Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#11 » 17 sep 2017, 15:36

Dus mijn eigen gebouwde oplossing is ook nog beter. Tijdens het persen bewust geen smering gebruikt om te kijken wat er gebeurde (ik had 2 tapeinden).
in ieder geval 15 euro bespaard, en dat doet elke NLer goed.
0 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#12 » 09 sep 2018, 10:49

:thumbsup: top, hier hou ik van, zelf een "goedkope" oplossing bedenken dat goed werkt.
1 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#13 » 09 sep 2018, 21:03

MonsterlijkKPS schreef:Yup, maar kan bij elke rubberbus in principe. Vervang het wel door een nieuwe ;) ..



Ehm nee...

Ik heb deze techniek al eens geprobeerd met een originele motorblok pen en ook een paar van die ringen op elkaar gedaan en een moer.. Wat ik ging doen is de silent blocks in de subframe monteren van de peugeot kisbee. (die frame en subframe verbinden) _had een nieuw subframe gekocht en daar moesten die silent blocks nog in)
Grappig genoeg geen die silent block er voor de helft erin.. En toen zat hij muurvast en wilde niet meer afzakken.. Ook niet als je de trekspanning van de motorpen wat strakker ging aandraaien.. Het resultaat was dat de ringen helemaal kapot trok en de silent block geen mm verder erin ging.. Dus nee het werkt niet altijd. Heb toen ook zelfs nog een hamer erbij gepakt en een vuist.. Was geen beweging in te krijgen.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#14 » 10 sep 2018, 18:29

Klapband schreef:
MonsterlijkKPS schreef:Yup, maar kan bij elke rubberbus in principe. Vervang het wel door een nieuwe ;) ..



Ehm nee...

Ik heb deze techniek al eens geprobeerd met een originele motorblok pen en ook een paar van die ringen op elkaar gedaan en een moer.. Wat ik ging doen is de silent blocks in de subframe monteren van de peugeot kisbee. (die frame en subframe verbinden) _had een nieuw subframe gekocht en daar moesten die silent blocks nog in)
Grappig genoeg geen die silent block er voor de helft erin.. En toen zat hij muurvast en wilde niet meer afzakken.. Ook niet als je de trekspanning van de motorpen wat strakker ging aandraaien.. Het resultaat was dat de ringen helemaal kapot trok en de silent block geen mm verder erin ging.. Dus nee het werkt niet altijd. Heb toen ook zelfs nog een hamer erbij gepakt en een vuist.. Was geen beweging in te krijgen.


Sleutelen met hamer is nooit de optie in mijn ogen.
Als je nou een brander had gepakt, en het aluminium had verwarmd. Dan moet het gewoon lukken.
Denk altijd maar zo,..... de mensen in de fabriek kunnen het ook.
Nou komen steeds meer peugjes uit china,.... die zijn niet zo goed (geassembleerd) als de oude uit frankrijk of tjechie.
Er zijn dus uitzonderingen.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#15 » 10 sep 2018, 18:47

Elyseo General schreef:

Sleutelen met hamer is nooit de optie in mijn ogen.


nee dat is zeker geen goede optie maar zo als ik altijd zegt , met een hamer ga je wel altijd alles passend krijgen ... :-) als je maar hard genoeg slaat


en trouwens wie niet luisteren wil moet maar voelen .. dan had hij maar in 1 keer los moeten gaan :-)
maar branders helpen ook wel vaak
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#16 » 10 sep 2018, 19:47

Klapband schreef:
MonsterlijkKPS schreef:Yup, maar kan bij elke rubberbus in principe. Vervang het wel door een nieuwe ;) ..



Ehm nee...

Ik heb deze techniek al eens geprobeerd met een originele motorblok pen en ook een paar van die ringen op elkaar gedaan en een moer..

Niet een paar van die ringen op elkaar. Hier de juiste stappen,...
Neem tapeind zo groot als door het gat gaat.
Dan twee bussen. Let op 1 moet er net iets kleiner zijn dan de buiten diameter, en de andere moet diep en groot zijn. Een kommetje is het eigenlijk. Dit kommetje miet 2mm dieper zijn als je silentblock breed is en natuurlijk iets ruimer in de diameter.
De ringen,....... De ringen vangen de weerstand tussen de bussen op en zorgen voor een vleoiende draaiwerking. Minimaal 2 ringen per kant,..... zo dik als je ze kan vinden, geen carrosserie ringen dus want die draai je kapot.

Hoe weet ik dit,...... nou ehhh. Hetzelfde gebeurde de 1e x bij mij. Toen heb ik het gevraagd aan Thomas van Fredmotoren rotterdam.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Silentblocks vervangen,.... Best Makkelijk.

Bericht#17 » 11 sep 2018, 01:20

Elyseo General schreef:
Klapband schreef:
MonsterlijkKPS schreef:Yup, maar kan bij elke rubberbus in principe. Vervang het wel door een nieuwe ;) ..



Ehm nee...

Ik heb deze techniek al eens geprobeerd met een originele motorblok pen en ook een paar van die ringen op elkaar gedaan en een moer.. Wat ik ging doen is de silent blocks in de subframe monteren van de peugeot kisbee. (die frame en subframe verbinden) _had een nieuw subframe gekocht en daar moesten die silent blocks nog in)
Grappig genoeg geen die silent block er voor de helft erin.. En toen zat hij muurvast en wilde niet meer afzakken.. Ook niet als je de trekspanning van de motorpen wat strakker ging aandraaien.. Het resultaat was dat de ringen helemaal kapot trok en de silent block geen mm verder erin ging.. Dus nee het werkt niet altijd. Heb toen ook zelfs nog een hamer erbij gepakt en een vuist.. Was geen beweging in te krijgen.


Sleutelen met hamer is nooit de optie in mijn ogen.
Als je nou een brander had gepakt, en het aluminium had verwarmd. Dan moet het gewoon lukken.
Denk altijd maar zo,..... de mensen in de fabriek kunnen het ook.
Nou komen steeds meer peugjes uit china,.... die zijn niet zo goed (geassembleerd) als de oude uit frankrijk of tjechie.
Er zijn dus uitzonderingen.


Subframe is metaal geen aluminium.. En als er al eentje gedeeltelijk erin zit, dan ga je er natuurlijk niet met een brander erop zitten. Want dan brand het rubber er tussen uit, en ben je verder van huis.


Tapend of de pen voor de motorblok ophanging, zou toch niet veel verschil moeten maken. Ze doen prenciepe hetzelfde.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer