Pagina 1 van 1

Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 11:46
door Sjeuf
Ik ben al drie keer ter vergeefs bij mijn dealer geweest voor het kopen van een luchtfilter. Hij heeft ze niet op voorraad en belooft telkens er eentje te zullen bestellen. Een dorp verder zit M2trading, die hebben luchtfilters van Kymco Agility op voorraad. Wat betreft de form past hij in het filterhuis echter het papierfilter is wel ietsjes dikker dan de originele filter die er nu in zit. Zou dat een probleem kunnen zijn?

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 13:00
door stoyanov
Er zat bij mij een filter in met geel papier. Nu heb ik er 1 met rood papier.
Boeien.
Als de pasvorm goed is gewoon doen.
Kijk wel even of het filteroppervlak (papier) qua afmetingen gelijk is aan het oude filter.

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 14:07
door Sjeuf
Dat is nu net het geval, de rechthoek waar het filterpapier inzit is even groot maar als je beide papieren gladstrijkt is het originele filterpapier qua oppervlakte groter.

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 16:08
door stoyanov
Doorlaat blijft hetzelfde. Alleen het oppervlak wat filtert is groter.
Het andere filter zal dus in theorie eerder verstopt kunnen raken.
Ik zeg " dichtschroeven en gaan."
Heb je trouwens al gecheckt of er een prop in de luchtfilteraanzuighals zit?
Scheelt aanzienlijk in vermogen als je die verwijdert en je sproeier 2 maten groter steekt als de originele.

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 16:59
door cinq
Stoyanov, die van mij zou wel wat pittiger mogen optrekken.Ik heb wel al eens die bus eruit gehaald maar toen liep hij voor geen meter meer.Dus kunsstofbus maar weer terug gedaan.Ik moet dus 2 maten grotere sproeier hebben .Bedoel je dan van b.v 80 naar 82.?
OF moet die sprong van 80 naar 84 zijn ? Ik weet nog niet welke er nu inzit.

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 19 jun 2018, 22:22
door stoyanov
cinq schreef:Stoyanov, die van mij zou wel wat pittiger mogen optrekken.Ik heb wel al eens die bus eruit gehaald maar toen liep hij voor geen meter meer.Dus kunsstofbus maar weer terug gedaan.Ik moet dus 2 maten grotere sproeier hebben .Bedoel je dan van b.v 80 naar 82.?
OF moet die sprong van 80 naar 84 zijn ? Ik weet nog niet welke er nu inzit.


Kijk eerst of je een restrictie (bus) in je luchtfilteraanzuigbuis (in de hals van het luchtfilter) heb zitten.
Zo ja; verwijderen. Je kunt hem gewoon met een schroevendraaier naar buiten drukken.
Met deze restrictie in je luchtfilter heeft een grotere sproeier namelijk geen zin. Gaat zelfs averechts werken.
Kijk welke sproeier er nu in zit. En neem 2 maten groter. In de praktijk betekent dat meestal dat je van 80 naar 84 gaat.
Of van 78 naar 82, maar mijn ervaring is dat de bougie bij 82 wat aan de grijze kant is.
Die varioring heb je niet nodig. Weg ermee.
Kijk wel uit of het loopvlak van je vario niet ingevreten is. Dat wil nog wel eens gebeuren als je te lang met een varioring rond rijdt. Zo ja; nieuwe vario incl. rollen kost de hele wereld niet.
Gewicht van de standaard rollen is 6,5 gram.
Ik zou zeker niet lichter gaan.
Ook effe checken of er geen platte kantjes aan de rolletjes zitten. Dit scheelt aanmerkelijk met optrekken.

Re: Luchtfilter Kymco Like TT

Geplaatst: 20 jun 2018, 11:09
door Sjeuf
stoyanov schreef:Doorlaat blijft hetzelfde. Alleen het oppervlak wat filtert is groter.
Het andere filter zal dus in theorie eerder verstopt kunnen raken.
Ik zeg " dichtschroeven en gaan."
Heb je trouwens al gecheckt of er een prop in de luchtfilteraanzuighals zit?
Scheelt aanzienlijk in vermogen als je die verwijdert en je sproeier 2 maten groter steekt als de originele.


Je tip om die prop te verwijderen heb ik al eerder van je gekregen en ben daar heel erg blij mee. Het motortje snort nu lekker door het heuvelland, bergje op, bergje af en dat zonder gestotter of gemor. :cheers: