Varioriem Piaggio Liberty Iget

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#211 » 14 mei 2018, 10:42

stoyanov schreef:@JMans

Ik geef je gelijk.
Word hier zelf ook kriegel van.
Was onze overheid nou nog consequent....maar zelfs dat schijnt niet te kunnen.
Dan hebben we nog een keer te maken met fabrikanten die Roomser dan de Paus menen te moeten zijn.
Niet leuk en niet nodig.


Ik wou af en toe dat wij wat meer Franse mentaliteit hadden. Nou is dit denk ik niet zo'n goed voorbeeld maar die gaan tenminste wel op de barricades als ze het ergens niet mee eens zijn. De Hollandse burger klaagt veel maar doet weinig helaas.

Scooter Forens Frans schreef:Mijn New Liberty S heeft ze nog nooit gehad...

Is mij geleverd met alleen normale bouten!


Interresant, dan heeft jouw dealer ze zeker al vervangen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#212 » 14 mei 2018, 11:34

Dat laatste ben ik het volledig mee eens.

Hiermee ook trouwens.

De Hollandse burger klaagt veel maar doet weinig helaas.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#213 » 14 mei 2018, 12:08

JMans schreef:
Scooter Forens Frans schreef:Mijn New Liberty S heeft ze nog nooit gehad...

Is mij geleverd met alleen normale bouten!


Interresant, dan heeft jouw dealer ze zeker al vervangen.


Ik zal hier komende 25.000km-beurt een vraag over gaan stellen, daarna het antwoord hier neerschrijven!
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#214 » 22 mei 2018, 10:07

Ik heb ondertussen de riem bekeken en er zit een Malossi riem in. Op zich niet slecht, maar is dit nou de originele riem of zet Piaggio er een andere op ? Ik ga sowieso een Dayco riem bestellen.En begreep ik nou goed dat de originele vario veer gebruikt moest worden of een nieuwe van Malossi ?
Verder heb ik ook gelezen dat sommige gebruikers hier andere rolletjes plaatsen voor beter rijgedrag, welke rolletjes zijn dat en wat is het verschil ? (onder het mom van als ik toch bezig ben dan gelijk goed)

Sorry voor de vele vragen, ik weet dat ik dit allemaal hier heb gelezen maar kan het op het moment niet vinden -.-

EDIT:
supreme81 schreef:Aanbevolen setup voor "optimale" prestaties (=59/60km/h):
Malossi drukveer wit (zit bij Malossi vario)
Malossi vario met Piaggio variobus. (=49.2mm)
7.5gr rollen.
En de originele riem laten vervangen voor een Dayco riem.


nevermind, ik heb het al gevonden :)

@Supreme81, ben je nog tevreden over de verandering met de rolletjes? En zo ja wat is het verschil met de originele ?

Ik kan trouwens maar 1 Dayco riem voor Piaggio vinden bij Easyparts, is dit de goede ? Dayco Varioriem Easyparts
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#215 » 22 mei 2018, 15:27

JMans schreef:Ik heb ondertussen de riem bekeken en er zit een Malossi riem in. Op zich niet slecht, maar is dit nou de originele riem of zet Piaggio er een andere op ? Ik ga sowieso een Dayco riem bestellen.En begreep ik nou goed dat de originele vario veer gebruikt moest worden of een nieuwe van Malossi ?
Verder heb ik ook gelezen dat sommige gebruikers hier andere rolletjes plaatsen voor beter rijgedrag, welke rolletjes zijn dat en wat is het verschil ? (onder het mom van als ik toch bezig ben dan gelijk goed)

Sorry voor de vele vragen, ik weet dat ik dit allemaal hier heb gelezen maar kan het op het moment niet vinden -.-

EDIT:
supreme81 schreef:Aanbevolen setup voor "optimale" prestaties (=59/60km/h):
Malossi drukveer wit (zit bij Malossi vario)
Malossi vario met Piaggio variobus. (=49.2mm)
7.5gr rollen.
En de originele riem laten vervangen voor een Dayco riem.


nevermind, ik heb het al gevonden :)

@Supreme81, ben je nog tevreden over de verandering met de rolletjes? En zo ja wat is het verschil met de originele ?

Ik kan trouwens maar 1 Dayco riem voor Piaggio vinden bij Easyparts, is dit de goede ? Dayco Varioriem Easyparts



Ben nog steeds zeer tevreden over de prestaties in deze setup..! Maar een Malossi riem zit niet origineel in een Liberty. Dit is een Piaggio riem.
De Dayco zal zeker verschil gaan maken. Ook de rollen zijn qua gewicht prima zo! Ga daar ook niet mee experimenteren. Wat goed is moet je vooral zo laten hebben ze mij wel eens geleerd ;)

Laat even weten hoe de Liberty rijdt als alles juist geïnstalleerd is...
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#216 » 22 mei 2018, 18:56

Supreme81 schreef:Ben nog steeds zeer tevreden over de prestaties in deze setup..! Maar een Malossi riem zit niet origineel in een Liberty. Dit is een Piaggio riem.
De Dayco zal zeker verschil gaan maken. Ook de rollen zijn qua gewicht prima zo! Ga daar ook niet mee experimenteren. Wat goed is moet je vooral zo laten hebben ze mij wel eens geleerd ;)

Laat even weten hoe de Liberty rijdt als alles juist geïnstalleerd is...


Ok ! Dan ga ik rolletjes van 7,5 gram bestellen + de Dayco riem. Maar dan kom ik weer terug op mijn eerdere vraag, Is dit de Dayco riem welke op mijn scooter hoort als vervanger Als ik Easyparts.nl filter op mijn scooter komt deze daar namelijk niet uit. Maar het is wel de enige die in de buurt komt. Ik ga nog wel even op een andere site zoeken ook.
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#217 » 25 mei 2018, 14:44

Vanmiddag kwamen de onderdelen binnen en ben gelijk aan de slag gegaan :)

De grootste vertraging zat wel in de vario los krijgen. Nou had ik daar een tooltje voor besteld welke op zich goed was ontworpen, ware het niet dat hij niet helemaal paste. na wat slijp/zaag en buigwerk doet deze het inmiddels goed en ging de vario in een keer los. Vervangen van de rolletjes en de snaar stelt verder niet zo veel voor. De meeste tijd gaat nog zitten in het in en uit elkaar schroeven van alles.

Nu de testrit, rijgedrag is bijna identiek aan ervoor behalve dat hij iets verder doortrekt en hij wat lager in zijn toeren blijft. Hij komt hier door ook aan een iets hogere snelheid: een haartje onder de 60 op de teller. Ik had wat meer verwacht, maar wellicht moet de snaar zich nog wat zetten. Ik wil ook weer niet te ver, want ik wel degelijk onder de wok snelheid van 54/55 km/u blijven. Geen zin in die toestanden.

In ieder geval een paar uur lekker gesleuteld en ik weet nu dat ik dat zelf kan fixen/vervangen mocht het nodig zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#218 » 25 mei 2018, 15:39

JMans schreef:Vanmiddag kwamen de onderdelen binnen en ben gelijk aan de slag gegaan :)

De grootste vertraging zat wel in de vario los krijgen. Nou had ik daar een tooltje voor besteld welke op zich goed was ontworpen, ware het niet dat hij niet helemaal paste. na wat slijp/zaag en buigwerk doet deze het inmiddels goed en ging de vario in een keer los. Vervangen van de rolletjes en de snaar stelt verder niet zo veel voor. De meeste tijd gaat nog zitten in het in en uit elkaar schroeven van alles.

Nu de testrit, rijgedrag is bijna identiek aan ervoor behalve dat hij iets verder doortrekt en hij wat lager in zijn toeren blijft. Hij komt hier door ook aan een iets hogere snelheid: een haartje onder de 60 op de teller. Ik had wat meer verwacht, maar wellicht moet de snaar zich nog wat zetten. Ik wil ook weer niet te ver, want ik wel degelijk onder de wok snelheid van 54/55 km/u blijven. Geen zin in die toestanden.

In ieder geval een paar uur lekker gesleuteld en ik weet nu dat ik dat zelf kan fixen/vervangen mocht het nodig zijn.


Goed bezig geweest lees ik..! Mooi dat het allemaal gelukt is. De snelheid waarmee je nu rijdt geeft al een snelheid van 55km/h op de rollenbank( zelf een keer laten meten). De Liberty snelheidsmeter heeft sowieso heel weinig afwijking. Heb zelf diverse gps metingen gedaan en daarbij geconstateerd dat de gps snelheid uitkomt op 57/58km/h. De rollentestbank heeft ook een correctie marge, dus kom je kennelijk uit op een snelheid van 55km/h.
Heb ook ervaren met de Dayco riem dat deze met ongeveer 1000km lekker ingelopen is. Leek wel of de (ook vooral tussentijdse) acceleratie dan nog soepeler verloopt.

Lekker wok veilig houden zo en veel rijplezier gewenst :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#219 » 03 jun 2018, 13:19

Mijn GPS snelheid komt uit op 55 km/u bij 61 op de teller. Deze snelheid haal ik maximaal, d.w.z. heuvelaf of wind mee. Normaal haal ik 60. Ik vind dit precies goed :)

Na het installeren van mijn windscherm viel mij ineens op dat mijn citygrip winter voorband verkeerd om gemonteerd zit. De achterband en de voorband zitten bij deze band andersom. De scooter rijdt prima, maar heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad en kan mij vertellen wat er verandert als ik deze omdraai ? Heb al wat gezocht op internet maar kan geen sluitend verhaal vinden.
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#220 » 03 jun 2018, 13:28

Op de band staat een draairichting. Controleer die ipv visueel het profiel.
Dan zal je waarschijnlijk zien dat de band juist gemonteerd zit
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer