Wat kan het zijn.

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Wat kan het zijn.

Bericht#1 » 21 feb 2016, 10:36

Hoi.
Ik heb een vraag.
Ik heb een nieuwe kymco dink 50 4T gekocht.
Als sinds het begin krijg ik steeds een dip bij het gasgeven.
Dat wil zeggen,telkens als ik gas geef valt hij heel even weg en komt dan meteen.
Dit gebeurt niet als ik vanuit stilstand weg rij.
Afstellen en sproeiers verwisselen schijnt geen effect te hebben.
In het begin met de begrenste cdi had hij het en ook met de ontgrenste cdi.
de scooter rijd voor de rest gewoon goed.
er zin nu een 92 delorto sproeier in.en heb nu 1700km in het totaal ermee gereden.
Wat kan het zijn ?
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#2 » 21 feb 2016, 10:48

lijkt mij dat hij teveel benzine krijg karl. weet niet wat de dink standaard voor sproeiermaat heeft maar 92 lijkt mij voor een 50cc een beetje aan de grote kant.
1 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#3 » 21 feb 2016, 11:11

Gasnaald wat armer zetten. Sproeier 92 lijkt mij wat groot trouwens. Bij agm hanteren ze sproeier 82. Check na een stuk volgas rijden de kleur van de bougie. Deze moet mooi bruin zijn. Ik gok nu dat deze wat zwart is. Gasnaald regelt het mengsel tussen 25%-75%. Maar....... de scooter is net nieuw. Wellicht de dealer ernaar vragen om het dipje weg te laten halen?
1 x
:sct1:

Eric L

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#4 » 21 feb 2016, 11:24

Zit er een acceleratiepompje op de carburateur?
Zo ja dan zou je deze kunnen uitschakelen d.m.v. een tywrapje. (Hoe schrijf je dat :oops: )
En dan kijken wat die dan doet.
Mogelijk "verslikt" de motor zich.
Sproeier 92 lijkt mij ook iets te ruim te zijn....
1 x

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#5 » 21 feb 2016, 11:39

Tja karl heinz je had een mooi 2 takt die had dat niet he ...maar afstelling co 2 schroef wil ook wel eens helpen
2 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#6 » 21 feb 2016, 11:47

Sproeier 92 is volgens mij de standaard bij de 50 cc type van de New Dink.

De hik waar je over spreekt kan met meerdere dingen te maken hebben,
- de lucht/brandstofverhouding staat niet helemaal goed. Dit heeft te maken met de wisselende buitentemperaturen
- bij koud weer kan de carburateur bevriezen
- het soort brandstof welke je tankt, het is goed om af en toe een keer 98 RON of V-Power te tanken, maar vooral GEEN benzine als E85
- de klepspeling kan zijn verlopen
- de brandstofpomp welke af fabriek is gemonteerd heeft een (te) kleine brandstofafgifte
De vervangingspomp is de MX5029, let op, er hoort een bevestigingsbeugel, maar met wat gepruts past deze ook in de bestaande beugel.

Hoop dat je er wat aan hebt
1 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#7 » 21 feb 2016, 12:03

ben schreef:Tja karl heinz je had een mooi 2 takt die had dat niet he ...maar afstelling co 2 schroef wil ook wel eens helpen

Ja ja gemenerik. :lol: :lol:
1 x

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#8 » 21 feb 2016, 12:20

Kymcopeoples schreef:Sproeier 92 is volgens mij de standaard bij de 50 cc type van de New Dink.

De hik waar je over spreekt kan met meerdere dingen te maken hebben,
- de lucht/brandstofverhouding staat niet helemaal goed. Dit heeft te maken met de wisselende buitentemperaturen
- bij koud weer kan de carburateur bevriezen
- het soort brandstof welke je tankt, het is goed om af en toe een keer 98 RON of V-Power te tanken, maar vooral GEEN benzine als E85
- de klepspeling kan zijn verlopen
- de brandstofpomp welke af fabriek is gemonteerd heeft een (te) kleine brandstofafgifte
De vervangingspomp is de MX5029, let op, er hoort een bevestigingsbeugel, maar met wat gepruts past deze ook in de bestaande beugel.

Hoop dat je er wat aan hebt

Nee de standaard orginele sproeier is 90 Eric.
Ik heb ja nu een onbegrenste CDI erop.maar mischien moet toch maar weer de 90er erin.
mijn scooter zich verslikt is ja maar af en toe.
ik denk wel dat ik weer euro95 ga tanken en niet meer euro98 superplus.
mijn scooter rijd verder prima.
hij rijd 65/67/70km top.
dat vind ik genoeg.
Stationair loopt hij ook mooi op 1800 toeren.
ik denk dat het fout gaat bij de overname van staionairsproeier naar hoofdsproeier.
ik denk dat ik een tijdje afwacht vanwege het weer,het kan goed zijn dat bij warm weer het probleem weg is of CQ dat ik het beter bij warm weer kan aanpassen.
bij koud weer is de lucht ja dikker als bij warm weer.
maar naar het schijn zijn de meeste motoren (ook bij motors) met een kleinere sproeier uitgerust,dus het zou zich lonen om daar wat over te prakkezeren.
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#9 » 21 feb 2016, 12:45

karlheinz schreef:Hoi.
Als sinds het begin krijg ik steeds een dip bij het gasgeven.
Dat wil zeggen,telkens als ik gas geef valt hij heel even weg en komt dan meteen.
Dit gebeurt niet als ik vanuit stilstand weg rij.
Wat kan het zijn ?


Die van mij doet dat ook, hij houdt net even in als je weer gas geeft. Ik laat het nog even zo tot aan de 1500 beurt. Is nog maar 300 km.

Volgens mij hoort dit samen met het niet stationair lopen na een poos flink doorgereden te hebben bij de nukjes van de ND.
1 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
karlheinz
Berichten: 487

Re: Wat kan het zijn.

Bericht#10 » 21 feb 2016, 12:47

Marc schreef:
karlheinz schreef:Hoi.
Als sinds het begin krijg ik steeds een dip bij het gasgeven.
Dat wil zeggen,telkens als ik gas geef valt hij heel even weg en komt dan meteen.
Dit gebeurt niet als ik vanuit stilstand weg rij.
Wat kan het zijn ?


Die van mij doet dat ook, hij houdt net even in als je weer gas geeft. Ik laat het nog even zo tot aan de 1500 beurt. Is nog maar 300 km.

Volgens mij hoort dit samen met het niet stationair lopen na een poos flink doorgereden te hebben bij de nukjes van de ND.

Dankje.
Gelukkig ben ik niet de enigste.
Dat bevestigt dat het geen motorisch defect is.
dit kan ik bespreken met mijn dealer.
hij is een officieel kymco dealer en kan dit ook aangeven bij kymco.
dit betekend wederom weer dat alle kymco,s in feite goed zijn maar dat bij de dink een reken foutje gemaakt is terwijl niets aan de hand is normaal.
ik heb dit al vaker gehoord.
Laatst gewijzigd door karlheinz op 21 feb 2016, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer