Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#11 » 04 mar 2019, 07:11

stoyanov schreef:Liften en opnieuw inknijpen is gegarandeerd onderuit klappen.

Dit klinkt als een ervaringsdeskundige :lol2:
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#12 » 04 mar 2019, 07:20

Als ik 1 tip mag geven is dat je eerst naar je houding gaat kijken en luistert naar diegene die proberen te helpen en niet zomaar een scooter aanschaffen zonder verder te kijken op het forum en dan het probleem bij een ander op het bord te leggen.
Ten 2e hier binnen het forum is het een not done dingetje om het over opvoeren te hebben. En als je het zo traag vind waarom koop je geen bromscooter?
En als laatst raad ik je aan vooral veel kilometers te maken en ervaring op te doen.
Ik rij ook nog maar net 22 jaar op 2 wielers met een motortje.
1 x

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#13 » 04 mar 2019, 09:16

stoyanov schreef:De enige waardevolle tip die ik je kan geven is de volgende:
Indien je je voorrem in hebt geknepen voor een noodstop, laat hem dan pas weer los als je stil staat.
Liften en opnieuw inknijpen is gegarandeerd onderuit klappen.


Thanx, ik bedoel zulke tips dit wist ik niet
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#14 » 04 mar 2019, 10:33

als je een totale leek bent in het scooter rijden neem voor jezelf en de rest van de weg gebruikers even een paar lessen bij een rijschool.
het ziet er allemaal zo gemakkelijk uit maar wij noemen dit in Nederland scooters/brommers snorfietsen
echter worden deze machine s in andere landen gewoon 50 cc motorbike s genoemd en das nu net de meer juist benaming!
je rijdt namelijk gewoon op een lichte motor door de Nederlandse betuttelingswetten gecastreerd.
neem wat lesje s iets wat je beter voor aanschaf had kunnen doen en dan inderdaad zoals hier boven aangehaald zijn wij geen opvoer race club o.i.d maar een tour-club wat wil zeggen dat we relaxt rijden en vaak niet eens aan onze wettelijk toegestane snelheden toe komen toerend door de landerijen..
en als je dan 35 wil rijden koop je een bromscooter daar mag je 45 mee moet niet he!
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#15 » 04 mar 2019, 10:35

How about an ADAC training?
When the Piaggio MP3 was sold, and car drivers with a 262kg heavy and 142km/h fast scooter did not get the curve and stranded in the opposite lane, there was some demand for a professional briefing.
Laatst gewijzigd door thomas op 04 mar 2019, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#16 » 04 mar 2019, 10:46

tomosje schreef:als je een totale leek bent in het scooter rijden neem voor jezelf en de rest van de weg gebruikers even een paar lessen bij een rijschool.
het ziet er allemaal zo gemakkelijk uit maar wij noemen dit in Nederland scooters/brommers snorfietsen
echter worden deze machine s in andere landen gewoon 50 cc motorbike s genoemd en das nu net de meer juist benaming!
je rijdt namelijk gewoon op een lichte motor door de Nederlandse betuttelingswetten gecastreerd.
neem wat lesje s iets wat je beter voor aanschaf had kunnen doen en dan inderdaad zoals hier boven aangehaald zijn wij geen opvoer race club o.i.d maar een tour-club wat wil zeggen dat we relaxt rijden en vaak niet eens aan onze wettelijk toegestane snelheden toe komen toerend door de landerijen..
en als je dan 35 wil rijden koop je een bromscooter daar mag je 45 mee moet niet he!
roelf


Oke bedankt voor jullie tips en sorry als ik wat verkeerds heb gezegd over opvoeren etc. Ben tenslotte nieuw neem me niet kwalijk
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#17 » 04 mar 2019, 11:44

Excuses aanvaard
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer