Vario pimpen of vernieuwen!

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#1 » 24 jan 2019, 20:48

Tijdens het rijden hoorde ik een bijgeluid en heb daarom de vario maar eens nagekeken. Behalve de sterk afgesleten dr. Puley sliders schrok ik toch wel van die diepe groeven in het variohuis. Heb nu weer de originele rollen geplaatst en merk geen snelheid of trekkracht verlies, ook het bijgeluid is weg. Moet wel zeggen dat met de sliders het net ff lekkerder rijden is.Wat denken jullie, de glijbanen zo veel mogelijk gladschuren of toch maar een nieuw (imitatie/origineel)variohuis monteren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS. die zwarte troep is graphitte poeder.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#2 » 24 jan 2019, 23:22

Ik weet niet wat daartussen heeft gezeten maar dit heb ik nog nooit gezien, en al helemaal niet met originele Dr Pulleys.... WTF is daar gebeurd ?

Anyway, gladschuren is goed genoeg.
0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#3 » 25 jan 2019, 10:26

Zal toch zeker niet door de graphitte poeder komen?
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#4 » 25 jan 2019, 10:33

Ik mag hopen dat je dat e rniet zelf tussen gespoten hebt? Je vario werkt gewoon ongesmeerd.
0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#5 » 25 jan 2019, 12:49

Ja dat heb ik wel, hoe zou het anders daar terecht kunnen komen! Ik meen eens gelezen te hebben dat dit geen kwaad kon.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Vario pimpen of vernieuwen!

Bericht#6 » 25 jan 2019, 17:03

Nooit grafietpoeder gebruiken, werd vroeger ook wel eens in sloten gebruikt, ten sterkste afgeraden
wordt hard en laat onderdelen slijten. Je mag hooguit je vingers ietwat vettig maken en de rollen tussen je vingers laten gaan maar echt niet teveel.
Grafiet gaat koeken. Ik zou een nieuwe vario erop zetten, ben bang dat je nieuwe rollen op de oude vario versneld gaan verslijten.
0 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer