Meatlove schreef:Maar goed dat jullie niet zo hard gaan.
daar heb je echt geen hoge snelheid voor nodig .... met het wegrijden kan je het ook al hebben
Een tankslapper komt het meest voor als je 'per ongeluk' wheelie maakt (en je ongewild bij het opschakelen aan je stuur trekt omdat je gas geeft) of als je een bocht uitkomt 'te vroeg' op het gas gaat
Ik heb hem al twee keer gehad ..
je kan het ook hebben als je dus op een witte streep komt met je voorwiel terwijl je achterwiel er nog niet er opzit ... en dan gas geeft dan verliest je voorband ook zijn grip .. dan heb je dus een "Death Wobble" Dus bij overgaan van de ene rijbaan naar de andere ( Zo gebeurde dus mijn tweede "Death Wobble"
De eerste was waarschijnlijk tijdens het schiften even aan me stuur trekken
kan je heel makkelijk oplossen door n een stuurdemper te monteren ,
ach het is wel eens grappig om rodeo rijden mee te maken ( als je weet hoe je er uit moet komen is het geen probleem )
losjes je stuur houden en gas er bij in vele gevallen los je het dan wel op
hier even een mooi voorbeeld van een Tankslapper en hoe je er uit moet komen , niet goed voor je hartkleppen
En dan nog wel 130MPH rijden met een trainingspak aan je moet maar snel willen afvallen .....
https://www.visordown.com/motorcycle-vi ... ankslapper