Bericht#14 » 20 jan 2013, 21:16
Goed opgelost Roelf. Zou jammer zijn van de pakking. Als je de kunstof kap van de cilinder eraf haalt en een zaklantaartje erbij... dan kun je dat zo zien.
Als je naast de scooter staat, bijvoorbeeld aan de zijstandaard zijde, en het motortje loopt, dan moet het geluid als het ware bij de uitlaat hoorbaar zijn. Als je een knetterend geluid en of meer geluid bij de voorkant hoort... kan dat een indicatie zijn.
Ik zou zeggen... helmbak eruit kuntstof kap er vanaf en ff kijken. Half uurtje werk hooguit.
Als je dan de motor start en het geluid nog steeds bij de uitlaat vandaan komt... dan zit het goed. De zuiger moet een zoevent geluid produceren. Verder mag je geen knetterende bijgeluiden horen noch knarsende geluiden.
Je zou eens een grote platte schroevendraaier tegen de cilinder kunnen duwen en het handvat tegen je oor houden. E schroevendraaiervangt de trillingen op en geeft deze door. Op deze manier kun je precies horen of er wel of geen knarsend en/f schurend geluid hootbaar is.
De truck met de schroevendraaier is een truck welke cv monteurs vaak gebruiken om te kijken of de pompen wel of niet goed draaien.
Als het goed zit dan moet je het zoevend geluid dan in je oor duidelijk kunnen waarnemen. Probeer het maar eens voor de aardigheid.
Tis maar een idee.
Mtvrgrt kees
0 x