Varioriem Piaggio Liberty Iget

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#201 » 13 mei 2018, 07:18

Mijn dealer heeft met het plaatsen van de Malossi de breekboutjes vervangen door gewone. Geen enkele tegenstand over gehad toen ik daar om vroeg (had dat filmpje van Joey Schaar al gezien, ik was dus wel al op de hoogte). Dus ik denk dat als je het vraagt dat ook jouw dealer wel mee wilt werken. Is tenslotte voor hun ook wat tijdrovender bij de volgende beurt enzo. Wie het verzonnen heeft, die breekboutjes, de overheid dwingend of Piaggio zelf, geen idee. Kan me niet voorstellen dat Piaggio er een verdienmodel op lostgelaten heeft. Want snaren en rollen vervangt de dealer (volgens voorschrift) pas bij een grote beurt, daar komt de gemiddelde gebruiker maar eens in de twee jaar voor schat ik in.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#202 » 13 mei 2018, 08:24

Ik zie ook totaal de nut er niet van in om een obstakel op te werpen in een vorm van breekboutjes.
Of wij dan niet in staat zijn om die 2 breekboutjes te vervangen. Een rare snuiter die dat verzonnen heeft.
1 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#203 » 14 mei 2018, 05:19

JMans schreef:
Remco1979 schreef:Dat zijn breekbouten.
Daar een gleuf inzagen/slijpen en dan losdraaien.
Dit is gedaan om opvoeren tegen te gaan.

Bah, wat een onzin, en wat als je riem is versleten en er moet een nieuwe op ? Verwachten ze nou echt dat men voor alles naar de dealer gaat ? Walgelijke praktijken dit. Mijn vorige Piaggio had dit overigens niet en is voor mij ook echt de eerste keer dat ik het zie op een brommer/scooter.

Nou ja, ik ga eerst zorgen voor een paar fatsoenlijke vervangingsbouten en dan haal ik ze er wel af. Mijn dealer moet ze dan wel zelf hebben geplaatst, want hij heeft de vario vervangen voor een Malossi. Waarschijnlijk kunnen ze ook niet anders als officiële dealer zijnde. Bij de volgende beurt zal ik ze wel melden dat ze dit niet weer hoeven doen, als ze moeilijk doen ga ik dan wel ergens anders heen, maar goed dat zien we dan wel.



Het zat ook vroeger op mijn peugeot vivacity carterkap, al was het toen er maar 1..
Maar vond ze ook wel eens bij het spruitstuk van dezelfde scooter.
0 x

Gebruikersavatar
oo4load
Berichten: 112

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#204 » 14 mei 2018, 08:46

Dan kunnen ze tegen de overheid zeggen dat ze opvoeren tegen gaan. Bemoeizuchtige overheden en Bovag achtige clubs verlangen van fabrikanten dat ze maatregelen nemen tegen opvoeren.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#205 » 14 mei 2018, 09:00

oo4load schreef:Dan kunnen ze tegen de overheid zeggen dat ze opvoeren tegen gaan. Bemoeizuchtige overheden en Bovag achtige clubs verlangen van fabrikanten dat ze maatregelen nemen tegen opvoeren.


Ik zeg; op de barricades.
Massaal 4 breed gaan rijden en 25km/U.
Net zolang tot er een wetswijziging komt die 65km/U toestaat.
De aanhouder wint.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#206 » 14 mei 2018, 09:55

stoyanov schreef:
oo4load schreef:Dan kunnen ze tegen de overheid zeggen dat ze opvoeren tegen gaan. Bemoeizuchtige overheden en Bovag achtige clubs verlangen van fabrikanten dat ze maatregelen nemen tegen opvoeren.


Ik zeg; op de barricades.
Massaal 4 breed gaan rijden en 25km/U.
Net zolang tot er een wetswijziging komt die 65km/U toestaat.
De aanhouder wint.

IK ZEG DOEN !

Maar zonder gekheid, we zijn wel wat doorgeschoten in dit land. Als je je scooter origineel houdt ben je echt niet blij als je met 45 km/u tussen de auto's rijdt. Maar dat is wel wat de overheid wil. Ze moeten realistisch worden en de snelheid minimaal tot 55 km/u ophogen. Al dat begrenzen en afknijpen van die scooter motortjes is alleen maar slecht voor dat ding.

Meatlove schreef:Het is jouw scooter. Dus als je een andere vario laat plaatsen vraag je of ze passende bouten willen monteren met een standaard kop ipv breekbouten. Ik zou niet weten waarom een dealer daarover moeilijk gaat doen.
Ik snap je teleurstelling wel dat je nu niet zelf de kap kunt loshalen, maar walgelijke praktijken zijn het niet. Als ze er goedkope boutjes in gedraaid hadden die meteen afbraken bij de eerste keer demonteren was ik het met je eens geweest.

Even rustig blijven. :)


Oh, ik ben hartstikke rustig :) Maar dit soort praktijken kan ik echt niet tegen. Stel je voor dat je een pc koopt en je wilt laterhand je grafische kaart vervangen maar dit kan niet want deze zit vastgeborgd en alleeen de pc dealer kan dit vervangen. Denk je dat ze daarmee wegkomen ? Op het moment dat ik iets koop is het van mij en moet ik er mee kunnen doen wat ik wil. En dat omvat ook opvoeren/modificeren etc.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#207 » 14 mei 2018, 10:14

Je kunt gewoon de bouten eruit halen met basisgereedschap hoor. De methodes hebben we je al gegeven, zelfs met een tip naar een howto op YouTube.
Tja, dat het geen zeskantboutje is, is wat vervelend. Maar ik snap de hele opwinding niet echt.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#208 » 14 mei 2018, 10:28

@JMans

Ik geef je gelijk.
Word hier zelf ook kriegel van.
Was onze overheid nou nog consequent....maar zelfs dat schijnt niet te kunnen.
Dan hebben we nog een keer te maken met fabrikanten die Roomser dan de Paus menen te moeten zijn.
Niet leuk en niet nodig.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#209 » 14 mei 2018, 10:37

Mijn New Liberty S heeft ze nog nooit gehad...

Is mij geleverd met alleen normale bouten!
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#210 » 14 mei 2018, 10:39

Meatlove schreef:Je kunt gewoon de bouten eruit halen met basisgereedschap hoor. De methodes hebben we je al gegeven, zelfs met een tip naar een howto op YouTube.
Tja, dat het geen zeskantboutje is, is wat vervelend. Maar ik snap de hele opwinding niet echt.


Zonder die tips had dat mij ook wel gelukt hoor :) Het kwartje was alleen niet gevallen dat het breekbouten waren, zoals gezegd was ik dit nog niet tegengekomen.

Maar goed, laten we het er maar op houden dat wij het niet met elkaar eens gaan worden.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer