ANWB pechhulp voor Scooters

Tineke

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#21 » 29 aug 2013, 16:11

Inderdaad een veilig gevoel. Het enige wat ik jammer vind is dat ze alleen in Nederland voor je klaar staan. Als je dichtbij de grens woont dan ga je die nog wel eens over. Laatst gebeurde het ook dat we stil kwamen te staan in Duitsland. Poeh, wat was ik blij dat na het vervangen van de bougie het probleem opgelost was. Wat dat betreft zou ik het prettig vinden als je desnoods alleen voor de aangrenzende landen Duitsland en België een extra verzekering af zou kunnen sluiten
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#22 » 29 aug 2013, 16:28

gelijk heb je Tineke maar vraag het eens aan onze Vrienden van de ANWB of zij daar een oplossing voor weten.


Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#23 » 29 aug 2013, 19:53

he hoi
bij aankoop van de nieuwe g dink ook zo een voucher gekregen
3 keer pech hulp binnen nederland en dat 25 km van huis..
alles in het wrerk gesteld dat ik al wegenwacht lid ben enz.
niemand thuis de kymco importeur niet en de anwb niet
ach ja het is gratis dus laat maar.

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

johan

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#24 » 18 sep 2013, 20:49

Bij Peugeot krijg je als je een scooter koopt een jaar lang gratis ANWB pech hulp binnen een straal van 25km van huis. Je kunt 3 keer gebruik maken van deze dienst. Ik las op de anwb-site dat je voor 40 euro per jaar 4 keer gebruik van deze pech-hulp kunt maken. Zelf heb ik eens pech gehad op 28km van huis en betaalde de fietsenmaker(scooterzaak) 40 euro voor het ophalen van mijn scooter. Zou de ANWB je ook helpen als je verder dan 25km van huis bent?
0 x

Stephan

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#25 » 18 sep 2013, 20:53

Hoi Johan....Antwoord is JA, tenminste als je een volledige dekking polis afsluit.
Dit kost je 40 + 17,00 per jaar en wordt je 4 x per jaar geholpen WAAR je ook staat in Nederland.

Dus totaal € 57,00 per jaar wordt je overal geholpen.

Gewoon even langs de ANWB winkel gaan en regelen die hap... :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#26 » 18 sep 2013, 22:34

Toch blijft ik de informatie erg matig vinden. Mijn Peug had ook standaard een jaar anwb erbij zitten bij aanschaf die loopt 1 oktober af. Als je op de anwb website kijkt wordt alleen gesproken over de 40 euro versie maar in de algemene voorwaarden wordt de 25km grens niet eens genoemd, ook niet bij de veelgestelde vragen. Wel dat bekeken wordt of de scooter naar huis wordt gebracht of een dichtstbijzijnde reparateur en dat de hulpverlener hier het laatste wordt in heeft. Ook heb je pas recht op volledige hulp vanaf 9 dagen na ingang (en betaling).

Maar goed binnenkort even in de anwb winkel het verhaal checken hoe en wat voor de verlenging want vooralsnog geen bericht ontvangen over de afloop c.q. verlening.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

johan

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#27 » 18 sep 2013, 23:12

Dank je Stefpan ik ga idd maar eens informeren,zeker dat ik ook zo in Belgie of duitsland zit.
0 x

Gaaspertje

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#28 » 19 sep 2013, 09:48

HaagseTweet schreef:Toch blijft ik de informatie erg matig vinden. Mijn Peug had ook standaard een jaar anwb erbij zitten bij aanschaf die loopt 1 oktober af. Als je op de anwb website kijkt wordt alleen gesproken over de 40 euro versie maar in de algemene voorwaarden wordt de 25km grens niet eens genoemd, ook niet bij de veelgestelde vragen. Wel dat bekeken wordt of de scooter naar huis wordt gebracht of een dichtstbijzijnde reparateur en dat de hulpverlener hier het laatste wordt in heeft. Ook heb je pas recht op volledige hulp vanaf 9 dagen na ingang (en betaling).

Maar goed binnenkort even in de anwb winkel het verhaal checken hoe en wat voor de verlenging want vooralsnog geen bericht ontvangen over de afloop c.q. verlening.


Dat klopt ook wel want de de pas die je bij de dealer krijgt is een overeenkomst tussen de importeur en ANWB en deze kan je niet als particulier afsluiten.
Maar laten we wel zijn betaal liever iets meer zodat ik in heel Nederland recht op 4x hulp heb
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#29 » 19 sep 2013, 10:13

@ Gaaspertje, ben ik ook helemaal met je eens dat is ook mijn idee dus vandaag dat ik wel richting de winkel zal gaan die gelukkig dicht bij mijn huis zit.

Ik bedoel alleen dat als ik surf op de website van de ANWB, dan wordt nergens gesproken over die extra 17 euro die Stephan noemde voor de dekking in heel Nederland. Ook die grens van 25km rond je woonadres kom je niet zomaar tegen op de plekken waar je het redelijkerwijs mag verwachten. Je kan alleen het scooter/fiets abo afsluiten voor de bekende 40 euro.

Aangezien ik al een gouden lid ben van de anwb gisteren even online een account aangemaakt om te kijken als je daadwerkelijk via de website gaat bestellen of je die 17 euro extra kan selecteren. Ook dit blijkt niet het geval.
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Stephan

Re: ANWB pechhulp voor Scooters

Bericht#30 » 19 sep 2013, 10:31

Dat zijn de lidmaatschapskosten....die komt altijd bovenop de pechhulp pakketten

http://www.anwb.nl/lidmaatschap/het-lid ... tAodkn8AQw
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer