De New Dink gekocht en gelijk wat onderhoud gepleegd
De voorrem liep niet helemaal lekker , merkte t al met verzetten van de scooter.
Remklauw los gedraaid en de blokjes eruit gehaald, schoongemaakt en opzij gelegd.
De cupjes er zoveel mogelijk eruit gepompt met t remhendel ,let op degene die er t eerst
naar buiten komt even tegenhouden met een blokje hout ofzo op de plek waar je remblokjes
zitten. Dan allebei de cupjes allebei ZOVER mogelijk naar buiten zien te krijgen.
Als je zover bent dat je denkt dat ze er bijna helemaal uit zijn ,draai je de leiding los van je remklauw.
Nu je de klauw in je hand hebt kun je met perslucht de cupjes eruit blazen .
LET OP ,er komt er altijd maar 1 uit en pas op dat je er geen 1 voor, je kop krijgt,
wikkel de klauw even in een doek ofzo. Het laatste cupje eruit draaien met een inwendige tang. Heb je die niet kan je de laatste voorzichtig aan de rand pakken met een waterpomp tang, doe dat zo hoog mogelijk aan t cupje.
Even de cupjes voorzichtig met staalwol ontdoen van viezigheid en roest.
In de remklauw zitten de keerringen,, haal ze er voorzichtig uit met een klein haakje .
Leg ze in een klein beetje remolie en maak ze goed schoon.
In de remklauw zitten de groeven waar de keerringen in zitten , daar zit t meeste vuil en oxidatie,
maak dit goed schoon en krab de oxidatie er goed uit.
Nu kan je de boel weer in elkaar zetten, de keerringen en cupjes licht insmeren met remcylindervet
(Bij elke automaterialenzaak te koop) de boel in elkaar zetten en de cupjes NIET helemaal er in drukken .
De remblokjes erin en de klauw weer aan de vork nu de boel ontluchten.
Als je de cupjes er helemaal indrukt krijg je ze slecht ontlucht .hou dus iets ruimte.
Die van mij is weer als nieuw, ! Hobby ze.