peter stupers schreef:Ik denk dat de meeste dealers niet happig zijn om onder garantie te repareren als je de scooter niet bij hun gekocht hebt wat ik zelf wel logisch vind en zekers als ze zelf het druk genoeg hebben met hun eigen handel.
Zo`n vermoedde heb ik zelf ook, maar de bedoeling was ook om voor de service beurten daar na toe te gaan (naar de nieuwe dealer) Is dus niet alleen maar voor de olie.. Wetende dat de service beurten dat die wellicht beter worden uitgevoerd.
En problemen sneller en makkelijker worden opgelost die onder garantie vallen en ook dat de service beurten op de juiste methodes worden uitgevoerd zoals het moet.
Alleen het is natuurlijk wel zuur als je weet dat je van piaggio garantie hebt en krijgt mits je aan de voorwaarden voldoet.. En dat voldoet hij nog steeds.
Maar een nieuwe dealer / service punt je dit dan niet kan geven.. Het kost die nieuwe dealer opzicht dan helemaal niets, aangezien de kosten dan toch bij piaggio worden verhaald.
Als dit echt niet door gaat. Het enigste wat ik dan kan doen.. De dealer zal er weer 10w40 olie erin doen van hetzelfde.
Gewoon de servicebeurt van 5000km nog bij de huidige dealer laten doen.. Dan maak ik de scooter wel zelf sneller..
Uiteraard verloopt dan de garantie, en dan kan ik het nog altijd proberen bij die andere dealer..
Maar als die andere dealer geen garantie wilt verlenen, dan moet het wellicht dan maar na die 5000km beurt
Dan ga ik het ook slim spelen.. Ik wacht liever nog even wat de nieuwe dealer mij als antwoord gaat sturen.
Ik heb toch nog diverse opties open staan..
Alleen het zure in dit verhaal is wel dat de nieuwe dealer dan weer moeilijk gaat doen op de korting die op de factuur staat. In de trend van. Jij heb daar een korting gehad dus niet de volle pond betaald. Ga je niet helpen / garantie verlenen..
Goed er is natuurlijk altijd wel wat met die dealers (Reden genoeg waarom ik altijd onderhoud zelf hebt uitgevoerd. Dit was nog makkelijker en goedkoper ook) (En natuurlijk gun ik mensen hun brood, maar als je dan als grof vuil word behandeld vind ik het ook niet raar dat een klant zo tegen een dealer zal reageren.
Remco1979 schreef:De meeste dealers zitten niet te wachten op mensen die alleen voor garantie komen wel als je voor volledig onderhoud komt
Net of mij die garantie wat boeit, maar als piaggio dit geeft op je nieuwe scooter en dit niet gerealiseerd kan worden dan is dit uiteraard ook flauw.. Wel garantie geven maar niet kunnen krijgen.. En dit doe ik echt niet voor de garantie..
Ik doe dit omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn scooter in goede handen is, en dat de juiste handelingen eraan word gedaan zodat de scooter rijd zoals hij zou moeten rijden.. En dan pas ben ik tevreden..
Aan de andere kant denk ik ook zo van, als er dan geen garantie meer gegeven kan worden.. Dan is dat maar zo, dan ga ik daar ook niet mee zitten.. Wil gewoon goede service krijgen om de scooter te onderhouden en goed te laten draaien..
En mocht de garantie toch vervallen dan voer ik hem toch wel op.. Huidige snelheid is momenteel echt om te janken..(en continu in het boven gebied rijden waardoor ineens de toeren weer omhoog gaat(terwijl ik vind dat dit niet nodig zou moeten zijn)
Dan probeer ik hem ook op ze minst nog 55 / 56 te laten lopen..
René K schreef:Dus morgen eens actie ondernemen en kopen dat flesje vol Syntheet 5W40 motorolie voor let wel motorfiets olie, géén
auto motorolie. En dat vibreren,....dat kan ook aan de aandrijfsnaar/riem liggen, mijn beide Honda vision 4takt heeft dat ook.
De snaar heeft dan een iets hardere compound mogelijk dat de inkepingen van de aandrijfriem dat door geeft aan de
poelis o.a de varioteur.
Ik heb morgen geen tijd, dan moet ik naar mijn werk en ga ik ook niet aan de olie lopen kloten. Als die scooter daar door niet meer rijd, dan kom ik niet meer naar mijn werk en dat zal zuur zijn.
Ik heb hier wel een Vol syth 5w40 van eurol hier staan zonder friction modifiers.. Maar mij lijkt het slimmer om toch voor bijvoorbeeld ENRI I-ride olie te kiezen wat piaggio aanraad.. Alleen dat spul heb ik niet hier staan..
Vergelijkbaar met die olie kan ik zien of het verbetering oplevert of niet.
En zit nog met het probleem dat de nieuwe trechter niet past (dan loopt de olie over het vulpunt heen)
Merk dat het vibreren echt van de zuigerveren / lagers af komt.. Alsof de veren een optater hebben gehad en of dat er een kogeltje in een van de lagers niet mooi rond draait. Ook lijk ik te horen dat de nokkenas wat rauw loopt..
Aankomende weekend heb ik meer tijd, wellicht dat ik dan iets kan doen.
Waarom ik ook nog geen olie hebt vervangen is omdat ik geen nieuw piaggio zeefje / oliefilter hebt liggen en eventueel een nieuwe O-ring voor het deksteltje wat je op het carter schroeft..
Naar mijn idee kan je die o-ring beter vervangen als die er slecht eruit ziet (dus beschadigd of te veel geplet)
Oliefilter moet dan direct een nieuwe worden gestoken.