Glasheldere tectyl in spuitbus

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#11 » 04 mar 2018, 13:54

Zou je aan de gemeten weerstand ook nog een indicatie geven van de dikte van de aanwezige chroom laag :?:
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#12 » 04 mar 2018, 14:14

Wat ik gedaan beb en goed gewerkt heb de boel inspuiten met pledge meubelwas met bijenwas gaat zeer goed en stoot vuil af
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#13 » 04 mar 2018, 14:49

Gerard,
Ik weet dat je veel bouten hebt vervangen door RVS exemplaren...

Als je de Caféracer hebt afgespoeld en grondig gewassen, blijft de meubelwas dan zitten of dien je hem elke keer erna in te spuiten om de roestwerendheid te waarborgen?
En hoe bestendig is de meubelwas tegen pekel(water)?
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#14 » 04 mar 2018, 19:46

Ben ik idd ook zeer benieuwd naar....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#15 » 04 mar 2018, 20:18

Had een reaktie geplaatst maar is niet doorgekomen
Pledge werkt goed de brommers staan onder de carpoort als er mist is loopt het water er af word verdreven zeg maar .
Heb het bij m.n dink ook altijd gedaan is 16 jaar in mijn bezit geweest was in showroom staat dus het kan wel .voordeel het is een natuur produkt opspuiten en uitpodtsen chrome glimt als een malle
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#16 » 04 mar 2018, 22:31

Gerard,

Heel mooi...

Maar dit zijn geen antwoorden op de gestelde vragen... ;)
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#17 » 04 mar 2018, 22:44

Je moet na het wassen weer een laagje aanbrengen maar blijft goed zitten
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#18 » 04 mar 2018, 22:46

En de pekel(water) bestendigheid?

Ik stel deze vragen niet voor mezelf, ik ben er allang uit welke middelen ik gebruik om mijn scooter toonbaar te houden...
De vraag werd als eerste gesteld door een forumlid die een Caferacer roestvrij wilde houden en op mijn advies, glasheldere tectyl te gebruiken, is Peter Stoyanov door gaan vragen over dit middel en komen Meatlove, jij en Oldy (Jan) met andere middelen, waarvan ik het gebruikersgemak (want elke keer na een flinke wasbeurt aan moeten brengen) en pekelbestendigheid in twijfel trek.

Nu weet ik overigens niet of genoemde forumlid zijn Caferacer het gehele kaar door gaat gebruiken...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#19 » 04 mar 2018, 23:01

Goeie vraag wij rijden alleen van eind maart tot september oktober maar dan kun je hem heel goed mooi houden en wat jij gebruikt is ook erg goed .voorbeeld bij lift instalaties met zichtwerk achter glas gebruiken we ook tectyl
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#20 » 05 mar 2018, 21:06

Als ik de hoeveelheid werk zie die er gaat zitten in het beschermen van al dat chroom, ben ik blij dat het er bij mij niet op zit. :)

Ik heb nog een kwart flesje WaxGuard van Cartec liggen. Jaren geleden eens de 206 mee ingesmeerd en die bleef echt dieper dan diep glanzen.
Als straks het voorjaar eraan komt en het Witte Wief getemd is, zal ik haar daar eens mee insmeren. Ik vraag mij af wat het op chroom zou doen, al denk ik dat die blanke tectyl een betere oplossing is.

Een paar jaar geleden kreeg ik wel eens een auto met verweerde chromen stootlijsten in de werkplaats. Dit kon met fijn polijstmiddel weer prima aan het glanzen gebracht worden. Ik denk echter niet dat het verchroomd staal is die strips.

Al dat zwarte kunststof van mijn scooter kun je met bumperspray weer als nieuw krijgen. En dat roest gelukkig nooit.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer