Lekker knutsellen in de schuur, ik had een tweede dashboard gemaakt van polyester
maar was over het eind resultaat toch niet tevreden.
Tijd voor iets nieuws lol, je moet toch wat met je vrije tijd, wel ik heb een 2e stuur kolom
van de oude dink op de werkbank gezet.
Even rustig nadenken waar kan ik nu de extra schakelaars plaatsen voor de mist en gevaren lichten?
wel simpel er is geen ruimte om ze zo te plaatsen dat je er makkelijk bij kan.
Dus ruimte maken maar, op het gedeelte van de kolom dat bij de linkerhand zit een glasvezel
opbouw gemaakt en het geheel met glasvezel plamuur glad gemaakt.
de Gaten voor de schakelaars erin gemaakt en dat deel is klaar, nu nog een plekje voor mijn
radio / voltmeter en usb aansluiting.
Wederom kan je snel tot de conclusie komen dat ook hier geen ruimte voor is, dus.... YUP
ruimte maken.
Het kymco logo verwijderd en 2 op maat gebogen steuntje vast geschroeft op de kolom, daarna
van stevig karton en ductape een mal maken.
Direct over de mal een glasvezel mat leggen en deze met hars doordrenken, dankzij de ductape
blijft de glasmat niet plakken op de mal
Nog even passen...
Nu even de glasvezel vorm vastzetten aan de beugeltjes daarna met plamuur het geheel afwerken tot het
er uit ziet of het zo uit de fabriek komt.
De eerste laag plamuur zit er op ik gebruik polyester plamuur om een goede verbinding te garanderen
met de glasvezel mat die eronder zit.
Op de laatste foto is te zien dat er geen achterkant op zit, deze word apart gemaakt en doormiddel
van een strip leer vastgezet zodat het als scharnier functioneerd, dit zodat je ten alle tijden bij de
bedrading kunt komen zonder de hele stuur kolom te hoeven demonteren.
Lekker uurtje zitten schuren en de contouren van de stuurkolom gevolgt, nu voel je niet dat er iets
is aangebouwd, het loopt vloeiend in elkaar over.
De gaten voor de speeltjes zijn op de juiste plaats gemaakt en gecontroleerd op de juiste maat, daarna
met korrel 600 waterproof lekker glad geschuurd, nu wachten tot al het water is verdampt en dan kan ik
beginnen met het deurtje en de achterzijde van de stuurkolom, ook die word geschuurd om het spuiten
van de primer en de laklaag een betere hechting te geven.
Als het geheel klaar is zal ik er een foto van plaatsen en uiteraard zal het te zien zijn op een
van de vele tourtjes die we nog gaan maken.
Nog even een laatste opmerking, ik ben altijd bereid om mensen te helpen als ze zelf een idee hebben.