(Winter) stalling

Gebruikersavatar
vus
Berichten: 29

Re: (Winter) stalling

Bericht#11 » 13 sep 2018, 05:31

zo als brute force schreef benzine is niet meer de benzine van vroeger door alle toevoegingen hieraan verouderd hij snel met alle gevolgen van dien.
Ik doe zo min mogelijk in mijn tank en gooi nog een dopje fuel treatment in mijn tank om verouderen van benzine tegen te gaan
1 x

B.R.

Re: (Winter) stalling

Bericht#12 » 13 sep 2018, 08:58

Als je de scooter meer dan een half jaar laat staan kun je nog je bougie losdraaien en in het gat 1 tot 2 eetlepels olie doen. Bougie er daarna weer opdraaien. Hierdoor zal je zuiger niet vast gaan zitten aan de wand. Alternatief is de scooter af en toe met de kickstarter starten zonder je contactsleutel aan te zetten.
1 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: (Winter) stalling

Bericht#13 » 13 sep 2018, 09:00

:thumbsup: Dat is ook een goede tip.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Boskabouter
Berichten: 127

Re: (Winter) stalling

Bericht#14 » 13 sep 2018, 19:10

Een kennis van mij gebruikte altijd o.a een bezinetoevoeging als hij zijn motor voor de winter in de schuur stalde. Volgens mij was dat Forte Moto II. Kan hem dat alleen helaas niet meer vragen omdat ze boven geen mobieltjes mogen hebben.

Wel heb ik deze link gevonden met ook een aantal tips en ook wat over die toevoeging
http://www.vinkverbeek.nl/docu/MotorWinterstalling.pdf
De meeste tips ken je al.

Ook nog deze benzinetoevoeging van Putoline gevonden
https://www.putoline.com/nl/catalogus/o ... izer/2031/


Succes
1 x
Groeten Paul
Don't Panic and Carry a Towel The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: (Winter) stalling

Bericht#15 » 13 sep 2018, 19:21

:thumbsup: thx voor deze tips.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: (Winter) stalling

Bericht#16 » 13 sep 2018, 20:11

blijerijder schreef:Als je de scooter meer dan een half jaar laat staan kun je nog je bougie losdraaien en in het gat 1 tot 2 eetlepels olie doen. Bougie er daarna weer opdraaien. Hierdoor zal je zuiger niet vast gaan zitten aan de wand. Alternatief is de scooter af en toe met de kickstarter starten zonder je contactsleutel aan te zetten.

In het voorjaar eerst even starten zonder bougie om vloeistofslag te voorkomen.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: (Winter) stalling

Bericht#17 » 13 sep 2018, 22:10

Ik kan eigenlijk maar 1 ding toevoegen. Gewoon elke week op zijn minst een half uurtje rijden. Samen met een druppellader houd je dan de scoot echt wel in topconditie in mijn mening. Mits je de pekel er daarna natuurlijk weer afspoeld.

Ik heb en met Claire, en met de Caferacer heel de winter doorgereden op de kerstvakantie eigenlijk na. Met allebei ook behoorlijke sneeuwval gehad en beiden bleven het gewoon prima doen. Al had de CR wel een beetje startproblemen na een dag buiten in de wind en sneeuw te hebben gestaan.
Afbeelding

Dat was een mooie tijd die stage. Sochtends om 6.30 bij huis weg. 7 uur aan de koffie en smiddags om 16.00 uur weer naar huis. En dat toen het in februari behoorlijk sneeuwde :yahoo:
2 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: (Winter) stalling

Bericht#18 » 13 sep 2018, 22:14

Geeft ook hele mooie plaatjes zo te zien :thumbsup:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: (Winter) stalling

Bericht#19 » 13 sep 2018, 22:18

haha heel herkenbaar .... ach ik op de brommer door de sneeuw en kou heen , veel mensen aan het krabben , en terwijl hun langs reden of op het werk aan kwamen zat ik al lakker warm droog en met een bak koffie binnen zonder koude handen

en dat soort mensen mij maar aan kijken waarom ga je nou met de brommer door deze kou jij bent gek .
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: (Winter) stalling

Bericht#20 » 13 sep 2018, 22:44

Meatlove schreef:
blijerijder schreef:Als je de scooter meer dan een half jaar laat staan kun je nog je bougie losdraaien en in het gat 1 tot 2 eetlepels olie doen. Bougie er daarna weer opdraaien. Hierdoor zal je zuiger niet vast gaan zitten aan de wand. Alternatief is de scooter af en toe met de kickstarter starten zonder je contactsleutel aan te zetten.

In het voorjaar eerst even starten zonder bougie om vloeistofslag te voorkomen.


HOE noem je dat?! Vloei-stof-slag....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer