ring achter gradenplaat

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

ring achter gradenplaat

Bericht#1 » 15 jan 2015, 12:16

Hallo allemaal ik vond de peugeot nog steeds niet lekker terug gas opnemen bij rond 30 km kleine dip ben nog eens gaan bezig geweest met vario topsnelhied was goed eigenlijk te hard liep 70 heb nu een koperen ring in de graden plaat gelegt van bij mij 1.5 mm dus geen ring over de bus maar een ring achter de bus heb dus eigenlijk de bus langer gemaakt met 1.5 mm en het werkt perfect de dip is helemaal weg hij trekt nog harder maar loopt op de teller nu max 60 en wind tegen ook 60 iets meer toeren maar toch nog normaal maar optrekken als de brandweer eigenlijk heb ik door de ring voor een lagere versnelling omdat het vario berijk langer is geworden voor wie er wat aan heeft gr ben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Eric L

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#2 » 15 jan 2015, 12:24

Goed gedaan Ben. :D
Maar zie ik daar nu een vlak kantje op één rollertje zitten?
0 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#3 » 15 jan 2015, 12:55

Vlak kantje oeps :o nou valt nog wel mee nieuw zijn de rolletjes niet meer ;) maar kan nog even moest eerst de dip wegwerken :roll: en nu gaat ie echt van de plek tot 55/60 :mrgreen:
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#4 » 15 jan 2015, 14:56

Mooie oplossing Ben.....ook toepasbaar bij andere vario,s?
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#5 » 15 jan 2015, 15:04

Ik denk van wel varios zitten allemaal hetzelfde in mekaar je moet alleen kijken of je voor waar de moer zit nog genoeg vlees over hebt in geval van peugeot wel en controleren of je gradenplaat er niet uit loopt met ring dit kun je zien als je alles loshaald de ring er onderleggen en de bus omhoogdrukken tot aanslag poelie bij mij werkt het goed
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#6 » 15 jan 2015, 19:53

Even een aanvulling...

Het shimmen van de variobus kan in sommige gevallen idd het gewenste resultaat opleveren... Zoals Ben al schreef moet je goed opletten dat je niet te ver gaat, denk hierbij o.a. aan de startkrans van de kickstarter... als de variobus te lang is raken ze elkaar en dat kan vervelende gevolgen hebben...

In theorie komt het hier op neer:

Als je de variobus langer maakt kan de v-snaar niet meer zo hoog klimmen en zal de uiteindelijke topsnelheid iets lager uitvallen. Omdat de v-snaar niet meer zo strak tussen de vario en buitenschaal ligt, kan de motor makkelijker draaien en dit geeft een 'vlottere' acceleratie...

Als je de variobus korter zou maken, kan de v-snaar dus hoger klimmen en dus zal ook de maximale snelheid hoger worden als daarvoor. MAAR.... dit kan niet zomaar gedaan worden bij de standaard vario, aangezien deze in combinatie met de variobus precies zijn afgesteld. Gaan we de variobus dan wel inkorten, dan kan dit krukasproblemen geven, aangezien de v-snaar niet meer in een rechte lijn met de koppeling ligt en hierdoor ontstaan ongewenste krachten op de krukas. Het begint met een lekkende oliekeerring en uiteindelijk zullen de lagers aan deze kan ook extra slijtage vertonen...

Er zijn voldoende mogelijkheden om een scooter te optimaliseren... Heb onlangs op de Peugeot van Ben gereden en ik moet zeggen... die wilde ondanks dat dipje toch goed vooruit :twisted:
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#7 » 15 jan 2015, 19:56

mooie uitleg alwin en dat dipje is nu weg en nou gaat ie echt van de plek
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#8 » 15 jan 2015, 20:49

hahaha.... nice work!

Had overigens een kennis van jou op bezoek vanmorgen.
Met een Piaggio X8 250cc voor een grote beurt... maar ben z'n naam ff vergeten ;)
Komt nog terug met een andere machine die op 1 i.p.v. 2 cilinders liep... :?
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#9 » 15 jan 2015, 21:03

Klopt alwin dat is bart heb ik al menig motorritje mee gedaan die 2 cilinder ken ik is een italjet zit ie al maanden aan te klooien is een 125cc 2 takt als ie goed loopt is ie bloedsnel
0 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: ring achter gradenplaat

Bericht#10 » 15 jan 2015, 21:31

Idd een italjet... had begrepen dat er al verschillende dingen gedaan waren, maar nog niet met het gewenste resultaat. De scooter komt op de aanhanger naar Liempde, dus we zullen het t.z.t. wel gaan zien.

Ik weet dat die machines belachelijk snel zijn ja...
Het topmodel van Scomadi is overigens ook een 2T met 2 cilinders :twisted:
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer