demontage voorzijde citystar

Flevolander58

demontage voorzijde citystar

Bericht#1 » 16 mei 2016, 13:24

Hoe demonteer ik mijn Citystar hier voor heb je nodig torx nr 25 en 30

Afbeelding

1. in het chromenrooster zie je links in het midden 1 tork draai deze eruit en verwijder het afdekkapje onder het windscherm (zit alleen nog gehaakt links en rechts)
2. in het chromenrooster vindt je 4 schroeven boven en onder draai deze eruit en neem het rooster uit
Afbeelding

Afbeelding

3. je kunt nu ook de daarachter gelegen zwarte afdek plaat verwijderen
Afbeelding

Afbeelding

4. neem nu de grote tork 30 en draai de het boutje eruit van het kapje onderaan en lift de klem aan de onderzijde iets naar beneden en neem het kapje eruit

Afbeelding

5. draai nu de schroeven aan de voorzijde eruit waar de zijwindschermen zitten anders alleen de schroeven ,links of rechts is net waar je moet zijn

Afbeelding

6. de 2 ronde gaten vooraan zijn bedoelt of je lampen af te stellen
Afbeelding

7. je ziet hier ook 4 torks zitten voor de rechterzijkant of de linker zijkant of allebei de bovenste schroef er uit draaien je ziet dat je het plastic iets moet hevelen en dat doe je ook aan de zijkant ,nu kun je in een scharnier beweging de hele zijkant eruit halen en dan het stekkertje lostrekken
8. je ziet de aansluiting zitten van de wcd in het kastje en daar heb ik de navigatie op

Afbeelding
9.De kap rond het stuur is eenvoudig te verwijderen door totaal 6 torksschroeven links en rechts onder en boven te verwijderen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leg alle gedemonteerde onderdelen op een rij en monteer ze weer terug in omgekeerde volgorde

Afbeelding
en klaar is kees
Afbeelding

Montage op de cockpit

voor montage op de cockpit doe je dezelfde handelingen als hierboven alleen demonteer je ook het windscherm door de 4 boutjes los te draaien
het stuurhuis kun je ongemoeid laten
als het windscherm verwijdert is haal dan uit voorzorg de 2 rubberafstandsdopjes weg anders is de kans groot dat je ze kwijt ben ,ik heb ze gelukkig weer gevonden maar easyparts vraagt belachelijk prijzen voor zo'n stom rubbertje per stuk 6 euro of zo iets
Afbeelding
ik heb de rammount gebruikt die standaard in de doos zit van de Zumo

Afbeelding
je plaatst deze zo dat het bolletje half op de rand zit de boutjes zo kort mogelijk inkorten en heb aan de binnenzijde groete ringen gebruikt met een klein gat als extra stevigheid
maar eerst moet je de kap verwijderen van de cockpit 2 schroeven en 2 boutjes zitten in het zicht draai deze eruit
nu kun je het puntje iets oplichten en dat is ff lastig er zitten binnen in nog 2 tork schroeven links en rechts aan de rand deze moeten er ook uit

Afbeelding

Afbeelding
als de rammount geplaatst is kun je de houder met kaabel erop zetten hiervoor moet je de kap aan de onderzijde iets inzagen voor doorvoer van de kabel
kap op dezelfde wijze terugplaatsen en nu kun je de kabel bij de wcd aansluiten
en alles volgens de omgekeerde volgorde terugplaatsen zoals eerder beschreven


Afbeelding

Afbeelding

het resultaat is mooier dan de stuurmontage vind ik persoonlijk en ook veiliger
behalve de 2 verborgen schroeven voor het verwijderen van de cockpitkap binnen in zul je ervaren dat het gewoon heerlijk is om een peugeot citystar te demonteren en weer te monteren wordt er zo blij van
Laatst gewijzigd door Flevolander58 op 16 mei 2016, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: demontage voorzijde citystar

Bericht#2 » 16 mei 2016, 13:57

Duidelijk :mrgreen:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Flevolander58

Re: demontage voorzijde citystar

Bericht#3 » 16 mei 2016, 14:11

Trucker49 schreef:Duidelijk :mrgreen:

nu nog een Citystar Cor :bsmile:
0 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: demontage voorzijde citystar

Bericht#4 » 16 mei 2016, 15:20

is er iemand die deze uitleg + foto,s uit kan printen ? heb geen printer en vindt het op papier wel zo handig gr Henk
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: demontage voorzijde citystar

Bericht#5 » 16 mei 2016, 15:46

Bedankt Wouter,komt misschien nog eens van pas.

groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

TK E

Re: demontage voorzijde citystar

Bericht#6 » 16 mei 2016, 21:12

Helemaal top voor onze Citystar rijders....Top gedaan Wouter...
0 x

Social Media

   

Terug naar “STN Workshops”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer