bevroren achterrem

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: bevroren achterrem

Bericht#11 » 20 jan 2013, 13:36

Gaaspertje schreef:Maar piepen doen ze dan niet meer. :mrgreen: :mrgreen:


Yep :lol: maar de rijder wel hahaha... gho.... wat een grote achterlichten opeens :lol:... nee hoor geintje... moet er niet aan denken :oops:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: bevroren achterrem

Bericht#12 » 20 jan 2013, 19:52

Het lijkt mij ook het beste om het hele zootje te demonteren en schoon-en goed gangbaar te maken, beetje vetten.
Maar voor directe oplossing kun je best doen wat Peerke schrijft, is geen probleem.
Gr. Peter.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: bevroren achterrem

Bericht#13 » 20 jan 2013, 20:02

zo de rem is weer los!
ik heb vanmiddag even gekeken en toen ik de moer er af haalde van de remkabel bij de remhevel naast het achterwiel schoot de rem gewoon naar achteren
en de kabel zat muurvast.
dus alleen de kabel was bevroren.
deze boven los gemaakt en toen zag ik het bovenaan zit een rubbertje die normaal gesproken het vocht buitenhoudt echter deze was gescheurd en dus was er met wassen van de scooter regelmatig vocht binnen gedrongen
met de fohn droog gemaakt en gesmeerd volgens voorschrift met motor olie
en zie daar een perfect functionerende achterrem
het rubbertje voorzien van een dikke laag vet zodat die de buitenkabel afdicht en gewoon een aandachtspuntje bij het winter klaarmaken.
onder ook alles losgehaald en gesmeerd was niet nodig maar ach had de handen toch vies.
dus roelf kan weer touren.
maar ik ga er toch even mee naar de dealer heb het idee dat de pakking bij de cilinder lekt de uitlaat maakt me teveel lawaai...
kan ook zijn dat ik weer moet wennen aan het geluid maar goed we zien wel.
en ja hij gaat uit als ik de uitlaat dichtdruk met een doek aan de achter zijde.

maar eerst maar eens afwachten hoeveel witte zooi hier gaat vallen....

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: bevroren achterrem

Bericht#14 » 20 jan 2013, 21:16

Goed opgelost Roelf. Zou jammer zijn van de pakking. Als je de kunstof kap van de cilinder eraf haalt en een zaklantaartje erbij... dan kun je dat zo zien.

Als je naast de scooter staat, bijvoorbeeld aan de zijstandaard zijde, en het motortje loopt, dan moet het geluid als het ware bij de uitlaat hoorbaar zijn. Als je een knetterend geluid en of meer geluid bij de voorkant hoort... kan dat een indicatie zijn.

Ik zou zeggen... helmbak eruit kuntstof kap er vanaf en ff kijken. Half uurtje werk hooguit.

Als je dan de motor start en het geluid nog steeds bij de uitlaat vandaan komt... dan zit het goed. De zuiger moet een zoevent geluid produceren. Verder mag je geen knetterende bijgeluiden horen noch knarsende geluiden.

Je zou eens een grote platte schroevendraaier tegen de cilinder kunnen duwen en het handvat tegen je oor houden. E schroevendraaiervangt de trillingen op en geeft deze door. Op deze manier kun je precies horen of er wel of geen knarsend en/f schurend geluid hootbaar is.

De truck met de schroevendraaier is een truck welke cv monteurs vaak gebruiken om te kijken of de pompen wel of niet goed draaien.

Als het goed zit dan moet je het zoevend geluid dan in je oor duidelijk kunnen waarnemen. Probeer het maar eens voor de aardigheid.

Tis maar een idee.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: bevroren achterrem

Bericht#15 » 20 jan 2013, 21:27

yep als volwaardig opgeleid vrachwagen monteur weet ik die truc
maar gaat niet altijd op hoor!
en hij loopt perfect hooguit als deze rolletje s op zijn een tikje lichter voor het wat vlotter optrekken verder best tevreden
gewoon een mooie snelheid genoeg kracht en toch heerlijk rustig!
ik heb dit gevoel al eens eerder gehad bij die gd s die totaloss is gegaan het hoorde bij koude motor alsof de uitlaat wat lekte toch was dit niet het geval.
dus ik denk aan vals alarm wand ik heb ook en tijd niet met de orginele uitlaat gereden en die heeft toch een ander geluid dan bijvoorbeeld die orginele imitatie.
goed we zien wel

roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: bevroren achterrem

Bericht#16 » 20 jan 2013, 22:23

hahahaha...... das een goeie :oops: ..... we horen het wel....

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Pech onderweg?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer