Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Bericht#11 » 08 okt 2019, 03:01

Nieuw zijn die kleine carters niet te verkrijgen.. En aan een ander of nieuw motorblok daar wil ik niet aan denken.. Want dan is de scooter voor mij al afgeschreven..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Bericht#12 » 19 feb 2021, 00:48

Onder tussen is het uitboren wel gelukt. Scooter staat momenteel al weer een tijdje stil aangezien weer een hoop gedaan moet worden

O.A

* Lagers vervangen in het vertanding huis. (assen zijn denk ik nog wel goed, maar door mijn eerste dealer heeft er waarschijnlijk toch iets te laag olie pijl ik gestaan. Scooter is momenteel heel slecht te rollen en loopt heel erg zwaar aan de achterkant.

* Zag net een bericht van Alwin op het forum dat bij 15k hij de motor rubbers heeft vervangen (ga dit dan ook maar preventief maar doen (volgens mij zagen ze er al niet meer heel nieuw meer eruit.
* Middenbok na kijken (heeft in 2018 / 2019 in de winter behoorlijk vast gezeten.

* Voorband moet ook vervangen worden (nieuwe achterband zit er al erop)
*Achterkant van het frame over spuiten (en even opschuren ) zit momenteel erg onder de roest)
*Moet uiteraard nieuwe vertandings olie erin
*Moet nieuwe motor olie erin
*Benzine tussen zet filter bij de benzine tank vervangen.
* Oude benzine af laten en nieuwe erin doen

Er komt uiteraard een nieuwe uitlaat op (die sito plus heb ik al liggen)
De oude was al roestig en kreeg ik niet eraf omdat de tweede dealer de uitlaat erop gebeund had.
Vond het geen goed idee om ook nog de cilinderkop te beschadigen door de uitlaat eraf te rammen dus maar bij de bocht afgezaagd zodat de spanning eraf was en dus de uitlaat makkelijker eronder uit kwam en dus de cilinderkop bespaard heb.


Daarnaast ga ik nog kijken voor een andere zwarte kleur achtervelg (de voorste is al een hele tijd in bezit. De achter drager ga ik later ook aanpassen in zwarte kleur.

Heb ook nog een andere carterkap nodig deze is helemaal lelijk verkleurd.
Wellicht dat ik de huidige laat stralen en zwart laat maken.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Bericht#13 » 19 feb 2021, 08:22

Aardig lijstje, succes met het opknappen! :thumbsup:

M'n pa zijn Sportcity 4t had destijds ook dolgedraaid draad in het carter voor de uitlaatbouten. Uiteindelijk het draad uitgeboord en de uitlaat vastgezet met twee stukken draadeind met een moer aan weerszijden. Niet zo mooi, maar het werkte wel.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Bericht#14 » 19 feb 2021, 15:52

Als het materiaal echt hard is en er met HSS kwaliteit niet door te komen is dan is 'n kobalt-boor de oplossing.
Heb ik in het (verre :roll: ) verleden tijdens mijn werkzame leven als turbine-monteur wel vaker gebruikt.
Deze boren zijn wel duur!

Succes, Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Piaggio 4t motorblok en vast zitten carter uitlaat bouten

Bericht#15 » 20 feb 2021, 01:09

Heinz schreef:Aardig lijstje, succes met het opknappen! :thumbsup:

M'n pa zijn Sportcity 4t had destijds ook dolgedraaid draad in het carter voor de uitlaatbouten. Uiteindelijk het draad uitgeboord en de uitlaat vastgezet met twee stukken draadeind met een moer aan weerszijden. Niet zo mooi, maar het werkte wel.


Het was mij wel gelukt om nog redelijk wat draad over te houden. (kon wel nieuwe tappen)
Alleen 1 gat was niet helemaal heel erg recht zoals uit de fabriek, maar het scheelt weinig.

Moet eerst dan nog even een test passing doen om te zien of dat ik de uitlaat nog wel goed stevig kan vast draaien (uiteraard met koper vet). Mocht het niet lukken kan ik nog altijd voor de V-coil optie gaan. Heb paar maanden geleden een complete set er van gekocht (zeker geen spijt van gehad) Losse bakjes was voor mij geen optie aangezien ik vrij snel spullen kwijt ben. :hammer:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer