ScooterBlokker schreef:Wat dacht je van een gebroken veer in de cilinder dan heb je geen druk meer en starte doet hij zeker niet meer is mij ook een keer overkomen. Grt Jan
Yep.... daar kan ik mij wel in vinden echter....meneer de topic starter heeft niets vermeld van een vreemd bijgeluid voordat het motortje ineens stopte. Normaal als een zuigerveer knapt dan hoort men meestal 2 dingen.
1) een knarsend geluid welke ineens ophoud omdat het stukje zuigerveer spontaan in de uitlaat poort verdwijnt hetgeen zeeeeeeerrrrrrrr wenselijk is
2) een knarsend geluid waarbij kortstondig een schurend geluid waarneembaar is en vervolgens het motortje krak zegt omdat het zuigerveertje tussen de zuiger en zuigerwand terecht is gekomen.
Als men de kickstarter met de hand bediend kan men een inschatting maken of er voldoende compressie aanwezig is om het motortje op zijn minst te laten starten. Maar dit kan alleen de rijder zelf inschatten omdat hij weet hoeveel kracht hij moet zetten om de kickstarter naar beneden te trappen/drukken
Anders ff een compressie meting laten doen om uitsluitsel te krijgen.
Maarrruuhhhmmmm ff wat heel anders.... is de choke zelf en ook de weerstand welke in serie stat met de choke ook gecontroleerd en doorgemeten ? Immers.... als deze niet meer werkt en dan aanblijft staan krijgt het motortje teveel benzine en slaat deze dan ook af omdat het motortje dan verzuipt. Ik vraag dit omdat meneer de topic starter vermeld heeft benzine te ruiken.
Gewoon ff dingen gaan uitsluiten.
Mtvrgrt kees