snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#11 » 06 okt 2014, 23:24

Hmmm, ik heb gewoon de gladde bus gehouden onder de GD na flink wat geëxperimenteer met mijn monteur en een 12,5 mm prop in de uitlaat gezet in plaats van de 15 mm die erin zat....

Resulaat : 54 op de Garmin.

Optrekken is één tikje langzamer maar geen slijtage.

Kan zo dan toch ook ?
0 x

Edwin de Eerste

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#12 » 06 okt 2014, 23:31

Daarom luid mijn advies ook:laat de prop erin zitten,en speel eerst met de vario.Daarna kun je de prop altijd met een millimeter per keer opboren,tot het juiste effect behaalt is.Vooral voor mensen die zelf knutselen,maar geen las apparaat hebben,is het niet zo verstandig de gehele prop te verwijderen.

Grtz E1
0 x

Arold

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#13 » 07 okt 2014, 03:16

heb er nu dr. pulley in zitten en een kunststof ring die 5 mm dik is verder is de prop eruit en het pieltje dicht geknepen
rijd nu max 60 dus ik vind het prima
grt Arold
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#14 » 07 okt 2014, 06:50

Ik weet nog toen mijn Kymco New Dink begrenst was,dat ik 45 km per uur reed,en de toerenteller bijna in het rode gebied stond te draaien
Ook op een rit van Amsterdam naar Den Haag,was de Kymco niet bepaald zuinig
Ik heb de variobus toen laten vervangen voor een gladde bus,sproeier 100 erin,en ook de cdi vervangen
Toen reed ie ongeveer 65 km per uur op de teller
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#15 » 07 okt 2014, 10:16

Er zijn meerdere wegen naar Rome zeggen ze wel eens....
enne... zoveel mensen zoveel wensen :lol: :lol: :lol:

@Roelf, die ringen hebben we op de zaak idd, kosten iets van 2 euro per stuk.
Ze zijn 3 of 6mm en met waterproof schuurpapier aan te passen naar persoonlijke wensen :mrgreen:
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#16 » 07 okt 2014, 11:10

zo ook even onderzoek gedaan en er blijk een klein verschil te zitten in de vario van een viertakt en tweetakt
ik heb de hele zooier uit gehaald ben er mee naar de dealer gereden en toen we gingen vergelijken in dit geval met een agility 16 city bleek die harde ring en de diameter van de krukas anders te zijn
mijn ring komt exact tegen de harde kern van de vario aan net als een orginele bus zeg maar met opstaande rand we zijn tot de conclussie gekomen dat er altijd slijtage is bij de vario en die hoe dan ook eens vervangen moet worden en dus de slijtage bij de as ongeveer gelijk loopt bij (een tweetakt dan!) en ik dus alles weer gemonteerd heb met een gerust gevoel
ook vond mijn monteur dat de evrmogens afgeifte van een viertakt anders is wardoor er bij het optrekken meer kracht vriuj komt dan bij een tweetakt ..
dus ik rij vrolijk verder met mijn ringetje

bedankt voor het meedenken alwin
kom zowiezo eens langs om de zaak te bekijken
groet
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Eric L

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#17 » 07 okt 2014, 11:24

Een beetje of topic.

Kan iemand mij vertellen hoe zuiver zo'n digitaal snelheidsbord langs de kant van de weg is???
Ik reed vanmorgen langs zo'n bord, geeft ie 43km/h aan terwijl ik 50 op de teller reed.
Als deze vrij zuiver is dan heb ik weinig te vrezen op de rollerbank. :D
(mijn scooter kan 63 op de teller)
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#18 » 07 okt 2014, 11:52

Eric L schreef:Een beetje of topic.

Kan iemand mij vertellen hoe zuiver zo'n digitaal snelheidsbord langs de kant van de weg is???
Ik reed vanmorgen langs zo'n bord, geeft ie 43km/h aan terwijl ik 50 op de teller reed.
Als deze vrij zuiver is dan heb ik weinig te vrezen op de rollerbank. :D
(mijn scooter kan 63 op de teller)

Als het goed is wordt men dan gelazerd en dan de snelheid berekend. Ook ik maak het regelmatig mee. Dus de snelheid zou vrij nauwkeurig moeten zijn.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/nauwkeurig-snelheidsdisplays-langs-weg.361086
http://www.crow.nl/downloads/pdf/verkeer-en-vervoer/scripties/dynamische-snelheidsdisplays/rapportage.aspx

Mtvrgrt kees
0 x

Eric L

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#19 » 07 okt 2014, 12:16

motormuis schreef:
Eric L schreef:Een beetje of topic.

Kan iemand mij vertellen hoe zuiver zo'n digitaal snelheidsbord langs de kant van de weg is???
Ik reed vanmorgen langs zo'n bord, geeft ie 43km/h aan terwijl ik 50 op de teller reed.
Als deze vrij zuiver is dan heb ik weinig te vrezen op de rollerbank. :D
(mijn scooter kan 63 op de teller)

Als het goed is wordt men dan gelazerd en dan de snelheid berekend. Ook ik maak het regelmatig mee. Dus de snelheid zou vrij nauwkeurig moeten zijn.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/nauwkeurig-snelheidsdisplays-langs-weg.361086
http://www.crow.nl/downloads/pdf/verkeer-en-vervoer/scripties/dynamische-snelheidsdisplays/rapportage.aspx

Mtvrgrt kees

Liever gelazerd dan belazerd. :lol: :lol: :lol:
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: snelheidsremmende maatregelen, hoe het niet moet

Bericht#20 » 07 okt 2014, 13:34

:lol: :lol: :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer