Remblokken vervangen

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Remblokken vervangen

Bericht#1 » 19 mei 2018, 11:02

Hallo allen!

Vandaag omdat het nodig was de achterremblokken van mijn Citystar maar eens vervangen, hij begon de laatste week bij het remmen wat geluid van ijzer-op-ijzer te produceren. Zo te zien was dat geen overbodige luxe.....
Afbeelding
Aan de hand hiervan een vraagje: het was de eerste keer dat de blokken van mijn Citystar vervangen werden, is het normaal dat de achterblokken veel sneller slijten? De blokken voor zijn nog niet halverwege. Dit omdat je bij het remmen de voorremmen veel meer belast? De blokken achter liepen ook niet overmatig aan waardoor ze zo snel slijten....
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

B.R.

Re: Remblokken vervangen

Bericht#2 » 19 mei 2018, 14:45

Je schrijft: lopen niet overmatig aan. Ze mogen helemaal niet aanlopen. Als je ijzer op ijzer hoort, ben je zonder meer al te laat met wisselen. Check of je cylinder niet vast zit.
0 x

Gebruikersavatar
Broertie
Berichten: 99

Re: Remblokken vervangen

Bericht#3 » 19 mei 2018, 17:17

Remblokken lopen nooit 100% vrij van de schijf, je hoort altijd dat er wat contact is. De cylinder liep mooi soepel, ik kon hem met de hand terug drukken.
0 x
Met vriendelijke groet,

Broertie

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Remblokken vervangen

Bericht#4 » 19 mei 2018, 17:57

Tippie die ik laats zelf kreeg van een motor mechanicus.

Als je ze toch los in je handen hebt, dremel even de scherpe randjes af van de blokken. Voorkomt dat ze gaan piepen.

Werkt zeer goed in mijn geval.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer