Dat had ik inderdaad al nagekeken. Zoals je verderop terug kunt lezen zijn ook de bougie, bougiekabel, bougiedop, en bobine vervangen, en ziet de vonk er nu goed uit.Edje555 schreef:Ronin84 schreef:BadWeather schreef:Misschien een beetje laat, maar is dit euvel ontstaan voor of na dat je de originele lamp voor Led vervangen hebt?
ervoor.
Ik ben op een dag thuis gekomen, en toen ik ongeveer 3 uur later weer wilde rijden, wou ze niet meer aanslaan.
De laatste 2 km ging wel een beetje stotterend bedenk ik me nu.
Misschien heb je het al gecontroleerd maar vonkt de bougie wel want zuigerveren zijn alleen een probleem bij compressie verlies maar dat had je ook al gecontroleerd neem ik aan.
Edje555 schreef:Als tip trek alle kabelblokjes los van de verlichting en probeer dan eens te starten en slaat hij dan nog niet aan dan kan je er vanuit gaan dat eventueele kortsluiting niet daarzit.
Al gedaan. Helpt niet.
Edje555 schreef:Heb je na lang starten de bougie daarna gelijk eruit gedraaid om te zien of hij nat is of dat er wel degelijk brandstof in je cyclinder komt door even te ruiken bij de bougie opening in de cylinderkop en de zuiger op en neer te laten gaan.
Ook al gedaan, en ook dat was in orde.
Edje555 schreef:ook allemaal in orde dan zou ik het bij het vliegwiel gaan zoeken, waar de censor van de CDI het vonkpunt/timing aangeeft kan zijn dat er vet/olie of vocht is binnen gedrongen en er daarom geen vonk is of kortsluiting in het ontstekings circuit mits de bougie niet vonkt en vonkt hij wel dan kan een gare CDI ook de oorzaak zijn en de timing niet meer klopt dan start hij ook niet meer.
Er kunnen maar twee oorzaken zijn waarom hij niet start, geen brandstof of geen vonk of vonk met verkeerde timing,
te lage compressie merk je meteen door even met de kickstarter zachtjes met de hand naar beneden te drukken en gaat dit heel makkelijk dan zal hij ook niet aanslaan door te weinig compressie, oorzaak is vaak ingesleten uitlaad klep of klep afdichting is op
zuiger/Zuigerveren kan maar dat gebeurt meestal na een warmloper of te lang met te weinig olie hebben gereden.
Zo ver was ik dus ook al, maar in theorie is de kans nog steeds aanwezig. Het is ook niet de hoofdverdachte, maar op een gegeven moment moet je gewoon verder zoeken als alles wat je al nagekeken hebt gewoon in orde is. De ontsteking zit bij Mash in de olie, en om dat te kunnen controleren zal ik eerst een poos moeten wachten. Ik kan nu met mijn knie niet sleutelen op die hoogte. Daarom t.z.t. eerst de cdi vervangen wat waarschijnlijk toch al gedaan zou worden, daarna kijk ik weer op mijn gemakje verder.