Wat kan het zijn.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#21 » 06 apr 2016, 08:34

Alwin schreef:Ben bang dat de genoemde oplossingen niet het omschreven probleem verhelpen... De acceleratiepomp is hier niet de boosdoener van, een ND heeft dit beetje extra benzine namelijk nodig ;) Zoals eerder al genoemd is heeft de carb. een 90 (kymco) hoofdsproeier, echter is deze in werkelijkheid 88 (keihin).

De carb. heeft geen verstelbare gasnaald, wel is het mogelijk om via Kymco een zogenaamde winternaald te bestellen, maar denk eerder dat afstelling (luchtschroef) niet helemaal lekker staat. Daarnaast hebben sommige modellen ND een klein model benzinepomp en dit was net als bij mijn ND de boosdoener... had juist te weinig i.p.v. te veel benzine...

Maar goed.. Via het forum kunnen we vanalles roepen, maar dit blijven slechts gedachtes/meningen...

Meten is weten zeggen ze wel eens :ugeek:



Natuurlijk kan je de naald verstellen. Gewoon een ringetje van een halve mm eronder.
Sym heeft er standaard zelfs 2 ringetjes onder zitten.
Laatst gewijzigd door stoyanov op 01 mei 2016, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#22 » 06 apr 2016, 09:26

Hey... ik hou wel van mensen die creatief denken hoor!
Voor een test gebruik ik dit soort trucjes ook wel eens ;)

Toch ben ik van mening dat je eerst de hoofdspoeier goed moet hebben.
Het verzetten van de gasnaald geeft wel een betere gasreactie in het middengebied natuurlijk ::-
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

TK E

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#23 » 06 apr 2016, 09:28

Kijk voor de zekerheid ook je membraam na. Bij mij zat er een miniscuul gaatje in en toen deze vervangen was was bij mij het probleem verholpen
1 x

Eric L

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#24 » 06 apr 2016, 10:15

Een 4 takt heeft geen membraan...
0 x

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#25 » 06 apr 2016, 10:30

Uhmmm.... jawel eric,

In de carburateur wel te verstaan ;)
Anders komt de naald niet omhoog....
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Eric L

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#26 » 06 apr 2016, 10:31

Oké, weer wat geleerd. :)
1 x

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 580

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#27 » 06 apr 2016, 10:37

139qmb motorblokjes hebben een zogenaamde CVK carburateur.

D.w.z. dat de naald d.m.v. luchtstroom en membraan omhoog en omlaag gaat. Met de gashendel bedien je eigenlijk een klep die voor meer doorstroming zorgt. Feitelijk heb je dus geen directe controle over de gasnaald, waardoor een verkeerde luchtschroef afstelling nogal wat hickups kan geven ;)
0 x
Welcome to my life ... where everyday is monday
Today is yesterday, and tomorrow is today ...

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#28 » 01 mei 2016, 11:44

Beetje late reactie, maar er zijn toch ook Keihin carburateurs die wel de gashandle direct op de gasnaald hebben (zoals bij een Honda SS50 bijvoorbeeld).
Zijn die dingen niet om te bouwen?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer