Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#1 » 30 jun 2018, 18:49

Hoi allemaal
Ik lees diverse dingen op het forum wat mensen aan hun gebruikte scooter/brommer
Wat doen mensen allemaal aan hun nieuwe scooter vroeg ik mij af
Gaan ze er gelijk aan sleutelen of pas na de garantieperiode
Leek mij wel een leuk onderzoekje
Ikzelf heb dus nu de 3 de nieuwe scooter de citystar is van 2016
Ik heb er tot op heden niks aan gesleuteld
Altijd weggebracht voor de beurten en de rest ook het wat beter afstellen netjes gezegd is gebeurt door de dealer
Moet het afkloppen heb tot op heden ook geen problemen
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#2 » 30 jun 2018, 18:57

Nieuw doe ik zelf niet veel. Beetje accessoires/netter maken qua kabels e.d. misschien.
Zelf sleutelen begon toen ik mijn waardeloze dealer zat was.
1 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#3 » 30 jun 2018, 18:58

nieuwe scooters blijf ik vanaf tot de garantie om is dan doe ik meer zelf. maar nu ik vaker gebruikt koop doe ik meer zelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#4 » 30 jun 2018, 19:10

Ik knutsel alleen sommige accessoires erop. :hammer: De rest laat ik mijn uiterst capabele dealer doen. Ik heb er niet zoveel verstand van, en heb er ook niet veel zin in. Hij verdient er zijn brood mee, en ik eet er geen boterham minder om.
Gr, Marco.
2 x

B.R.

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#5 » 30 jun 2018, 19:36

Ik doe alles zelf. En soms gaat dat mis :lol: maar vaker goed. In dat laatste geval rijd je dan best goedkoop.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#6 » 30 jun 2018, 19:46

Ik had de opvoerset eerder binnen dan de brommer... :oops:
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#7 » 30 jun 2018, 21:26

Janvb schreef:Ik had de opvoerset eerder binnen dan de brommer... :oops:


net zo als die gast die nu bij de TT van Assen een Kawasaki-motor heeft gewonnen , maar geen rijbewijs heeft voor dat ding :-)

Dus die moet hij nu even gaan halen

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/136352 ... TV-Drenthe
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#8 » 30 jun 2018, 21:55

De reden dat ik geen nieuw heb gekocht de laatste 2x is dat mijn laatste nieuwe scooter (wat tevens mijn eerste 4-takt was) zeer vakkundig en met een ongekende toewijding naar de gallemiezen is geholpen door degene die hem verkocht aan mij.
Hij heeft bovenstaande bewust en met voorbedachte rade gedaan.
2 maanden na de aanschaf kwam hij aanzetten met aalbessenpraat dat ik een scooter had ingeruild die niet deugde. De binnenkappen zouden zijn afgebroken, hetgeen apert onwaar was.
Ik heb hem toen voorgesteld om er verzekeringswerk van te maken want ik wil uiteraard integer over komen en te goeder trouw handelen. Hij weigerde.
In plaats daarvan heeft hij onderhoud gedeclareerd wat nooit is uitgevoerd en heeft hij bewust te weinig olie in het blok gedaan om schade te veroorzaken waar hij dan weer grof aan kon verdienen. Het is hem wel gelukt, maar toch ook niet.
Toen hij me namelijk ook nog een rekening onder mijn neus duwde voor een remhendel van 35 euro was voor mij de maat vol.
Zeker toen na enige tijd ook nog mijn cilinder naar blanes bleek door olietekort.
Elke, maar dan ook elke scooter die ik tegenkom met zijn naam erop, daar trek ik onmiddellijk de oliepeilstok uit om in 90% van de gevallen te constateren dat er te weinig olie in zit.
Ratten zoals hij zijn het ongedierte wat in deze branche helaas nog teveel rondloopt.
Ook dozenschuivers zoals een andere Alphense internetfirma, die het presteerden om in diezelfde scooter de bougie er scheef in te draaien en deze vervolgens met locktite vast te zetten, geven de branche een rotnaam.
Naïef als ik was heb ik gezegd dat ze er maar een nieuwe op moesten zetten.
Hij betaalde de kop... uit coulance.... en ik 250 ekkies arbeidsloon....
Trek je poeplap!
Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Koop ik dan nooit meer nieuw?
Ja hoor.
De volgende wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een nieuwe.
Maar dan wel bij een echte firma.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#9 » 30 jun 2018, 23:20

VincentB schreef:Nieuw doe ik zelf niet veel. Beetje accessoires/netter maken qua kabels e.d. misschien.
Zelf sleutelen begon toen ik mijn waardeloze dealer zat was.

Kon een quote van mij zijn. De relatie tussen mij en mijn dealer is in een jaar tijd tot beneden nul gedaald. :bang!:
Kwam ook omdat ik vooral heel veel zelf kon doen aan nawerk. Bovendien heb ik zelf actie moeten ondernemen om tot een goed lopende scooter te komen. Daar heeft iedereen ruim over mogen meelezen. ;)
2 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Hoe ga je om met je nieuwe scooter / brommer

Bericht#10 » 30 jun 2018, 23:56

ik heb nooit echt een splinter nieuwe scooter/brommer van een dealer gekocht.
eigenlijk heb ik tot zover alleen maar 2e hands dingen gehad.


Maar als ik wel een nieuwe zou kunnen kopen dan zou ik waarschijnlijk eerst een paar maanden rijden zoals het ding is om eraan te wennen, het ding een beetje te leren kennen, en om goed te kunnen berekenen wat het verbruik en dergelijken zijn.

daarna moet ik dan toch echt iets aan het ding doen of het nou de garantie vergald of niet,

ook al zijn het maar kleine cosmetische dingen puur om het ding meer eigen te maken door andere spiegels die ik zelf dan misschien wel mooier vind en/of meer zicht geven, of iets andere knipperlichten zoals LED knipperlichten, enz enz enz.

Motorische dingen komen dan ook wel aan de beurt zoals misschien wel een andere uitlaat dat net iets beter klinkt, of een andere koppeling wat net iets beter grijpt, enz enz enz.

een splinter nieuwe scooter aanschaffen en dan naar eigen zin verbeteren is niet iets wat ik nog heb kunnen uit voeren maar wel iets wat ik al jaren zou willen doen
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer