Bandenreparatiesysteem

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#11 » 03 okt 2014, 22:57

En vergeet de chocolade niet ! En de meiskes. En de veel betere rapportages altijd op de BRT. En de architectuur. En het super zwoele accent :-)

Goh.... Het Goede Doel had toch gelijk..... wat doe ik hier nog ?
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#12 » 03 okt 2014, 23:14

Amendoim schreef:En vergeet de chocolade niet ! En de meiskes. En de veel betere rapportages altijd op de BRT. En de architectuur. En het super zwoele accent :-)

Goh.... Het Goede Doel had toch gelijk..... wat doe ik hier nog ?


Wat let je Edwin :lol: ?.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#13 » 03 okt 2014, 23:17

De warmte van jouw liefde, Cor :-)
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#14 » 04 okt 2014, 10:16

Ik vrees dat dit een kant opgaat waarop Stephan weer moet gaan ingrijpen!

:lol: :lol: :lol: Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#15 » 04 okt 2014, 12:05

Whahahahaha :-D

Wat is er mis met een goeie BroMance ? :-P
0 x

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 138

Re: Bandenreparatiesysteem

Bericht#16 » 05 okt 2014, 11:56

the riding man schreef:
Amendoim schreef:Het is een oplosing voor tijdelijk om even verder te kunnen rijden maar in principe geef ik zelf de voorkeur aan een proppenset en klein voetpompje, zelfde effect én je kunt het daarmee een aantal keren doen indien nodig. Bovendien maak je niet alles onnodig smerig en het "maken" van de band gaat net zo snel en is goedkoper. Dit systeem gaat slechts één keer mee en dan moet je een nieuwe set kopen.


Natuurlijk repareer je onderweg een lekke band met een proppenset (bij ons wiek genoemd), dit is de enige praktische oplossing voor onderweg die ook nog (meestal, maar er zijn uitzonderingen) lang houdt. En een voetpomp heb je er zelfs niet eens voor nodig. In een setje zitten luchtbommetjes om onderweg in geval van panne de band voorlopig op druk te zetten tot je bij het volgende benzinestation bent om daar de compressor te gebruiken om de juiste druk er op te zetten.
Die rommel dat je erin spuit helpt je niks vooruit. Enkel bruikbaar voor heel kleine lekken, is maar heel erg tijdelijk en je komt er waarschijnlijk niet eens mee thuis als je tijdens een toertocht nog ver van huis bent, en dan bij het definitief repareren begint de bandenboer er zelfs nog niet eens aan omwille van de vuiligheid dat zich in de band bevind. Zo een lampiddeltjes moet je links laten liggen en met een grote boog omheen lopen. Ga maar vlug naar de motorhandelaar en haal je zo een setje wieken. Kost je een 15 a 20euro waarvan je heel erg blij bent om die investering gemaakt te hebben als je ergens midden in de velden lekke band krijgt, 5minuutjes later rij je weer vrolijk verder ;)

Ik heb even een foto genomen van wat er in zo een setje hoort te zitten. Enkel de tang en het breekmes heb ik zelf nog toegevoegd. De tang om het object dat in je band zit eruit te halen en het breekmes om de wiek op maat te snijden (er zit standaard wel een klein mesje in, maar is te klein om makkelijk te kunnen afsnijden). Zoals je ziet zitten er standaard 5 wieken in, waarvan er bij mij nog 1 over is. Het setje heeft me al 3 keer gered onderweg. Yep ik kan nog altijd goed rekenen :lol: 1 keer ben ik te enthousiast geweest en de wiek er los door geduwd, dus 3 reparatie's ;)
En nu onlangs een extra doosje wieken bijgekocht, zoals je ziet hoef je dus niet de hele set weer te vervangen, je kan elk onderdeel apart bijkopen.



Afbeelding
0 x

    Social Media

       

    Terug naar “Pech onderweg?”

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

    Aanmelden  •  Registreer