Snelheidsremmende maatregelen

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#1 » 28 jul 2014, 21:14

Waarde STN vrienden en vriendinnen,

Na aanleiding van het topic aangaande de veranderde wetgeving met betrekking tot de constructiesnelheid ben ik te rade gegaan bij Alwin.
viewtopic.php?f=60&t=3729
Onze ND had tot vanmiddag een maximum snelheid volgens de teller van 66 km/u.
Dit is een GPS snelheid van ongeveer 56/57 km/u.
Maar ja, wat moet je er aan doen om aan de wettelijke constructiesnelheid te voldoen.
Samen met Alwin besproken hoe dit is te verhelpen.
Hierop kreeg ik een kunststof ring, deze schuif je over de variobus. Hierdoor wordt de vario begrenst.
Door deze ring aan te passen, dat wil zeggen af te schuren op droog waterproef schuurpapier in een ronddraaiende beweging.

Na het plaatsen van de volledige kunststof ring (6mm in mijn geval) reed de ND nog slecht 48 km volgens de teller en 43 km volgens de GPS.
De boel weer gedemonteerd en een tijdje rondjes draaien op het schuurpapier heb ik op advies van Alwin de kunststof ring teruggeschuurd naar ongeveer 4 mm.
Het resultaat is nu 58 km op de teller en 52 km op de GPS.
Nogmaals de boel gedementeerd en weer aan het schuren geweest is nu de snelheid op de teller iets meer dan 59 km op de teller en 54,nogwat km op de GPS
Uiteindelijk is het doel om op ongeveer 55,5 km op de GPS en dat is ongeveer 61/62 km op de teller.
Vooral niet hoger willen ivm de nieuwe wetgeving en de financiële consequenties ervan.

Er zijn wel een paar dingen die met uitproberen van de GPS-snelheid ten opzichte van de snelheidsmeter.
Onze ND geeft op de teller meer aan dan de werkelijke / GPS snelheid.
Bij de Vitality is het net andersom.

Binnenkort volgen er foto's.

De eerste indruk is dat de scooter/ND niet minder snel optrekt, alleen eerder de begrenzing in duikt of wel zoals hierboven beschreven vooral lagere topsnelheid.

Uitproberen na montage.
Als je de scooter wilt uitproberen moet je het deksel van de transmissie moeten vastzetten. Dit kan met ten minste 3 schroeven. Dit is noodzakelijk om bij de GY6 motoren de bendex vast te zetten.

Tot zover voor dit moment

Wordt vervolgt...

Groet Eric
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#2 » 28 jul 2014, 21:34

Het slijpen van een kunststof vario ring is een bekent trucje.

Goed bezig maar je zit nu op het randje te bengelen.

Met een beetje pech zit je 1 km tehoog

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#3 » 28 jul 2014, 21:42

motormuis schreef:Het slijpen van een kunststof vario ring is een bekent trucje.

Goed bezig maar je zit nu op het randje te bengelen.

Met een beetje pech zit je 1 km tehoog

Mtvrgrt kees


Ja ja Kees,

Je moet wat met die boefjes in Den Haag.
Helaas moeten de goede altijd onder de kwade leiden/lijden.
(Je mag kiezen wat van toepassing is)
En het je een hoop geld gaat kosten.

Gr. Eric.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#4 » 28 jul 2014, 22:07

Moet het zelf nog testen hoe hard BiWi gaat (rij nooit volgas), heb van mijn zoon 2 ringen gekregen 1 van 6mm en 1 van 4mm.
Die gaan we zaterdag uit proberen (km teller versus gps).
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#5 » 28 jul 2014, 22:33

ik zet gewoon de bus terug die er in zat met borst.

of zet mijn uitlaat weer terug die er op hoort rijd hij ook weer 58 op de teller

ja wij zullen wat moeten doen

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#6 » 28 jul 2014, 22:44

ik ben benieuwd wat voor een soort kunststof je voor deze ring gebruikt?? aangezien de aandrijving berust op wrijving en dus nogal warm wordt.
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#7 » 28 jul 2014, 23:58

Grensgeval schreef:Ik ben benieuwd wat voor een soort kunststof je voor deze ring gebruikt?? Aangezien de aandrijving berust op wrijving en dus nogal warm wordt.

Weet niet precies van welk materiaal het kunststof gemaakt is. Ik heb ook zo´n ring liggen maar dan nog rijd de scoot te snel als ik deze zou plaatsen. Ze slijten niet door de warmte ontwikkeling.

@Eric & Jan

Het klopt. Men moet idd wat.... de gewone burger verliest het toch van de overheid. Hoe krom ze ook zijn. het is nooit anders geweest.

Misschien zou men wel gezamenlijk naar Den Haag kunnen rijden om een petitie af te kunnen geven. Maar daar is dan alles mee gezegd.

Maar het slijpen van een vario ring is idd een hele goeie zet.

Desniettemin ..... ik verwacht dat er op grote schaal gecontroleerd gaat worden en menig brom en snor rijder zijn/haar papieren kwijt zal raken.

Mtvrgrt kees
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#8 » 29 jul 2014, 02:36

Yep zal morgen ook weer de vario open halen
Had gisteren de begrenste bus van de g dink geplaatst weet alleen niet meer hoe die er in moet
Heb volgens mij nog nooit begrenst gereden dn weet dus niet waar de rand moet zitten
Roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#9 » 29 jul 2014, 06:41

tomosje schreef:Yep zal morgen ook weer de vario open halen
Had gisteren de begrenste bus van de g dink geplaatst weet alleen niet meer hoe die er in moet
Heb volgens mij nog nooit begrenst gereden dn weet dus niet waar de rand moet zitten
Roelf



De dikke rand moet naar de kant van het schroefdraad wijzen.
Of wel naar je toe wijzen
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#10 » 29 jul 2014, 07:30

weet niet of jullie hier iets aan hebben maar mijn tweetakt piaggio is begrenst op uitlaat en vario ring en spruitstuk na wat uitproberen heb ik de uitlaat ontgrenst en ook de vario ring verwijderd maar de begrenzer in het spruitstuk laten zitten en dit werkt bij een piaggio goed trekt goed niet te veel toeren en loopt 54.5 km op fietscomputer en de bougie is ook mooi koffiebruin dit hoort er orgineel ook in
Afbeeldingzo ziet de begrenzer eruit kan misschien ook werken voor andere tweetakt scooters is gewoon een ijzer plaatje zit tussen membraam en spruitstuk gr ben
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer