Ha @
Broertie, de sliders houden het meestal wel wat langer uit dan rolletjes. Het is natuurlijk altijd handig ze wel even te inspecteren. Je ziet duidelijk het verschil tussen nieuw en slijtage; om het even in een perspectief te zetten, mijn sliders zitten er nu al +20000km in zonder dat 't erg is gaan slijten.
Wat betreft de rollers is het een ander verhaal. Goedkope rolletjes (a DMP) slijten vrij vlot en dien je tussen de 3000 a 5000km te vervangen. Ik heb ook +7000 met Malossi gereden, deze hielden het vele malen langer uit dan DMP.
Klassiek verschijnsel van slijtende rollertjes is dat wanneer je even je gas los laat en weer wilt versnellen, het een tijdje nodig heeft om weer te versnellen (alsof 'ie blijft hangen)..
Wat ik je persoonlijk aanraad is sowieso af te stappen van standaard rollers en over stapt naar gliders zoals Dr Pulley of Tech Pulley. Deze geven een veel stabielere toerenovergang en slijten vele malen minder hard als bij rollers het geval is.