Glasheldere tectyl in spuitbus

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#31 » 10 mar 2018, 22:48

Meatlove schreef:Het gaat mij om oplosmiddelen als wasbenzine, thinner en remmenreiniger. Als dat op bijvoorbeeld je achterlicht of koplamp komt, kan deze dof of wit uitslaan wat je niet meer goed krijgt.


Voor het verwijderen van plakresten van stickers gebruik ik al meer dan veertig jaar wasbenzine op alle harde en zachte materialen en lakken en ben nog nooit tegengekomen dat het oppervlak aangetast werd...

Ook nu weer geen probleem, maar neem jouw waarschuwing wel ter harte.

Mijn ervaringen met door jou genoemde oplosmiddelen zijn goed verwoord in onderstaande link
https://www.klusidee.nl/Forum/verschil- ... 14286.html
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#32 » 18 apr 2018, 23:08

Vanavond met het mooie weer de Liberty maar eens een grondige wasbeurt gegeven. Na het wassen ben ik met de velgen aan de gang gegaan want die mochten na deze winter met veel pekel en viezigheid wel weer ontdaan worden van de dikke laag blanke tectyl.. De mooie glimmende gepolijste wielen had ik al een tijdje niet meer gezien...
Ik was erg nieuwsgierig of de velgen oxidatie plekken hadden gekregen van de geregelde wit gepekelde fietspaden..
Na een uurtje poetsen glommen de gepolijste wielen mij weer tegemoet.. En wat nog mooier is...? Ze zijn geheel onbeschadigd gebleven en geen enkel plekje oxidatie kunnen ontdekken. Erg blij mee..! ::- :cheers:

Dus volgende winter de velgen weer op tijd in de blanke tectyl zetten.. Morgen kan de Liberty weer shinen met zijn mooie wielen.. 8-)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer