Kymcopeoples schreef:Sproeier 92 is volgens mij de standaard bij de 50 cc type van de New Dink.
De hik waar je over spreekt kan met meerdere dingen te maken hebben,
- de lucht/brandstofverhouding staat niet helemaal goed. Dit heeft te maken met de wisselende buitentemperaturen
- bij koud weer kan de carburateur bevriezen
- het soort brandstof welke je tankt, het is goed om af en toe een keer 98 RON of V-Power te tanken, maar vooral GEEN benzine als E85
- de klepspeling kan zijn verlopen
- de brandstofpomp welke af fabriek is gemonteerd heeft een (te) kleine brandstofafgifte
De vervangingspomp is de MX5029, let op, er hoort een bevestigingsbeugel, maar met wat gepruts past deze ook in de bestaande beugel.
Hoop dat je er wat aan hebt
Nee de standaard orginele sproeier is 90 Eric.
Ik heb ja nu een onbegrenste CDI erop.maar mischien moet toch maar weer de 90er erin.
mijn scooter zich verslikt is ja maar af en toe.
ik denk wel dat ik weer euro95 ga tanken en niet meer euro98 superplus.
mijn scooter rijd verder prima.
hij rijd 65/67/70km top.
dat vind ik genoeg.
Stationair loopt hij ook mooi op 1800 toeren.
ik denk dat het fout gaat bij de overname van staionairsproeier naar hoofdsproeier.
ik denk dat ik een tijdje afwacht vanwege het weer,het kan goed zijn dat bij warm weer het probleem weg is of CQ dat ik het beter bij warm weer kan aanpassen.
bij koud weer is de lucht ja dikker als bij warm weer.
maar naar het schijn zijn de meeste motoren (ook bij motors) met een kleinere sproeier uitgerust,dus het zou zich lonen om daar wat over te prakkezeren.