Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#31 » 20 sep 2018, 01:37

Meatlove schreef:Met lichtere rollen zou je meer trekkracht moeten hebben, ja. Wat is het standaard gewicht? Te licht en je topsnelheid wordt lager.



Dat is maar relatief.. Hij gaat juist iets meer op toeren komen, en daardoor heb je het idee dat je meer trekkracht hebt..
Een 4takt 50cc cilindertje heeft nou eenmaal niet echt spontaan veel koppel..
Het is juist zo dat de koppel iets minder word, een 4t haal ze koppel juist op een lagere toerental dus wat zwaardere rollen.
Het is alleen dat de 50cc niet genoeg kracht leverd. Als je een grotere cilinder hebt kan je juist zwaardere rollen nemen omdat je dan toch genoeg vermogen hebt om over dat slappe vermogen heen te komen.


Maar ik weet dat die china blokjes zeker niet verkeerd lopen, heb zelf eens een znen gehad en die liep zeer goed.. Alleen kwa onderhoud vond ik het niet meer de moeite waard.. Zo`n chineesje is dan ook niet zo heel zwaar kwa gewicht.. Daar is mij new fly echt een vrachtwagen.
0 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#32 » 20 sep 2018, 12:08

Vandaag met de slagtol het achterwiel los gekregen, wat gaat dat makkelijk zeg :thumbsup:
Alles schoongemaakt en ontdaan van oud vet, alle bewegende delen opnieuw in het vet gezet en de remblokken geplaatst.
De rem opnieuw afgesteld, het remt hartstikke goed :thumbsup:

Ik heb toch de klepspeling even gecontroleerd deze stand nog zoals ik ze heb afgesteld, maar heb de uitlaat toch ook op 0.05 gezet evenals de inlaat.

Proef gereden, de rem is perfect, en de klepspeling ook, ik hoor totaal geen getik en de snor rijd voortreffelijk.
Dus voor mijn GY6 blokje is de juiste klepspeling 0.05 inlaat en 0.05 uitlaat.

Ik denk dat ik nu klaar ben met het groot onderhoud en afstelling.
Wil eigenlijk nog een alarm installeren, maar daar moet ik eerst is op me gemak wat info over verzamelen.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#33 » 20 sep 2018, 12:36

Goed bezig geweest :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#34 » 20 sep 2018, 12:41

Dank je, was wel weer leuk om lekker te knutselen moet ik zeggen, en ja lekker cliché...... goed gereedschap is het halve werk, zonder de slagsleutel had ik de achterwiel-moer aan gort gedraaid :oops:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#35 » 20 sep 2018, 13:01

Met goed handgereedschap krijg je doorgaans iets wat echt, écht heul vast zit wel los. Dit gaat alleen gemakkelijker.
Vastzetten met de momentsleutel voorkomt problemen voor de volgende keer.

Afgelopen jaar nog een wringijzer gesloopt op een stel wielbouten die door King-Kong met de slagmoersleutel vastgeramd waren. Ik had er een pijp van anderhalve meter op geschoven en bij de laatste bout zei het wringijzer dat het genoeg was...
1 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#36 » 20 sep 2018, 13:18

Precies, heb hem nu met hetzelfde moment als me wielbouten van de wagen vast gezet, op het draad wat kopervet gesmeerd en dan pas de bout erop.
Elke bout die ik eraf haal smeer ik gelijk wat kopervet op, om dit in de toekomst te verminderen dat ik ze niet meer los krijg.
1 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#37 » 11 okt 2018, 10:47

Gister een nieuwe variateur en rolletjes (8 gram) gemonteerd (origineel)
Na 12 kilometer rijden was dit het resultaat :evil: (zie foto)

Me vrouw belde al dat ze een raar geluid hoorde en voelde trillingen :shock: , ik heb vanochtend de variateur eraf gehaald, toen schrok ik wel even.

Heb ook gelijk alle rolletjes gewogen en tot mijn verbazing zit er verschil tussen 7 gram, 8 gram en 6 gram, ik heb gelijk een mail gestuurd :darulez: zit te wachten op antwoord, vind dit wel een kwalijke zaak, ben ervan uit gegaan dat de rolletjes hetzelfde gewicht hadden (voortaan weeg ik ze van tevoren) :idea:

Wat kan er gebeuren als er verschillende rolletjes inzitten :?:
Afbeelding
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#38 » 24 mei 2019, 17:03

Gister en vandaag op het gemak groot onderhoud gepleegd aan de snor, nu 1100km mee gereden en van de winter stil gestaan.

Wat is er allemaal gebeurd:
-Carterolie en filter ververst (Valvoline 10W40, Action), van te voren gespoeld met schone olie.
-Transmissieolie ververst (Kroon 75W90).
-Kleppen gesteld op 0.05 inlaat en 0.05 uitlaat.
-Nieuwe kleppendeksel pakking.
-Nieuw luchtfilter.
-Nieuwe rolletjes 6Gram.
-Nieuwe v-snaar.
-Nieuwe bougie ngk.
-Buddyseat sluiting afgesteld, deze sloot slecht als je de buddy dicht deed.

Proefgereden en wat merk je goed dat de rolletjes lichter zijn en dat de kleppen gesteld zijn :yahoo:
We kunnen weer lekker snorren met onze scoot :moto2:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#39 » 24 mei 2019, 18:28

knap gedaan ik kan bij mijn kymco gd de kleppen niet vinden waar zitten die dingen
1 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Zelf onderhoud aan de Znen Aurora 2 plegen.

Bericht#40 » 24 mei 2019, 19:32

Nou Ben daor geleuf ik niks van. :nono2: :rlol:
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer