Wat kan het zijn.

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#11 » 21 feb 2016, 12:58

kort na aanschaf van mijn city had ik ook de dip bij het gas opendraaien en deze werd verholpen door een 1 maat grotere hoofdsproeier te plaatsen. echter ik meen me te herinneren dat mijn dealer toen aangaf dat als het probleem nog niet opgelost zou zijn hij ook een maatje grotere stationairsproeier zou monteren omdat dat ook bij sommigen affabriek wat aan de krappe kant was en dips veroorzaakte. maar misschein iets voor de eerstvolgende beurt bij de dealer om mee te nemen. het moet zomer en winter probleemloos lopen. ik heb er tot op heden nooit meer problemen mee gehad en never nooit aan de carb gesteld of hoeven stellen, enkel de stationair stand van de gashandel in zomer en winter.

suc6 herman
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#12 » 21 feb 2016, 21:05

oke ik weet dat de standaard sproeier maat inderdaad 90 is.
maaaaaaar das de originele kymco maat gewone algemeen gebruikte sproeiers zijn in de zelfde maat toch voor zien van een groter gaatje,, of de kymco sproeiers van kleinere gaatje s net hoe je het wil zien.
aan jullie de keuze .
ik had in mijn new dinks inderdaad 90 kymco zelfde gedonder gasnaald versteld (ik meen uit mijn hooft 1 standje lager?)en een gewoon 90 sproeier van .....merk er in probleem opgelost .
en oh ja die acceleratiepomp inderdaad blokkeren..
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#13 » 23 feb 2016, 07:44

Hoi,

Ik denk dat het, zoals eerder vermeld, het acceleratiepompje kan zijn.
De klemveer met tiewrap vastzetten
Vaak is het zo, dat bij optrekken de scooter zich verslikt in teveel brandstof.
Eventueel een iets andere sproeier bezetting.
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
petraruth
Berichten: 236

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#14 » 23 feb 2016, 09:07

Het is voor het grootste gedeelte de acceleratiepomp.
Inderdaad vastzetten.
Standaard sproeier houden en desnoods naar een dealer rijden die een testbank heeft die kan hem helemaal fijn tunen.
Ik zou adviseren.plaats de begrensde cdi terug.
Je heb met de snelle cdi alleen winst met wind mee
.
Dan maak je overtoeren en dat is niet bevoordelijk voor de levensduur.
Deze dip hebben haast alle new dinkies.
Die van mij heeft het ook af en toe nog.
Succes
1 x
The meaning of life is to give life meaning

Kymco2007

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#15 » 04 apr 2016, 16:02

Apart dat ik niemand hoor over de bougie controle!
Of je sproeier goed is moet je kunnen zien aan je bougie, en naar mijn weten is dat vrij belangrijk.
Een te kleine sproeier rijd vaak wel goed maar smeert niet goed je cilinder, hier door krijg je meer slijtage heb ik begrijpen.
Niet heel goed voor je onderdelen, beter net iets te groot dan te klein.
Controleer je lucht toevoer slangen en filter huis, en je intake slang van het luchtfilter.
Waarschijnlijk komt het daar niet vandaan maar altijd handig om wat dingen uit te sluiten.
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#16 » 04 apr 2016, 16:10

Klopt als een bus,typisch een ND nukje,dat had mijn Kymco ook
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Eric L

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#17 » 04 apr 2016, 16:26

Kymco2007 schreef:Een te kleine sproeier rijd vaak wel goed maar smeert niet goed je cilinder, hier door krijg je meer slijtage heb ik begrijpen.

Bij een 4 takt wordt de cilinder gesmeerd door de onderste olieschraapveer die een oliefilmpje vanuit je carter op de cilinderwand achterlaat...
0 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#18 » 04 apr 2016, 23:46

Probeer een maatje grotere stationair sproeier en je gasnaald 1 tandje naar boven zetten (armer)
en de handeltje van je accelaratiepomp te verbuigen zo ver , dat hij niet meer als de helft indrukt met gas geven.
werkt bij mij perfect,had eerst 35 stationairsproeier toen een 40 maar dat was te rijk liep stationair niet lekker
nu 38 erin en nu is goed.
0 x

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#19 » 05 apr 2016, 09:49

Ben bang dat de genoemde oplossingen niet het omschreven probleem verhelpen... De acceleratiepomp is hier niet de boosdoener van, een ND heeft dit beetje extra benzine namelijk nodig ;) Zoals eerder al genoemd is heeft de carb. een 90 (kymco) hoofdsproeier, echter is deze in werkelijkheid 88 (keihin).

De carb. heeft geen verstelbare gasnaald, wel is het mogelijk om via Kymco een zogenaamde winternaald te bestellen, maar denk eerder dat afstelling (luchtschroef) niet helemaal lekker staat. Daarnaast hebben sommige modellen ND een klein model benzinepomp en dit was net als bij mijn ND de boosdoener... had juist te weinig i.p.v. te veel benzine...

Maar goed.. Via het forum kunnen we vanalles roepen, maar dit blijven slechts gedachtes/meningen...

Meten is weten zeggen ze wel eens :ugeek:
1 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

René K

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#20 » 05 apr 2016, 10:06

Er staat geschreven, "nieuw gekocht," dan zou ik weer naar de dealer terug gaan om het probleempje te laten verhelpen. 8-)
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer