandstofpomp de benzine weer door je slangen heeft gezogen....

Toen in hem weer had afgetankt heb ik 3 volgas geven voor benzine in de carb te krijgen hij starten daarna gelijk zonder problemen
Ga waarschijnlijk een keer kijken voor een groter koffer achterop waar bijvoorbeeld een jerrycan in van bijvoorbeeld 5 liter.
Laatst gewijzigd door Paganiproductions op 02 sep 2014, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Elystardriver
Berichten: 344

Re: Zonder benzine komen te staan in buitenland belgie

Bericht#10 » 02 sep 2014, 21:09

Mijn devies is: ruim op tijd tanken. Soms eerder tanken dan noodzakelijk. Zie je een tankstation en je kan tanken, gewoon je tank volgooien. Bij twijfel volgooien die handel. Doe ik ook altijd als ik op vakantie ben. Vooral in Belgie en Frankrijk als je niet weet wanneer de volgende gaat komen. Ik heb al veel km achter de rug. Met de huidige 70.000 km en met mijn vorige scooter ook een 70.000 km mee gereden. Ben nooit zonder benzine komen te staan.

Gr Marijn
0 x
Kymco Grand Dink 2017 -
Peugeot Elystar 2006 - 2017 (0 - 86.000)
Piaggio Vespa Sfera 1992 - 1999 (0 - 69.000)

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer