Varioriem Piaggio Liberty Iget

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#11 » 10 sep 2017, 20:06

Afbeelding
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#12 » 12 sep 2017, 15:38

Beste Frans. Welke riem van Dayco moet ik precies hebben...? Maat of iets dergelijks...?
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#13 » 12 sep 2017, 16:14

Hallo Frank,

Volg gewoon de bestelling bij Easyparts, of laat je dealer dat doen.
Het plaatje met de 2 riemen is misleidend en toont slechts toepassingsmogelijkheden van Dayco.
Wat er in het winkelmandje komt op de website van Easyparts is degene die jij moet hebben en volg daarbij de route met als start: originele onderdelen Piaggio.

...En doe het nou maar gewoon!
Ik ben nu een paar-honderd kilometer, dus nog niet de duizend waar ik verslag van zou doen, verder en geen afbouw in "het genieten" waargenomen.

Let wel, bij mij was/is alles nog origineel en dat geldt in het bijzonder voor de poelieschijven. Als deze schijven bij jou ook hetzelfde zijn gebleven, ik weet namelijk niet wat er allemaal bij jou vervangen is op weg naar een hogere snelheid, zul je hetzelfde ervaren als wat ik nu ervaar.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#14 » 12 sep 2017, 16:42

Duidelijk Frans.
Zal het verzoek bij mijn dealer neerleggen en binnenkort laten monteren. Heb alleen een Malossi vario, maar verwacht niet dat t een probleem zal zijn.. Mooi dat deze riem zo'n verschil maakt! Ben ook wel benieuwd naar de langere duur, maar dat gaan we wel zien..
Zal dit topic aanvullen zodra de aanpassing bij mijn scooter heeft plaats gevonden.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#15 » 13 sep 2017, 10:02

Vanmorgen contact gehad met mijn dealer. Hem t verhaal aangaande de riem uitgelegd en was ook wel benieuwd of t zou werken.. Hij heeft de riem besteld en zal volgende week binnen komen en dan hopelijk ook meteen gemonteerd worden. Word vervolgd...
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#16 » 16 sep 2017, 20:48

Hallo Frank,

Voor de nieuwe varioriem altijd volgas gereden, verbruik 1 op 40.
Na de nieuwe varioriem opnieuw volgas gereden, verbruikt 1 op 41.
Nu zoveel gas gegeven als nodig is om topsnelheid te rijden, verbruik 1 op 43,5.

Dus het verschil in verbruik is minder dan 10% en dus niet wereldschokkend!

De laatste 2 metingen zijn wel uitgevoerd op winterbanden met een grotere rolweersyand dan bij de eerste meting.

Rest nog één meting: rijden met toegestane snelheden in het woon-/werkverkeer...

Meetewaarde volgt nog komende week.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#17 » 16 sep 2017, 21:03

Dank voor de update Frans.

Qua verbruik dus niet erg veranderd, maar dat vind ik ook geen probleem. Deze ligt overigens bij mij nu wel gelijk met jou nieuwe metingen. Weet niet of de Malossi daar ook iets aan bijgedragen heeft.
Maar is de topsnelheid inmiddels nog veranderd..?


Ben ook benieuwd wat het verbruik zal zijn als de snelheid tussen de 45 a 50 km/h gehouden wordt.

Groeten Frank
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#18 » 16 sep 2017, 21:08

Geen spat...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#19 » 16 sep 2017, 21:39

Scooter Forens Frans schreef:Geen spat...


Dus goed nieuws! Wel slecht van de originele riem van Piaggio...
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#20 » 20 sep 2017, 10:21

Supreme81 schreef:Dank voor de update Frans.

Qua verbruik dus niet erg veranderd, maar dat vind ik ook geen probleem. Deze ligt overigens bij mij nu wel gelijk met jou nieuwe metingen. Weet niet of de Malossi daar ook iets aan bijgedragen heeft.
Maar is de topsnelheid inmiddels nog veranderd..?


Ben ook benieuwd wat het verbruik zal zijn als de snelheid tussen de 45 a 50 km/h gehouden wordt.

Groeten Frank


Hallo Frank,

Ik was daar ook benieuwd naar en heb 3 dagen lang de maximum snelheid gehouden op 45 - 50 km/uut op de snelheidsmeter.
Een lastige opgave om uit te voeren vanwege de toch al kleine slag waarmee het regelbereik wordt uitgevoerd met rechter handvat.
Maar goed... het was voor een goed doel!

Vanmorgen de scooter afgetankt met op Trip A 180,6 km en weergave op pomp 3,81 liter.

Rekensom leert een verbruik van 1 op 47 ruim.
Het had evengoed ook 4,iets liter kunnen wezen en dat geeft een verbruik van 1 op 45.

Een ideale modus zou zijn, maximum snelheid rijden op hoofdrijbanen, binnen en buiten de bebouwde kom en 45 km/uur op de teller op de (brom)fietspaden en dit zal dan resulteren in een gemiddeld verbruik van 1 op 43,5

Dus naast gunstiger rijeigenschappen (nog steeds onveranderd en kleine 1.000 km verder) noteer ik ook een gunstiger verbruik... en dat voor een hele kleine 25 euro!

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer