Aandrijving

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Aandrijving

Bericht#1 » 16 aug 2018, 16:05

Tijdens mijn rit in Duitsland op de terugweg kreeg ik problemen met m'n scooter. Hij kwam maar moeizaam boven. Het vervelende was dat naar beneden het wel leek of de riem bleef plakken. Dus ipv hard naar beneden ging hij met moeite naar de 50km/u. Je hoorde gewoon dat de motor onder z'n toeren liep. Nu thuis alles open gemaakt.
Afbeelding
De koppeling die er opgegaan is heeft een groene veer terwijl de mijne zwart was en ook de veertjes zijn rood terwijl bij mijn oude koppeling deze zwart zijn.
Afbeelding
Heb de snaar nog opgemeten voor vertrek en nu weer.
Bijna géén verschil.
Afbeelding
Mijn vario was wel wat vuil [zwart] De gewichtjes hebben ook wat zwarte plekken die je er zo af kan poetsen
Afbeelding
De riem heb ik omgekeerd en hier het resultaat
Volgens mij kan hij nog gewoon gebruikt worden.
Afbeelding
Echter ik kom dit slangetje tegen. Weet iemand wat dit is, en waar het voor dient :?:
Afbeelding
Nu heb ik het dopje er af gehaald en er kwam een wat verdunde carterolie uit.
Afbeelding
Weet iemand of dit normaal is :?:
Laatst gewijzigd door Oldy op 17 aug 2018, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Aandrijving

Bericht#2 » 16 aug 2018, 16:12

Heel normaal. Dat is de zogenaamde carterontluchting. Vroeger loosde je dat onderweg "in den vrije" , maar dat mag nu niet meer.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Aandrijving

Bericht#3 » 16 aug 2018, 17:56

dat slangetje is normaal had mijn kymco ook ... vond het ook altijd een vreemd iets .. maar ach ... als het geen functie heeft zit het er niet op of laten ze het wel weg denk ik altijd maar :schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Aandrijving

Bericht#4 » 16 aug 2018, 20:06

Dat slangetje is om Sludge af te tappen, regelmatig dopje uit het slangetje verwijderen , en Motor starten zodat er troep uit het systeem geblazen kan worden . (carter vocht)
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Aandrijving

Bericht#5 » 16 aug 2018, 21:30

Zo net terug van een toertje Brielle - Maasvlakte vv Ik heb nu een ander gewicht in de vario gestopt. De Sym rijdt nu met 6,5 gram sliders een stuk soepeler en als het motortje warm is, loopt het met gemak opeens door naar 65km op de teller. Ik ben in 18 minuten op mijn werk, dit is een record. Op de terugweg met iets tegenwind (3bft) ook 18 minuten. Scooter blijft nu ook beter op snelheid tegen het viaduct omhoog op de Maasvlakte. Bij het naar boven gaan neemt de snelheid slechts 2 km af. Hiervoor 5 a 7 km. Ik moet nog wel wennen aan een hoger toerental van de motortje. Je voelt in ieder geval dat het nu allemaal veel soepeler gaat. :thumbsup: Ik ben helemaal :crazy: blij.
Of hij op lange/steile hellingen ook beter zijn snelheid vast houd ga ik een keer proberen bij Pernis :!:
Laatst gewijzigd door Oldy op 17 aug 2018, 01:43, 3 keer totaal gewijzigd.
5 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Aandrijving

Bericht#6 » 16 aug 2018, 21:55

Goede vooruitgang geboekt Jan.
Hopelijk is het euvel nu opgelost of is in ieder geval het klimvermogen verbetert.

Gr, Henk
1 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer