Snelheidsremmende maatregelen

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#71 » 08 aug 2014, 22:33

Goed punt Trucker ;)

@wim, als het idd om een snoruitvoering gaat is de ring veel te smal :?
Deze zou ongeveer 7.8mm moeten zijn voor de juiste snelheid...
Zo'n kunststof ring zou je e.v.t. kunnen afschuren tot je de juiste snelheid hebt bereikt ;)

Bij 35km/h op de rollenbank schrijft onze wetgeving het volgende:

Toegestaan (incl. Marge): 29
Wettelijke correctie: 5
Berekende snelheid: 30
Overschrijding constructiesnelheid: 1 km/h
Feitcode en bedrag: mN 086a €60
WOK melding aanmaken voor RDW (wachten op keuren)

Ik kan in de politie app niet eens 58km/h voor een snorfiets aangeven :lol:
Wanneer Wim een 45km/h uitvoering heeft is dit verhaal natuurlijk niet van toepassing...
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 30

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#72 » 09 aug 2014, 06:59

sory ik was vergeten te melden dat het de kymco new dink was mijn fout wim
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#73 » 24 aug 2014, 20:16

Update: 24-08-2014

Vandaag een groot stuk met de ND gereden.
De snelheidsremmende maatregelen welke ik eerder in dit topic heb beschreven hebben zijn vruchten afgeworpen.
Zoals eerder beschreven rijd de ND op de teller tussen de 58 en 60 km per uur en volgens de TomTom ergens tussen de 52 en 54 km per uur.
Ton zijn PS en onze ND rijden werkelijk even snel.
Daarbij zoals in een ander topic in gedachte hebbende dat Ton zijn scoot al op de rollerbank is geweest in Noordwijkerhout voorzie ik weinig problemen.....

Wordt vervolgt....
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#74 » 05 okt 2015, 08:22

Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen over het gebruik van de kunststofring op de langere termijn? Ik heb mijn exemplaar nu een week in gebruik en vanochtend liep de teller op de rechte weg op naar 59 kilometer terwijl dat eerst 57/58 was. Nu is dit niet heel schokkend maar als er per week een kilometer bij komt dan zal ik dus eens in de drie weken een nieuwe ring moeten plaatsen. Is dat een beeld wat anderen ook hebben?
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#75 » 05 okt 2015, 08:52

marcovp schreef:Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen over het gebruik van de kunststofring op de langere termijn? Ik heb mijn exemplaar nu een week in gebruik en vanochtend liep de teller op de rechte weg op naar 59 kilometer terwijl dat eerst 57/58 was. Nu is dit niet heel schokkend maar als er per week een kilometer bij komt dan zal ik dus eens in de drie weken een nieuwe ring moeten plaatsen. Is dat een beeld wat anderen ook hebben?


Het gebruik van de kunsstof begrenzingsring blijft een kwestie van zoeken (afschuren) tot je voor jezelf op de juiste snelheid zit.
De meest slijtende factor zijn de aandrijfriem en de rolletjes in de vario.
De ring is, in deze, dus slechts een begrenzing en zal niet of nouwelijks (ver)slijten.
Overigens duurt het altijd een paar ritten voor je precies kan zeggen wat het reseltaat van de gemaakte begrenzing is.

Overigens bij mij heeft de begrenzingsring 6000/7000 km deel uitmaakt van de vario en er was geen of nouwelijks slijtage zichtbaar.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#76 » 05 okt 2015, 09:12

Kymcopeoples schreef:
marcovp schreef:Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen over het gebruik van de kunststofring op de langere termijn? Ik heb mijn exemplaar nu een week in gebruik en vanochtend liep de teller op de rechte weg op naar 59 kilometer terwijl dat eerst 57/58 was. Nu is dit niet heel schokkend maar als er per week een kilometer bij komt dan zal ik dus eens in de drie weken een nieuwe ring moeten plaatsen. Is dat een beeld wat anderen ook hebben?


