Bericht#17 » 19 nov 2017, 23:20
Ik heb toch nog weer goed nieuws.. Het setje in de eerst post lag 19-11-2017 in de ochtend (op zondag, wie verwacht er dan nog post) ineens in de brievenbus.. (kwam wel erg laat binnen hier) had niet verwacht dat het pakketje hier nog zou aankomen.. Voor de rest tevreden.. Iedereen bedankt voor jullie hulp.
Hoe zo`n ding werkt??
Je hebt die pijp sleutel met die hendel eraan (noem ik even onderdeel 1) en dat draai schijfje met stel en uitsparing (onderdeel 2)
Onderdeel 1 heb je in 3 maten. 8mm , 9mm, 10mm
Onderdeel 2 heb je ook 3 varianten van (een klein 4 kantje, een iets groter 4 kantje en een philips platte schroevendraaier.
Het ligt er natuurlijk net aan welke onderdelen je hiervoor nodig hebt..
Op mijn 139QMB-E moterblok heb je onderdeel 1 > 9mm wrench nodig.
Onderdeel 2 heb je het aller kleinste 4 kantje nodig..
Stel je kleppen staan nog allemaal vast gedraait.. Eerst gaat onderdeel 1 erop, en dan kan je onderdeel 2 er zeg maar bovenin steken (wel goed voelen dat hij op die stelmoer zit)
Beiden hou je vast.. En leg je uiteraard de voelermaat naast je neer.. Dan draai je onderdeel 1 linksom zodat de lock-nut los komt. Als deze los is laat je onderdeel 1 gewoon zitten.. Dan doe je de voelermaat er tussen en kan je met onderdeel 2 gaan fijn tunen, net zo lang zodat je de goede waarde gevonden hebt.. Hou onderdeel 2 dan heel goed stil (en niet verdraaien dus)
Met onderdeel 1 zet je de lock-nut weer vast en dan ben je klaar.. Alleen nog even met de voelermaat nameten en done.. als die goed staat.. Je kan met zo`n setje veel fijner stellen.. Met een normale tool draai je normaal gesproken te snel om, zodat de ene keer de speling te strak staat of anders weer te los..
1 x