De titel van dit topic is misschien niet helemaal wat ik in dit venster ga typen, maar komt ongeveer op dat neer..
Uiteraard weten jullie dat ik 29juli de piaggio new fly 4t heb gekocht.. Dat ik niet helemaal tevreden was over hun service was denk ik ook wel bekend. Verder wel een zeer vriendelijke dealer, maar koppig en vasthoudend en kennisloos als het om de techniek gaat.
Waarom ik er niet meer eigenlijk terug wil:
-Dat er 10w40 olie erin gedaan is en de dealer koppig vol blijft houden dat het de goede olie is wat erin moet
- Het piepen van (denk wiellagers) dit is ook pas gekomen naar vervangen banden onder garantie.
- Het ergste vind ik nogal de lange wachttijden van 3 weken.. (kan dan ook niet snel inspelen op bijv het weer)
- En de afstand maakt het best lastig... Het is niet even bij je dealer om de hoek naar binnen lopen om de klus te klaren (sommige mensen zullen mij best een zeikerd vinden betreft deze) Alleen moet je wel weten dat sommige mensen daarnaast ook een eigen auto hebben of een vriend of vriendin die wel even mee wilt denken.(Helaas is het zo dat mijn vriendin hier niet altijd zin erin heeft om hiermee te helpen)
Uiteraard rijd ik momenteel nog met de 10w40 olie rond en het blokje heeft momenteel wat meer vibraties gekregen.
In het begin een beetje last van gehad maar was toen voor de groot tijd niet meer waarneem baar.
Ik merk dat het blok je steeds slechter aan het lopen is.. Ik ga er vooral heel voorzichtig mee om. Vooral met de wat koudere dagen. Toch altijd besloten om het blokje even stationair te laten draaien en dus ook meer op temperatuur te laten komen.
Ik merk zelf dat de 10w40 olie dus echt het probleem is, en naar 2700km toch wel mijn eigen koppigheid ter werking moet gaan stellen om iets zelf opgelost te krijgen..Ik merk echt dat het blokje rauw loopt en meer vibreert..
Als het blokje warm is merk ik wel dat hij iets beter loopt. Maar nog steeds niet zo zuiver zoals het blok dient te lopen...
Uiteraard kan ik de olie zelf vervangen.. Moet hiervoor alleen een passende trechter voor vinden..
Heb een hele grote liggen met een zeefje erin.. En pas eentje gekocht met een knik erin zodat die makkelijk onder de kappen past zonder iets los te moeten halen.. Helaas is de mond aan de onderkant dat op het vulgat van het carter van de trechter niet de juiste maat omdat deze niet op het vulgat goed aansluit en dan er olie naast kan lopen..
Ook zat er helaas geen zeefje bij die trechter en daar kan ik dus ook weer achteraan om eentje los te kopen (is ook weer beperkt bij enkele winkels leverbaar.
Veel opties heb ik niet als ik naar een andere dealer wil voor service beurten.
1. Of de oplichter die hier in het centrum zit.. (heb ik persoonlijk slechte ervaring mee)
2. Of eentje die `paar kilometer verderop zit` waarbij ik erg goede email contact heb gehad (dat voelde gewoon goed en vragen werden ook gewoon beantwoord zonder daarom heen te draaien.
3 Via Joey schaar is een mogelijkheid *maar geen handige* (heb geen idee wat voor kwaliteit dat hij levert en elke keer voorrij kosten word het ook niet goedkoper op en moet ook makkelijk beschikbaar zijn.
Dan uiteraard wat vragen betreft de algemene dingen:
Ik heb een nieuwe scooter gekocht bij een dealer waarvan ik eerst heel veel vertrouwen in had (gehoord van mensen dat het een goede dealer is / ook erg druk i.v.m vele klanten.. Ik heb zover kennis genomen dat ik eigenlijk naar elke piaggio service punt / dealer zou kunnen gaan i.v.m garantie.. Er staat nergens dat ik dat niet zou mogen doen...
In het boekje van piaggio staat alleen dat alle onderhoud gedaan moet worden bij een piaggio erkend service punt.. Dat zou inhouden dat een dealer die bij deze formule niet aangesloten is er dan ook geen onderhoud mag uitvoeren zonder hierbij de garantie te verliezen..
Stel ik wil naar een andere dealer:
* Kan dit zomaar? Of moet ik eerst in disussie gaan met de huidige dealer
* Garantie word gegeven door mijn huidige dealer, kan een andere dealer uit een ongegronde reden de garantie laten vervallen (omdat de nieuwe dealer niet de zooi wilt opruimen wat de oude heeft veroorzaakt)
Bij Boss scooters in Beek ben ik zeg maar een soort van geweigerd.. Zoals in een van mijn topics te lezen deed hij alleen de dingen voor de mensen die een scooter hebben gekocht bij Boss scooters in Beek.. Erg klantvriendelijk vond ik het niet met hun reactie, naar een tweede keer terug gemailt te hebben in netjes ABN nederlands geen enkele respons van deze mensen meer mogen ontvangen..
* Kan de garantie worden overgehevelt van de oude naar de nieuwe dealer?? Of werkt dit niet zo??
* Zou de nieuwe dealer dan opnieuw de garantie moeten indienen bij piaggio vanuit hun kant?
* Is de garantie maar 1 keer te gebruiken en is deze dus niet mee te nemen naar een andere dealer omdat de scooter bij de oude dealer is gekocht??
Het is niet de bedoeling om hier een scheld partij of een kinderfeestje van dit topic te maken.. Zou echt graag jullie ervaringen met dit soort omstandigheden willen weten.. Wat wel en wat niet kan in dit geval.. Dit is om even wat meer duidelijkheid te verscheffen.
En opzicht maakt het ook niks uit als de garantie niet mee genomen kan worden of doorgezet kan worden...
Het uiteindelijke doel is om bij een dealer te zitten die echt weet wat ze doen, ervaring hebben op dat gebied.. Informatief naar de klanten zijn kwa advies en ook meedenkend willen zijn, en daardoor de perfect onderhouds service te kunnen krijgen waardoor de scooter hoort te lopen zoals dit de bedoeling hoort te zijn.