Het gebruik van de kunsstof begrenzingsring blijft een kwestie van zoeken (afschuren) tot je voor jezelf op de juiste snelheid zit.
De meest slijtende factor zijn de aandrijfriem en de rolletjes in de vario.
De ring is, in deze, dus slechts een begrenzing en zal niet of nouwelijks (ver)slijten.
Overigens duurt het altijd een paar ritten voor je precies kan zeggen wat het reseltaat van de gemaakte begrenzing is.

Overigens bij mij heeft de begrenzingsring 6000/7000 km deel uitmaakt van de vario en er was geen of nouwelijks slijtage zichtbaar.

OK dat is goed nieuws. Dan hou ik het maar even op een uitzondering. Gunstige wind ofzo. Ik blijf nu ruim onder de maximale snelheid voor een WOK melding en aangezien ik toch op de meeste plekken niet voluit kan rijden vind ik het wel prima zo.
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#77 » 05 okt 2015, 09:22

marcovp schreef:
Kymcopeoples schreef:
marcovp schreef:Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen over het gebruik van de kunststofring op de langere termijn? Ik heb mijn exemplaar nu een week in gebruik en vanochtend liep de teller op de rechte weg op naar 59 kilometer terwijl dat eerst 57/58 was. Nu is dit niet heel schokkend maar als er per week een kilometer bij komt dan zal ik dus eens in de drie weken een nieuwe ring moeten plaatsen. Is dat een beeld wat anderen ook hebben?


Het gebruik van de kunsstof begrenzingsring blijft een kwestie van zoeken (afschuren) tot je voor jezelf op de juiste snelheid zit.
De meest slijtende factor zijn de aandrijfriem en de rolletjes in de vario.
De ring is, in deze, dus slechts een begrenzing en zal niet of nouwelijks (ver)slijten.
Overigens duurt het altijd een paar ritten voor je precies kan zeggen wat het reseltaat van de gemaakte begrenzing is.

Overigens bij mij heeft de begrenzingsring 6000/7000 km deel uitmaakt van de vario en er was geen of nouwelijks slijtage zichtbaar.

OK dat is goed nieuws. Dan hou ik het maar even op een uitzondering. Gunstige wind ofzo. Ik blijf nu ruim onder de maximale snelheid voor een WOK melding en aangezien ik toch op de meeste plekken niet voluit kan rijden vind ik het wel prima zo.


Je kan de begrenzingsring afschuren tot je een snelheid op de teller krijgt van tussen de 61-62 km per uur.
Dan heb je GPS-snelheid ongeveer 52-53. Dus je blijft ver onder WOK
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
koorn292
Berichten: 37

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#78 » 05 okt 2015, 09:26

Kan je van de orginele bus het opstaande randje niet wat af laten halen op een draaibank.
0 x

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#79 » 05 okt 2015, 09:30

Nou, met 58 op de teller krijg ik op de GPS app 53 te zien. Ik laat het de komende 2000 kilometer even zo omdat de boel zich misschien nog wel even gaat zetten. Als ik zeker weet dat ik onder alle omstandigheden aan de veilige kant blijf dan haal ik er nog wel iets van af. Op dit moment is de ring precies 4 mm.
0 x

Gebruikersavatar
tarzanen
Voormalig STN Lid
Berichten: 447

Re: Snelheidsremmende maatregelen

Bericht#80 » 05 okt 2015, 09:31

Mijn New Dink rijdt op de gps 61km. Op de teller is dat ongeveer 67/68km.

Afgelopen zaterdag in Meerkerk bij de meeting op de rollenbank van de politie komt de New Dink aan maximaal 52 km. Geen enkel probleem dus, met de complimenten van de politie. De beste man vroeg nog wel even waar de schakelaar verstopt zat :lol:

Dit alles met een gladde variobus. Voor de rest alles standaard!
Laatst gewijzigd door tarzanen op 05 okt 2015, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Grt, René

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer