Wiebelen/Wiegen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#21 » 15 aug 2018, 15:45

Meatlove schreef:Maar goed dat jullie niet zo hard gaan. ;)


daar heb je echt geen hoge snelheid voor nodig .... met het wegrijden kan je het ook al hebben :-)
Een tankslapper komt het meest voor als je 'per ongeluk' wheelie maakt (en je ongewild bij het opschakelen aan je stuur trekt omdat je gas geeft) of als je een bocht uitkomt 'te vroeg' op het gas gaat
Ik heb hem al twee keer gehad ..
je kan het ook hebben als je dus op een witte streep komt met je voorwiel terwijl je achterwiel er nog niet er opzit ... en dan gas geeft dan verliest je voorband ook zijn grip .. :-) dan heb je dus een "Death Wobble" Dus bij overgaan van de ene rijbaan naar de andere ( Zo gebeurde dus mijn tweede "Death Wobble" :yahoo:
De eerste was waarschijnlijk tijdens het schiften even aan me stuur trekken

kan je heel makkelijk oplossen door n een stuurdemper te monteren ,
ach het is wel eens grappig om rodeo rijden mee te maken ( als je weet hoe je er uit moet komen is het geen probleem )

losjes je stuur houden en gas er bij in vele gevallen los je het dan wel op
hier even een mooi voorbeeld van een Tankslapper en hoe je er uit moet komen , niet goed voor je hartkleppen
En dan nog wel 130MPH rijden met een trainingspak aan :schater: je moet maar snel willen afvallen .....
https://www.visordown.com/motorcycle-vi ... ankslapper
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#22 » 15 aug 2018, 15:58

Meatlove schreef:
FTrotsenburg schreef:En het enige wat je in die situatie moet doen is MEER GAS!

Een stuurdemper schijnt ook goed te werken. Gas erbij lijkt mij wel lastig als je stuur zo hevig heen en weer gaat.


Nee valt mee ... alleen het probleem is niet het gas geven , maar je wil je stuur strakker vast houden , maar dat moet je dus niet doen ...... je moet hem zo losjes ( laat hem zelf het spoor zoeken en grip krijgen ) en gas er op zo als er al gezegd werd ...wel je stuur goed vasthouden maar niet gaan tegen werken mogelijk houden of corrigeren
de eerste keer dat ik hem had schrok ik ook maar ik houd mijn stuur nooit strak vast , en ik wist dat ik gas moest geven om er uit te komen , was blij dat het gebeurde met een lage snelheid , want als je al 50 rijd is er voor een 50cc niet veel gas meer bij te geven

dus ..... bij onrust in het stuur gaat bij mij automatisch het gas erop!
:worshippy:

Voor de mensen die met een clipons rijden dus voorover zitten ala een wegracer ... armen tegen de tank drukken werkt dan ook wel ( dan maak je van je armen een soort van stuurdamper)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#23 » 15 aug 2018, 16:15

Ik rijd sowieso op een levensgevaarlijke machine waarmee het elke keer weer een verrassing is of je weer thuis komt en in welke staat, dus een beetje drama in je stuur lig ik niet wakker van, dat kan er gerust bij.

Maar fijn dat jij mij even vertelt wat ik moet doen in zo'n situatie. Mag ik anders de volgende keer bij jou achterop?
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#24 » 15 aug 2018, 16:38

Meatlove schreef:Ik rijd sowieso op een levensgevaarlijke machine waarmee het elke keer weer een verrassing is of je weer thuis komt en in welke staat, dus een beetje drama in je stuur lig ik niet wakker van, dat kan er gerust bij.

Maar fijn dat jij mij even vertelt wat ik moet doen in zo'n situatie. Mag ik anders de volgende keer bij jou achterop?


waarom gevaarlijke machine ?
een met een eigen wil ... zoals mijn Kymco Agility 10 inc .... die ging ook alle kanten op behalve de goede :schater:
leuk als je een bocht door wil en je wiel komt van de grond door een hobbel .. dan maar hopen dat hij weer snel terug komt op het wegdek ( als je 30 reed met dat ding was het of je de TT reed ) terwijl ik nu met de raw zo iets heb bij 50 pas van , he het gaat voor uit :worshippy:

Ach achter op mag je altijd , hoe meer zielen met rijden hoe meer vreugd
ik ben als iemand achterop zit met rijden heel rustig ... ( daarom ga ik binnen kort ook mijn zadel laten aanpassen mede door dat ik en mijn bijrijder gewoon lekker relax kunnen zitten .. en samen kunnen genieten van het toeren ... alleen nu nog vaak de toertjes alleen helaas
maar mocht ik iemand hebben die mee wil dan is dat geen probleem
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#25 » 15 aug 2018, 16:42

Het gaat om de reputatie van de Symphony ST op het forum, sherlock.

Maar misschien kun je ff een serie youtubevideos in elkaar draaien waarin je je sublieme rijkwaliteiten uiteen stippelt. Zo te horen kunnen we er allemaal nog wat van leren...
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#26 » 15 aug 2018, 17:11

Meatlove schreef:Het gaat om de reputatie van de Symphony ST op het forum, sherlock.


Ik lees juist veel goede dingen over de Sym ST
en dat ze juist wel goed zijn .. oke op enkele na

maar je heb er altijd een paar tussen die afwijken van de andere ..


Meatlove schreef:Maar misschien kun je ff een serie youtubevideos in elkaar draaien waarin je je sublieme rijkwaliteiten uiteen stippelt. Zo te horen kunnen we er allemaal nog wat van leren...


is niet zo moeilijk defensief rijden en ( zeker ) niet denken het overkomt mij niet
voor uitdenken als je iets niet vertrouwd of je bent niet bekent , rijd gewoon wat rustiger
ik zelf rijd hier in de omgeving ook vele malen sneller dan dat ik misschien zou doen als ik in Utrecht rijd
heb geen haast met rijden , zo lang we er maar komen waar je wilt zijn of wil komen

Waar ik veel van geleerd heb is gewoon motorlessen online volgen ( filmpjes kijken van Rijscholen waar alles uitgelegd word , en waarom je bepaalde dingen moet doen of juist niet doen )

veel filmpjes te zien waar ze dus voor doen hoe het fout is en hoe je het dan wel moet doen ... als ik me een avond verveelt ga ik gewoon dat soort dingen kijken

dit is een hele goede site waar ik veel in het begin heb zitten lezen en nog eens lezen .. en dat over te brengen in de praktijk

http://www.luiemotorfiets.nl/

Het is wel een motor site maar het blijft op vele gevallen het zelfde als brommer rijden alleen iets sneller
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#27 » 15 aug 2018, 17:15

Ik ga hier even tussen zitten aangezien ik merk dat er behoorlijk wat sarcasme gebruikt word en dat dat door de andere partij niet word opgevangen. Volgens mij is het meeste al gezegd in dit topic maar als er mensen zijn met een nieuwe "look on things" mag dat natuurlijk.
4 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#28 » 15 aug 2018, 17:22

FTrotsenburg schreef:Ik ga hier even tussen zitten aangezien ik merk dat er behoorlijk wat sarcasme gebruikt word en dat dat door de andere partij niet word opgevangen. Volgens mij is het meeste al gezegd in dit topic maar als er mensen zijn met een nieuwe "look on things" mag dat natuurlijk.


ach het sarcasme is wel duidelijk hoor maar gewoon serieus blijven :worshippy:
en voor al niet happen :cheers:
2 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#29 » 15 aug 2018, 20:05

Als er sprake is van 'behoorlijke sarcasme' in andere draadjes is het forumbeheer er ook niet als de kippen bij. Sterker nog, als ze dan ingrijpen, zouden het Noord-Koreaanse praktijken zijn.

Ik wordt hier vandaag tot tweemaal toe gequote en ik reageer daarop. Vrijheid van meningsuiting. Er zijn de laatste tijd een hoop die zich daarop beroepen hebben.
2 x

Gebruikersavatar
HJ T
Voormalig STN Lid
Berichten: 575

Re: Wiebelen/Wiegen

Bericht#30 » 15 aug 2018, 20:13

zo het volgende laten we het wel gezellig en leuk houden dit gaat niet in de goede richting volgens mij . de boel afbranden is easy heeft alleen geen doel en nut we zitten bij een gezellige club die er voor mekaar is als het nodig is gr Henk :worshippy: :worshippy:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer