Varioriem Piaggio Liberty Iget

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#171 » 18 nov 2017, 08:33

Ik zou ervoor tekenen.
1 x

Gebruikersavatar
Aledubpe
Berichten: 112

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#172 » 22 nov 2017, 09:12

Hallo Frans,

Bedankt voor de info!
Ik vind het verbruik wel iets aan de hogere kant eerlijk gezegd.
Momenteel tank ik ongeveer elke 160 - 180 km zo'n 4 à 5 liter.
Dit wilt zeggen dat ik om de 4 dagen dien te gaan tanken. Had dus wel graag een iets grotere tank gehad, richting 7 liter bijvoorbeeld.

Het verbuik heb ik berekend op 2,8 liter per 100 km oftewel 1 op 36
Het reservelampje gaat ook al behoorlijk vroeg branden, bij ca 135 km. Ik heb al gelezen en ook persoonlijk gemerkt dat je dan gerust nog wat kan doorrijden maar lang blijven rijden met een brandend lampje is geen fijn gevoel...

Voor de zekerheid heb ik wel een bidonnetje benzine bij van een halve liter maar heb deze nog niet gebruikt gezien ik liever kies voor de zekerheid van voldoende benzine in de tank.
Hopelijk zal het verbuik in de toekomst wat gaan dalen. Ben de scooter eigenlijk nog aan het inrijden dus we zullen zien wat het gaat geven na de inrijperiode. Momenteel ca 850 km op de teller.

Ben wel eens van plan om de tank volledig leeg te rijden om een exacte radius te kunnen bepalen.
Gezien ik van mijn werkgever wel een flinke km vergoeding krijg maakt het mij niet zo veel uit.
Als ik het verbruik van de scooter vergelijk met deze van mijn auto rij ik toch wel minstens voor de helft voordeliger :thumbsup:

Groet,
Alex
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#173 » 24 nov 2017, 00:28

De Daycoriem functioneert bij mijn Liberty nog steeds super. Dacht laatst wel dat hij 1km/h op topsnelheid minder liep, maar bleek achteraf te maken te hebben met mijn zachte achterband van nog geen 1.5 bar.. Na oppompen dus gewoon weer dezelfde topsnelheid. Na ruim 1000 km dus geen centje pijn.. Blijft een leuke en simpele aanpassing waar veel Liberty rijders profijt van hebben..

Verbruik bij mij is nog steeds 1/41 en 1/42 (Dayco riem en Malossi). Prima!
0 x

Gebruikersavatar
DarkMatter1980
Berichten: 78

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#174 » 04 dec 2017, 08:32

Zo de dealer heeft met een grote beurt gelijk de snaar vervangen voor een goede. En inderdaad hoppa gelijk snelheid weer terug naar de snelheid die hij had. De snaar was dus aardig op na 3000 km, beetje vreemd maargoed kwaliteit van de originele snaar is dus om te huilen.
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#175 » 07 dec 2017, 15:15

Nadat ik mijn Liberty afgeleverd kreeg, heeft mijn scooterdealer ook niet stilgezeten . Kreeg vandaag een berichtje dat ie de Dayco v riem ook in zijn assortiment heeft opgenomen op basis van @Scooter Forens Frans bevindingen!

Tevens heeft ie de malossi variateurset opgenomen.

Hier hou ik nu van ....een gezonde portie proactiviteit!

Vrgr Ruud
1 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#176 » 07 dec 2017, 15:17

Wees zuinig op zo'n dealer.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#177 » 07 dec 2017, 15:29

Ruud_B schreef:Nadat ik mijn Liberty afgeleverd kreeg, heeft mijn scooterdealer ook niet stilgezeten . Kreeg vandaag een berichtje dat ie de Dayco v riem ook in zijn assortiment heeft opgenomen op basis van @Scooter Forens Frans bevindingen!

Tevens heeft ie de malossi variateurset opgenomen.

Hier hou ik nu van ....een gezonde portie proactiviteit!

Vrgr Ruud


Dat zijn goede berichten! Word jou originele riem nu ook vervangen voor een Dayco..? Of was dat al gebeurd..?
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#178 » 07 dec 2017, 16:03

@Supreme81,

Op dit moment nog de ori setup af fabriek.... zal eerst een paar honderd km rijden en zal dan gaan veranderen.

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#179 » 07 dec 2017, 16:17

Ruud_B schreef:@supreme81,

Op dit moment nog de ori setup af fabriek.... zal eerst een paar honderd km rijden en zal dan gaan veranderen.

Vrgr Ruud


Oké! De nieuwe set up zal je vast en zeker bevallen, maar dat zal ik hier nog wel lezen.. ;)
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Varioriem Piaggio Liberty Iget

Bericht#180 » 07 dec 2017, 16:42

Hele mooie berichten...

Al met al is door deze aanpassingen voor huidige en aanstaande gebruikers een scooter in de markt gezet waarmee prima woon/werk-verkeer mee te rijden is en prima meegekomen kan worden als er samen met auto's een rijbaan gedeeld dient te worden, zonder de wokgrens te hoeven overtreden.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer