Oldy schreef:Even terug te komen op uitlaat van Cityparts. Deze uitlaat heeft wel een lambasonde aansluiting.
..
Zie hier mijn uitlaat
Zie ook mijn link
ONDERHOUD / REVISIEMonsterlijkKPS schreef:Ha @
Oldy, kleine tip voor het tegenhouden van een roestende uitlaat is deze om de zoveel tijd even in te poetsen met afgewerkte olie. Dit houdt het materiaal "vettig" en lijkt roestvorming te vertragen en pekelwerking te verminderen.
Ik heb m'n uitlaat de afgelopen jaren netjes elke keer ingeolied, helaas dit jaar niet en sinds dit jaar lijkt het ook beetje te beginnen met roesten. Voor een scooter uit 2014 ben ik nog erg tevree hoe mijn uitlaat er in z'n geheel uit ziet
.
Denk niet dat het gat wat jij aanwijst voor de lambda sonde is, want de originele ST uitlaat heeft dat ook op die plek maar ook nog een groter gat in de buis dichter naar de motor toe.
Zie de eerste foto van de uitlaat van Bertocello :
bertocello @ Uitlaat na 24.000 kmDat gat wat jij aanwijst is dus te klein om de sonde in te plaatsen. Vraag me alleen wel af waar dat gat dan voor is, kwam het namelijk ook tegen bij het ontroesten van mijn uitlaat en toen vroeg ik het me al af.
Invetten met afgewerkte olie klinkt op zich wel zinnig maar krijg je dat er allemaal wel weer goed af wanneer je m tzt van een nieuw lak laagje wilt voorzien?
Als ik naar mijn oude bakpannen kijk zie ik daar soms aanslag aan de buitenkant op die ik met geen mogelijkheid weg krijg met schuurspons of zelfs terpentine .
Meatlove schreef:Je geeft eigenlijk zelf al ruimschoots aan waar de pijnpunten zitten @
M3teo.
-Je wast de scooter bijna niet.
-De scooter staat onder een hoes.
-Je doet verder weinig aan onderhoud.
-Je geeft aan dat de rest van de scooter als de ziekte roest.
De meerderheid hier constateert wel roest, maar dit is vrij oppervlakkig.
Mijn scooter staat in weer en wind buiten. Zonder hoes. Heb jij een goede hoes? Heeft het vocht ruimte om weg te dampen?
Tijdens de winterperiode kun je bij een wasbox langsrijden. 50 cent erin en spuiten maar. Deze tip kreeg ik ook hier.
Ik heb bij de Action hittebestendige verf gekocht in een spuitbus. Ik weet niet of het wat is omdat ik het nog niet nodig ben geweest. De prijs is in ieder geval zo laag dat je je er geen buil aan valt.
Na de winter zag mijn uitlaat eruit dat deze zeer licht en oppervlakkig wou gaan roesten. Ook mijn scooter heeft genoeg pekel gezien.
Hopelijk heb je wat aan deze tips.
Je hebt gelijk dat ik niet van onderhoud hou en liever andere dingen doe.
Ik heb de originele SYM hoes erbij maar die is van teleurstellende kwaliteit, viel na 1,5 jaar al het eerste gat in.
Heb die hoes juist om mijn scooter te behouden en niet om ‘m sneller te laten roesten.
Werkt zo’n wasbox met een hogedrukspuit? Want die heb ik zelf staan, heeft ook nog een reservoir waar je schoonmaakmiddel in kan doen.
Maar kan dat geen kwaad dan?, lijkt me nog riskanter voor de electronica dan een tuinslang.
Wat me echter nog niet duidelijk is hoe vaak en hoe men hier zijn uitlaat dan onderhoud.
Elke dag schoonmaken of wekelijks of maandelijks?
En hoe dan, met een doekje of de tuinslang, of nog wat anders?
Area51 schreef:Die hitte bestendige verf van de action is echt rommel. Je moet echt heel veel gebruiken voordat de uitlaat echt zwart word. Goedkoop is vaak duurkoop
Dank voor de heads-up, dan heb ik liever beter spul want meerdere lagen kost ook meer tijd en met die tijd doe ik liever wat anders
Welk spul zou jij aanraden dan?
René K schreef:Spectrum matzwart 800 graden in een spuitbus bij Action voldoet uitstekend, ik gebruik het voor de uitlaat van
m'n Honda Vision. Het kan ook zijn dat de uitlaat van Honda van een betere materiaal soort is wat niet zo roest
gevoelig is.
Merk jij dan ook dat er meerdere lagen nodig zijn voordat het goed dekt?
Want als ander spul 2x zo duur is maar het me maar de helft van de tijd kost weet ik wel waar ik voor kies.