Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#1 » 03 mar 2019, 21:23

Hallo

Zijn er bijvoorbeeld dingen waar je op moet letten voor je scooter(Het is een Piaggio Fly 2018 - 800km), bijvoorbeeld met gasgeven,remmen, onderhoud, opvoeren etc.

Ook vraag ik me af of er dingen zijn waar ik op moet letten tijdens het rijden van de scooter.

IK ben een totaale beginner, heb bijvoorbeeld vorig week voor het eerst een scooter aangeraakt zo noob ben ik. Soms heb ik ook zelf problemen om de scooter op standaard te zetten(niet zeggen wrm heb je dan scooter gekocht aub) dus iedere tip of advies wordt gewaardeerd.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#2 » 03 mar 2019, 21:45

Eh je hebt toch je rijbewijs gehaald of rij je illegaal. Heb je rijbewijs dan weet je hoe een brommer scooter werkt. Tip om je brommer te leren kennen ga op een parkeerplaats de avb oefeningen doen leer je hem zo kennen succes
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#3 » 03 mar 2019, 21:54

begin rustig aan , ga eens leren wat de grenzen zijn van de scooter , zo als rem punten , het bochten werk en verder doe het vooral rustig aan in het begin
ga defensief rijen , leer voor uit kijken en draag goede zichtbare kleding want het belangrijkste is dat mensen jou ook zien

maar voor al in het begin gewoon rustig aan doen , in de omgeving waar je woont gewoon stukjes gaan rijden

De rest gaat dan vanzelf , maar denk altijd aan je eigen veiligheid en dat van andere
Opvoeren ben ik heel kort in , zeker niet aan beginnen als beginnende rijder en het is je ook niet aanteraden als ervaren rijder
het lijkt allemaal leuk tot je zelf een ongeluk veroorzaakt , dan zijn de kaarten niet in jou voordeel
Dus laat AUB het opvoeren uit je hoofd
54 Km is snel zat voor een brommer en dan rij je ook WOK vrij
en verder gewoon veel rijden dan komt de rest vanzelf
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#4 » 03 mar 2019, 21:58

Vraag me af of je wel les hebt gehad en je rijbewijs hebt anders stel je zulke vragen niet. Klinkt vervelend maar zo komt het wel over
1 x

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#5 » 03 mar 2019, 22:04

gerard lift schreef:Eh je hebt toch je rijbewijs gehaald of rij je illegaal. Heb je rijbewijs dan weet je hoe een brommer scooter werkt. Tip om je brommer te leren kennen ga op een parkeerplaats de avb oefeningen doen leer je hem zo kennen succes

Heb men auto rijbewijs behaald auto rijden kan ik gewoon goed dus vandaar :P
0 x

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#6 » 03 mar 2019, 22:05

ravw schreef:begin rustig aan , ga eens leren wat de grenzen zijn van de scooter , zo als rem punten , het bochten werk en verder doe het vooral rustig aan in het begin
ga defensief rijen , leer voor uit kijken en draag goede zichtbare kleding want het belangrijkste is dat mensen jou ook zien

maar voor al in het begin gewoon rustig aan doen , in de omgeving waar je woont gewoon stukjes gaan rijden

De rest gaat dan vanzelf , maar denk altijd aan je eigen veiligheid en dat van andere
Opvoeren ben ik heel kort in , zeker niet aan beginnen als beginnende rijder en het is je ook niet aanteraden als ervaren rijder
het lijkt allemaal leuk tot je zelf een ongeluk veroorzaakt , dan zijn de kaarten niet in jou voordeel
Dus laat AUB het opvoeren uit je hoofd
54 Km is snel zat voor een brommer en dan rij je ook WOK vrij
en verder gewoon veel rijden dan komt de rest vanzelf


Welll ik ga 25km/h ik dacht eraan om iets van 34 te gaan
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#7 » 03 mar 2019, 22:06

wat let je om dan even twee lessen te nemen om je ervaring op scooter gebied even een beetje bij te brengen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#8 » 03 mar 2019, 22:10

Auto is geen scooter. Wees slim ga op een rustige parkeerplaats oefenen. Rustig aan en probeer zoveel mogelijk ver vooruit te kijken. Een 2 wielig voertuig reageerd heel anders. En hebt het jezelf moeilijk gemaakt met een snor. Waarom. Een 2 wielig voertuig zeker een zware scoot is op hoge snelheid veel stabieler 45 km per uur is zeer stabiel stapvoets niet 25 km is ook niet fijn
0 x

Gebruikersavatar
Faronoz
Berichten: 37

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#9 » 03 mar 2019, 22:46

dit mag gesloten worden
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Tips en Tricks beginnende scooter rijder

Bericht#10 » 04 mar 2019, 04:41

De enige waardevolle tip die ik je kan geven is de volgende:
Indien je je voorrem in hebt geknepen voor een noodstop, laat hem dan pas weer los als je stil staat.
Liften en opnieuw inknijpen is gegarandeerd onderuit klappen.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer