Levensduur van een 2takt membraan blok.

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Levensduur van een 2takt membraan blok.

Bericht#1 » 19 apr 2017, 17:00

Ik ben benieuwd of iemand op het forum de vrvangingsinterval weet van een membraan blok incl. de readvalve.

Het gaat hier om een honda/kymco/peugeot 2t scooter spruitstuk, modellen met staande cylinder.

Ik heb de alu malossi, standaard peug/honda bakeliet naast elkaar gelegd. Met name de hechting van (ik denk silicone) het zwarte laagje dat aansluit op de membraanplaat schuurt met tijd weg. Zowel op de std en de malossi hadden deze afdichtingslaag sluitsporen.

Tellerstand is nu 35.000+ (totale motorrevisie was bij 25.000, alles nieuw behalve carter en vering).
Scooter wordt alle seizoenen bereden.

Foto is van een nieuwe, maar mijn membraan lijkt hierop.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Levensduur van een 2takt membraan blok.

Bericht#2 » 20 apr 2017, 01:07

Heel lang geleden had ik een Honda MB 5. Ik heb dit onderdeel ca. elke 3000 km moeten vervangen. Deze bestond uit 2 kleppen en er brak altijd maar één klep. Dus verbouwde ik het plaatje en maakte dan van 2 defecte weer één compleet. Ik heb wel mazzel gehad dat het altijd gebeurde als ik van m'n werk richting huis ging en al vlak bij mijn huis was. Na anderhalf jaar heb ik met tandwielen gerommeld zodat de motor met dezelfde snelheid ca 900 toeren minder liep. Dit hielp wel. Echter daarna ca 4000 km verder heb ik de brommer weggedaan en weet dus niet hoelang deze heeft volgehouden
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Social Media

   

Terug naar “Service beurten & reparaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer