Eerste 500km beurtje

Stephan

Eerste 500km beurtje

Bericht#1 » 19 feb 2013, 09:11

Gisteren na het werk even langs de Scootstore mannen voor het eerste 500Km beurtje van de Grand Dink.

Alles even na laten lopen, bougiecheck, De luchtfilterslang even goed laten vastzetten aangezien deze ondanks een tyrap toch tegen de kap bleef schuren.
Ook een varioring laten plaatsen omdat hij echt veel te hard liep. Loopt nu zo'n 10km langzamer, maar nog steeds optrekken als een beest.
En als laatste even de beruchte bouten in de remklauw in het vet gezet.
Vervolgens kreeg ik nog even een lesje hoe het niet moet met een 4Takt Kymco Super 8 van een klant die op de werkbank stond...Er zat nagenoeg geen olie meer in, de zuiger en cylinder waren zwaar beschadigd en dat ging een duitje kosten. Volgens de monteur zijn er nog zoveel mensen die een scooter kopen en denken dat zo'n ding geen onderhoud nodig heeft....

Nu op naar de 2500km voor de tweede service beurt. :P
En dan is het altijd weer gezellig daar dat je toch weer langer blijft hangen en kletsen ;)

@Kees ik heb je veertjes meegenomen.

Grts

Stephan
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#2 » 19 feb 2013, 09:39

Fijn om te lezen dat de GD zijn eerste beurt gehad heeft. Ik denk dat de kmters vanaf nu wel snel zullen gaan volgen :) Tja.... sommigen mensen leren het nooit :lol: alles heeft op zijn tijd een beurt nodig :lol:

Thx... voor de veertjes. Komt goed.

Mtvrgrt kees
0 x

Gaaspertje

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#3 » 19 feb 2013, 10:59

Mooi Stephan je kan voorlopig weer km'ers maken en het is daar inderdaad altijd gezellig. :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#4 » 19 feb 2013, 11:45

Kees toch alles heeft op zijn tijd een beurt nodig :oops: :oops: :oops: :oops: laten wij zeggen hoe ouder hoe gekker :lol: :lol:

Maar stephan nu kan het gas er op.

Grt Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#5 » 19 feb 2013, 11:53

Ja zeker Jan, en nog steeds gaat hij te hard in mijn beleving :roll:
Dus bij 2500km beurtje even een dikkere Vario ring er in laten zetten.

Wil dat hij op de teller zo'n 65 aangeeft dan zit het wel goed. Het gaat mij vooral om het optrekken, zeker met twee personen.

Grt

stephan
0 x

Bud

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#6 » 19 feb 2013, 13:26

Je kan beter kijken wat de Tomtom of Garmin aangeeft, want die standard tellers wijken altijd enorm af.
Ik gok 65 op teller is waarschijnlijk zoiets als 55 echte km's, en dan valt het opeens weer erg mee.
0 x

Stephan

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#7 » 19 feb 2013, 13:51

Klopt Bud, Dat ga ik ook even doen, echter als ik nu op de klok 65 rijd vindt ik dat persoonlijk hard zat, stel dat het in werkelijkheid 55 is, en er nog 5 correctie afgaat bij een controle dan hoef ik niets te vrezen.
De regels worden steeds strenger, en afgelopen weekend las ik dat er zelfs scooters in beslag zijn genomen die 20km te hard reden. 45 + 20 = 65km :roll:

Wanneer inbeslagname?

Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. Meer informatie over het opsporings- en vervolgingsbeleid van opgevoerde bromfietsen staat in de bijna gelijknamige richtlijn van het college van procureurs-generaal.

Een bon voor overtreding van de maximum constructiesnelheid voor bromfietsen is te herkennen aan feitcode N 081 a t/m f; voor snorfietsen is de feitcode N082 a t/m f.


Bron: Bureau Verkeershandhaving
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#8 » 19 feb 2013, 15:11

he hoi
ja stephan dit klopt wel
maar zoals altijd moet dit dan wel na correctie van de meet apparatuur zijn
dus als je 65 op je km teller kan rijden is dit echt hooguit met een echt goede teller
57 km /pu.echt.
daar gaat dan nog de correctie af en dan rij je plots nog maar 52 km per uur..
de mijne gat ook veel te hard echter echte kms kom ik niet aan die 65 km s. toe.
hooguit alles mee 63km/pu. (75 op de teller)dan waaid het dus enorm hard en heb ik het pal voor de wind dat zijn gps kms.
daar moet dan die 5 km nog vanaf en zit ik op 58 km /pu
oke duur zal het wel zijn en ik mag me waarschijnlijk binnen 2 weken melden met een orginele scooter op het bureau maar goed kwijt ben ik hem dan niet...
waar ik me altijd aan erger is dat het niet mag en je daar dan voor gestrafd word echter ik rij nooit zo hard alleen als ik een landbouw voertuig wil inhalen die rijden standaard tegen de 60 km. tegenwoordig.
veder altijd zo rond de 55 op de teller.
wat wel een voordeel is dat je altijd de toegestane max kan halen erg comfortabel vind ik dat.
goed ik wijk af haha
mooi dat de beurt weer gedaan is onderhoud is tenslotte behoud!
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#9 » 19 feb 2013, 16:04

ScooterBlokker schreef:Kees toch alles heeft op zijn tijd een beurt nodig :oops: :oops: :oops: :oops: laten wij zeggen hoe ouder hoe gekker :lol: :lol: Grt Jan


uuuhhmmmm :oops: :lol: ships.....

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Eerste 500km beurtje

Bericht#10 » 19 feb 2013, 16:38

Zo... als ik er ook ff op in mag haken.... ik blijf het belachelijk vinden. De gehele wetgeving spoort voor geen meter. Er stond vandaag zelfs in ED dat de snorscooter geen helm hoeft te dragen als ze de weg op moeten. Men kiest er eerder voor om speciale flitspalen te willen plaatsen vanwege de te hard rijdende snorfietser.

Ik heb ff een copy via imageschack dus klik ff op op de links om ze in ware grote te kunnen lezen.

http://img836.imageshack.us/img836/8994/scannen0001ww.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/6129/scannen0001by.jpg

Mtvrgrt kees
0 x

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer