Spuiten topkoffer

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Spuiten topkoffer

Bericht#1 » 03 mar 2014, 10:37

Wat is de beste manier om de koffer een kleurtje te geven?.

Ik kom tot de ontdekking dat het deksel wat ik gespoten heb, de verf hier en daar toch niet gepakt heeft terwijl ik hem toch goed ontvet heb, de primer toch ook voor harde kunststof geschikt is en niet vloekt met de lak.

gr,Cor
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#2 » 03 mar 2014, 11:10

Hoi Cor,

Als er ooit siliconen of teflonspray over de koffer is gespoten zal het hechten van de lak niet lukken.
Deze stoffen blijven altijd in de poriën van het kunststof van je koffer zitten.
Hoe goed je het ook ontvet de (grond)lak zal niet of nauwelijks hechten.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er een goedje wat de siliconen of teflon oplost.
Weet alleen niet of je koffer dan nog bestaat, of wel het kan wezen dat hiermee het kunststof oplost.

Hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#3 » 03 mar 2014, 11:16

omdat ik vroeger als schilder heb gewerkt doe ik een koffertje gewoon met de roller net zo strak alleen metallic gaat niet alleen normale lak maar het zit wel vast weet niet waar je het mee hebt ontvet maar met thinner ontvetten moet kunnen wel met belijd gebruiken meerdere malen met doek ontvetten gr ben
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

TK E

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#4 » 03 mar 2014, 11:20

Dit wordt inderdaad heel moeilijk......om echt goed te ontvetten is inderdaad remreiniger een goed middel maar als er een laag op zit en als je de grondlaag en daarna de afdeklaag (verf / aflaklaag) heb gedaan en het hecht dan nog niet.........ik denk dat je dan inderdaad een probleem heb......wordt echt heel moeilijk om het weer goed te krijgen.......(andere koffer is het beste.......)
De verf zal nooit goed hechten en bij de minste aanraking of per abuis ergens tegenaan stoten zal je zien dat het eraf schiet.....
Heb bij een vergroothandel gewerkt en heb genoeg adviezen gegeven.......
0 x

Stephan

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#5 » 03 mar 2014, 11:23

Toch vraag ik me af, als je met zeer fijn schuurpapier een toplaagje afschuurt, en hem dan goed in de primer zet......
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#6 » 03 mar 2014, 11:30

Stephan schreef:Toch vraag ik me af, als je met zeer fijn schuurpapier een toplaagje afschuurt, en hem dan goed in de primer zet......


Gebruik dan wel waterproef schuurpapier anders is het middel erger dan de kwaal.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

TK E

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#7 » 03 mar 2014, 11:31

Dat zal zeker een van de opties kunnen zijn maar of het lukt.......
Dit moet je uitproberen........
Goed schuren......beginnen met grof.........en van hieruit steeds naar fijner schuurpapier.......als alles laatste met waterproef schuurpapier om het echt geheel glad te maken.......
Dan Delta Allprimer.....(hebben ze ook in spuitbussen) en zeker 2 dagen op een goede geventileerde plaats laten rusten / uitdampen.
Hierna lichtjes opschuren evt. Waterproef schuurpapier.......hierna de 1e laklaag aanbrengen
Hierna weer 2 dagen op een goede geventileerde plaats laten rusten.
De laklagen niet te dik aanbrengen.....je kan het beste 3 tot 4 keer herhalen......je zult dan zien dat je het beste en het mooiste resultaat krijg.......

Vaak gebeurt dit allemaal te snel achter elkaar waardoor de dampen in de verf niet goed zijn uitgedampt.
Hierdoor gebeurt er een chemische reactie waardoor de volgende afdeklaag niet goed gaat hechten.....

Heel simpel........ge moet gedult hebben........en goed uitdampen.......
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#8 » 03 mar 2014, 12:47

Phoee wat een reactie,s :D :D .

Alles even door de zeef gegooid :lol: , waar het op neer komt is vooral goed schuren (droog en nat) en ontvetten dus.
Daar kan ik mee verder.

Dank voor al het advies.

gr,Cor
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#9 » 03 mar 2014, 14:04

Cor
Goed schuren en ontvetten. Dan laagje voor laagje aanbrengen en als laatste afspuiten met spuitlak

Zie mijn update in mijn blog zijkoffers

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Spuiten topkoffer

Bericht#10 » 03 mar 2014, 16:24

Oke Kees

Ik zal je blog over zijkoffers maar eens door lezen.

gr,Cor
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer